Den Stora Julklappstipsar-tråden 2013!

Sv: Den Stora Julklappstipsar-tråden 2013!

Haha vilken rolig :p:D

Jag har ingen aning om vad jag ska köpa till min sambo då han är en sådan som går & köper det han vill ha eller bara önskar sig dyra saker.
Hans intressen är musik(gitarrist),foto,teknik & så är det han som lagar mat mest.Jag vill inte köpa något till köket.

Du ska lätt köpa någon tankenöt till den killen! Kanske en rubiks kub?
Till tjejen kan vara svårare, något målarset?

Kom på att jag hittade en bok i somras som jag tänkte ge honom - ett faktabok om dinosaurier, så den får det bli. Sen tänker jag se om jag kan hitta någon cool organism, typ en köttätande växt. Men annars hade jag lätt satsat på någon klurighet. Tack för tipset till hans födelsedag om inte annat ;)

angående syrran så känns inte målarset så lockande tyvärr, men jag har ingen bättre idé heller. Får se helt enkelt.

KL
Någon annan idé om jag lägger till att syrran lärde sig cykla på en vecka till skillnad från brorsans månad. Hon är tuff som bara den. Aldrig blyg. Ger sig fasen på att bevisa motsatsen om man säger "det där klarar du aldrig" till henne.

Senast ändrad:

KL

Vad ska ni köpa till era mammor? Min mamma är jättesvår att köpa present till tycker jag, så svårt att hitta rätt! Hon är ganska dålig på att unna sig saker, men jag vet inte heller om hon verkligen skulle vilja gå på spa eller liknande, hon springer mycket men ett par bra joggingskor är alldeles för dyrt. Hon fryser ofta så från början tänkte jag köpa ett par microvågstofflor men hon brukar inte sitta still så jättelänge så då kändes det opraktiskt. Har kollat lite på fårskinnstofflor men dom flesta modellerna är ju svindyra? Skulle vilja ge något hon kan använda för en längre tid, känns som om jag så ofta köper förbrukningsvaror och det är väl också bra men inte vad jag är ute efter nu. Hon har köpt lägenhet men ska inte flytta in fören 2015 så det känns lite tråkigt att köpa något till den redan den här julen.

BLÄ, hjälp mig! :p

En merinoullsbuff? Kan hon ju ha när hon springer eller till vardags o de är så varma o goa!

Jag har också svårt med min mamma... först funderade jag på likadana muggar till henne o hennes gubbe med en bild på dem när de sitter på motorcykeln på.. men sen tänkte jag att hallå, sig själva ser de ju hela tiden.. sen tänkte jag istället en mugg till mamma med ett foto på mig och min lillebror, ett litet skojigt foto, det kan kanske vara nåt? Så kan hon ha muggen på jobbet eller så... eller hemma för den delen, min brorsa ser hon då han bor där, men mig ser hon inte så ofta.. vad tror ni?

Och till min sambo har jag funderat på hans favoritgodis, två olika choklader som han älskar, men aldrig köper då de är lite dyrare, och så tänkte jag en såndär sovkudde som ska leda bort värme? Nån som vet vad jag menar? Nån som vet om de är bra? Han blir alltid för varm när han sover...

//r

Tycker jag har alla presenter ordnade utom för kära far, så tar gärna emot tips!
55, jobbat som ingenjör i hela sitt liv, framförallt i telekomm industrin.
Den rastlösa typen, som alltid måste fixa något, lägga om altanplattor, fixa med bilen etc etc. Han har typ tagit över min brors motorcykel på sistonde, så jag funderar på om det finns någon accessoar eller liknande som han kanske vill ha? Annars är han måttligt teknik intresserad, så har också funderat på att köpa en raspberry pi, men osäker.

Grejen är den att pappas intresseområden ligger så långt ifrån mina egna att jag tycker det är svårt att veta vad som är bra grejer, och eftersom jag bor utomlands och vi inte pratas så ofta så är det svårt att försöka "ta temperaturen" på olika ideeer.

Idiotsäkra ideer och andra tankar mottags tacksamt!

Raspberry är skitkul :p Min sambo har byggt in den i en gammal nintendokonsol, ser riktigt tufft ut!

KL
Jag behöver tips.
Vad ger man till en nioåring och en tvååring som man aldrig har träffat? :o Två pojkar. Vet att den ena gillar att baka, så tänkte göra några fina kakburkar med recept och ingredienser, enkelt och bra. Lagom dyrt för en stackars student med :p

Sambon är uppe i fyra st Ras Pi's nu, han gör massor med dem! Bla så sköter en av dem hela julbelysningen så den slås av och på efter solens upp och nedgång :D Den verkar någorlunda enkel att hantera och man kan ha den till mkt!

Jag köpte broddar till joggingskorna åt min mans syster, hon hade precis beklagat sig över att det blir så svårt att springa när det är halt! Det är ju betydligt trevligare prisklass än ett par nya skor :angel: (200 kr på Intersport!)

Raspberry Pi låter intressant till sambo! Men,,, jag förstår inte riktigt vad den gör? :P

Något som låter till tvååringen, kvittar vad bara det låter högt (tyvärr från egen erfarenhet)

Kl

Vet inte om någon redan nämnt det men jag köpte en prenumeration på Glossybox för 3 månader till min syster i julklapp.
Ska köpa något från the body shop till min svärmor som tycker om krämer m.m och något litet till min andra syster därifrån med.

*kl*

Jag behöver tips på vad jag kan köpa till min syster och hennes sambo i julklapp! Har dessutom liten budget och svårt att mig in till stora affärer för att kolla så det blir internetshopping för min del. Men vad sjutton ska jag hitta på åt dem?

Funderade på ett presentkort på kryssning men det blir för dyrt. Dessutom ska de ha tid att åka också. Min syster har eget företag och hennes sambo är student. Funderade på någon fin sak till deras lägenhet, men de har så mycket saker redan. :o Min syster gillar ekologiska saker, är väldigt pysslig och påhittig av sig (syr, gör om möbler osv) och jobbar med människor. Hennes sambo är fiskeintresserad, studerar inom IT och tillsammans har de en liten hund.

Jag letar och letar, men hittar ingenting! Eller rättare sagt, jag hittar bara saker åt mig själv! :o :D Någon som har ett bra tips vad jag kan köpa?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka