Den stora namntråden

Här har det nu svängt till att jag ska få en tik. Nummer ett på tiknamnslistan är Valkyria. Namnet och betydelsen av det är klockrent, både för vem jag är som person och för vad jag kan förvänta mig av temperamentet på hunden. Men var sjutton ska hon kallas om jag håller fast vid det namnet?
Kyri/Kyra
Valli
Yra
Ria
Ia

Typ? :)
 
Här har det nu svängt till att jag ska få en tik. Nummer ett på tiknamnslistan är Valkyria. Namnet och betydelsen av det är klockrent, både för vem jag är som person och för vad jag kan förvänta mig av temperamentet på hunden. Men var sjutton ska hon kallas om jag håller fast vid det namnet?
Grattis till kommande tiken! :D Valkyria var ett jättefint namn men både Kyra och Yra tycker var bra förkortningar. Ping @Killaloe :up:
 
Okej hjälp nu! Vill ha ett namn, HELST på M, men undantag kan göras. Ska passa till Milou och det handlar om en blå sheltiehane. Shoot!

Har funderat på Mace/Maze och Mach. Men vill gärna ha fler alternativ :angel::)
 
Haddock säger jag:)
Jag håller med, det är ju ett suveränt namn @nordingran :D (mycket bättre än Rascar Capac som är det enda Tintin-namnet jag tänker på när jag tänker på Tintin :D )

Annars är mina förslag
Maddoc/Maddox (det första misstänkt likt haddock :D)
Magee
Maks
Mago
Magi
Mannix
Manzo
Marlin/Merlin/Marlon
Merle :D (älskar btw karaktären i walking dead med det namnet :D)
Marwin
Melker
Mika/Miki
Mikkel
Mikko
Monty (jag gillar iofs Montgomery men tänker att det är lite långt :D )
Moritz
Morris
Mort/Mortimer
Munin


Och så finns ju namn som betyder blå (enligt namnsidor då :))
Mavi
Neel
Yatho
Cyan
Teal
 
Jag väntar fortfarande på att få min Edda, men när jag ska få råd, tid och ork med en hund till vete tusan. Nu sålde jag ju den tilltänkte Edda och behöll Skalman :D Nästa potentiella tik kommer säkert inte "vara som en" Edda :D
 
Jag håller med, det är ju ett suveränt namn @nordingran :D (mycket bättre än Rascar Capac som är det enda Tintin-namnet jag tänker på när jag tänker på Tintin :D )

Annars är mina förslag
Maddoc/Maddox (det första misstänkt likt haddock :D)
Magee
Maks
Mago
Magi
Mannix
Manzo
Marlin/Merlin/Marlon
Merle :D (älskar btw karaktären i walking dead med det namnet :D)
Marwin
Melker
Mika/Miki
Mikkel
Mikko
Monty (jag gillar iofs Montgomery men tänker att det är lite långt :D )
Moritz
Morris
Mort/Mortimer
Munin


Och så finns ju namn som betyder blå (enligt namnsidor då :))
Mavi
Neel
Yatho
Cyan
Teal

Åh! Gillade Miki/Miko! Men har en kompis vars hund heter Nikki, tänker att det blir för likt:angel:
Annars gillade jag Mavi! Det ska skrivas upp! Tack :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 943
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 759
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
36
· Visningar
2 143
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 795
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp