Den stora namntråden

Apropå konstiga hundnamn. Just nu håller jag på att förbereda inför en kennelträff på jobbet för den kennel som garanterat har Sveriges märkligaste namn på sina hundar. Lär ha varit uppe i tråd på Buke förut.
Ni kanske ska komma på studiebesök? :angel:
Leonberger? I så fall typ älskar jag den uppfödarens namn :D
 
Varfor inte nagra Native American namn :D


Dakota ... van
Degotoga ... star tillsammans
Demothi ... talar och gar samtidigt
Dowanhowee ... sangrost (definitivt INTE lampligt for hundvalp):crazy:
Dusty ... var groda :laugh:

De flesta ar Sioux namn, Degotoga ar Cherokee ;)
 
Varfor inte nagra Native American namn :D


Dakota ... van
Degotoga ... star tillsammans
Demothi ... talar och gar samtidigt
Dowanhowee ... sangrost (definitivt INTE lampligt for hundvalp):crazy:
Dusty ... var groda :laugh:

De flesta ar Sioux namn, Degotoga ar Cherokee ;)
I am an american indian my tribe is Cherokee. fri association från the highwaymen som jag återlyssnar på för tillfället.
 
Vår äldsta katt heter Märta-Knut.
Det var en övergiven kattunge som stallkattan dumpade i stallet så han var bara 7-8 veckor när vi började ta hand om honom. Vi trodde då att det var en hon så hon fick heta Märta. Efter ett par veckor fick Märta pungkulor. Sonen fick då äran att döpa om Märta. Jag trodde att han skulle byta namn helt men han la bara till.....Knut.
Men i dag kallas fettot mest för Knutte.

Vet en annan katt som heter Maj-Björn
 
Hjälp! Namn på I till hanhund? Gärna inte alltför långt. Kleiner Münsterländer. Sambon tycker Prosit, men jag är allergisk mot såna I-namn. Känns så fantasilöst liksom.
 
Hjälp! Namn på I till hanhund? Gärna inte alltför långt. Kleiner Münsterländer. Sambon tycker Prosit, men jag är allergisk mot såna I-namn. Känns så fantasilöst liksom.
Hur menar du med "sådana i-namn?" Tror inte riktigt jag begriper :) och vad gillar du för namn?

Men några förslag på verb/adjektiv/substantiv som kan användas som namn samt andra namn
Itch/itchi?
Ix
Icke
Ingolf :D (innan @Hyacinth säger det före mig)
Ivan/Iwan
Iver
Imse
Inge
Indigo
Idel
Ideal
Ido
Imago
(Eller illuminati?! :angel: )
Io
Ikaros
Ifrit
Ikon
Insel (ö på tyska)

Och fler tyska namn
Ivo
Ingram
Ingall/ingel
Izaak
Ihno
Isidor
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
24 126
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 801
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
2 485
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 874
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp