Den stora namntråden

:D
igor0.jpg
 
Hur menar du med "sådana i-namn?" Tror inte riktigt jag begriper :) och vad gillar du för namn?

Men några förslag på verb/adjektiv/substantiv som kan användas som namn samt andra namn
Itch/itchi?
Ix
Icke
Ingolf :D (innan @Hyacinth säger det före mig)
Ivan/Iwan
Iver
Imse
Inge
Indigo
Idel
Ideal
Ido
Imago
(Eller illuminati?! :angel: )
Io
Ikaros
Ifrit
Ikon
Insel (ö på tyska)

Och fler tyska namn
Ivo
Ingram
Ingall/ingel
Izaak
Ihno
Isidor

Menade när man döper hunden till typ Gramsegårdens I-Bengt tillexempel bara för att det är I-kullen och man inte orkade tänka fram I-namn. Då hade man kunnat döpa hunden till I-Prosit.

Är lite inne på Ihme, men det är svårt att ropa... Sen ska det gärna passa ihop med nuvarande hundens namn, Hatjo.
 
Okej, så jag ska skaffa mig en eurasiertik nästa år.

Kullen vi köar på är en D-kull och uppfödaren har tidigare låtit valpköparna bestämma stamtavlenamnen själva. Så namn på D uppskattas. Har länge tänkt att en spets passar i japanska namn (även om det inte är en japansk ras) så ös gärna på med sådana alternativ. Nu är kullens far dock fransk, så har även tänkt mig något fransk inspirerat. :D

I stamtavlan kan de givetvis vara lite längre namn, men som tilltalsnamn (som gärna får vara väldigt likt eller en del av stamtavlenamnet) ska vara kort och enkelt.

Så här finns utrymme för fantasi. Gärna många namn på D framförallt. Kommer jag på fler krav så öser jag på allt eftersom:D:devil:


Så jag citerar mig själv för att jag återigen behöver er hjälp. Så sambon och jag kom överens om att tiknamnet "Decibelle" skulle passa vår framtida tik perfekt. MEN om vi nu mot förmodan får en hane, så behöver vi nya förslag :angel:

Ni var ju så himla bra på det här... :D
Så namn på hane enligt önskemålen ovan :bow:
 
Så jag citerar mig själv för att jag återigen behöver er hjälp. Så sambon och jag kom överens om att tiknamnet "Decibelle" skulle passa vår framtida tik perfekt. MEN om vi nu mot förmodan får en hane, så behöver vi nya förslag :angel:

Ni var ju så himla bra på det här... :D
Så namn på hane enligt önskemålen ovan :bow:

Duracell
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
24 015
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 780
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
2 341
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 806
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp