@SweetSunday Eftersom du var inne på irländska namn så måste jag ju säga Aodh, betyder eld och är galeiskt/irländskt. Använder det ofta i spel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@SweetSunday Eftersom du var inne på irländska namn så måste jag ju säga Aodh, betyder eld och är galeiskt/irländskt. Använder det ofta i spel.
Så är det jag hört så det är vad jag hade tänkt svara till @Tonto precis.@Elementary Tack! Försökte ta reda på uttal, kan det stämma att det uttalas typ som bokstaven A med engelskt uttal ("Ejh") tror du? Hur tycker ni att det funkar med enstaviga namn på hundar (är ju vanligt med tvåstavigt menar jag)?
Så är det jag hört så det är vad jag hade tänkt svara till @Tonto precis.
Tror inte längden på namn spelar så stor roll. Har haft fyrstavigt namn på en vovve vilket många skakade på huvudet åt, men det funkade finfint. En bekant har en vovve som heter Key och det funkar också bara bra. Handlar nog mest om hur det känns själv.
Några namnförslag från mig @SweetSunday
Alroy - rödhårig
Raff - röd varg
Reed - rödhårig
Ridley - från den röda ängen
Rorric - röd
Rowan/Rowin/Rowen - rödhårig
Hayden - eld
Kai/Kay - eld
MacKay - eldens son
TackAndra gaeliska namn @SweetSunday med olja betydelser
Carlin - liten krigare
Darragh - ek
Faolan - liten varg
Kenzie - söt/snygg
Madden - valp
Merle/Meryll - glänsande hav
Murdoch - sjöman
Niall - från molnen
Quill - från skogen
Tack! Myske var jättesött@SweetSunday
'Myske' dök upp i huvudet när jag funderade över naturrelaterade namn. Google säger mig att det är det norska namnet på en växt
Ett andra förslag är Fennek, ett annat ord för ökenräv
Har fastnat för Tony, Freddie, Ozzy, Slash, Nikki, Cliff & Axl.Några namn inom rock/metal (lite olika tuffhet på musiken dock )
Slash
Cooper
Opeth
Bruce (Dickinson)
Isildur (efter isildurs bane)
Flames
Ghost
Sid (vicious)
Kee (efter Kee Marcelo)
Saxon
Primus
Venom
Helix
Sator ()
Bon Jovi
Sabbath
Metallica
Rammstein
Hawkwind
Hendrix
Ozzy
Steppenwolf (framförallt om han heter Born to be wild i stamtavlan )
Yngwie
Satan
Trooper
Dregen
Watain
Sabaton
Frank Zappa/Dweezil
Jethro
Blir det en tik så röstar jag för Lillasyster (eller Myrkur)
Har fastnat för Tony, Freddie, Ozzy, Slash, Nikki, Cliff & Axl.
Men inget som är sådär JA! riktigt än. Vill ju att det ska vara hyffsat lätt och säga också.
Det gör det faktisktJag gillar Slash. Låter bra med Zeppe, Lemmy och Slash. Riktigt coolt.