Den Stora Julklappstipsar-tråden 2013!

Sv: Den Stora Julklappstipsar-tråden 2013!

kl

Ett bra tips till träningsintresserade (eller kanske soffpotatisar ;) ) är en anmälningsavgift till en lämplig löptävling. Finns ju allt från 5 km och uppåt nästan i de flesta städer. Man kanske kan försöka hitta någon som går lite senare på våren/sommaren så att de får lite tid att träna.
Brukar inte bli allt för dyrt heller!

Själv har jag inte köpt en enda julklapp, brukar alltid vara tidig men missade förra julen och det var tillräckligt för att glömma bort att man borde vara ute i god tid. Värsta är nog pojkvännen. Känns som att inget passar för han är så extremt noga med vad han vill ha för grejer.

Jag fattarinte heller vad den gör! Haha, det jag vet är att alla mina tekniskt kunniga vänner älskar den, och det är typ en liten, billig dator som man kan göra vad man vill med. En vän har programmerat sin så att den öppnar gardinerna på morgonen och garagedörren när den känner att bilen är inom "lagom" avstånd (igen, ingen aning om HUR det faktiskt funkar), en annan försöker bygga rn robot.

Jag har beställt ett strterkit från amazon nu, ca 4-500 kr, och håller tummarna att det går hem!

xmas-intro-woman_1_1.png

Det här önskar jag mig ! Någon som kan köpa? ;)

*kl*

Vad ska jag ge till min tolvåriga medryttare? Har inte riktigt koll på vad hon gillar utöver hästar. Jo böcker, men det känns lite knepigt att ge bort. Jag har också en känsla av att hon börjar bli tonåring och gilla smink osv, men det köper jag inte till mig själv och har alltså noll koll på vad jag skulle köpa i så fall. Pris ca 50-100 kr tänkte jag :).

Hmm. Tål att tänkas på! Jag har ju som sagt själv ingen koll alls på sådant, så det känns som om det väldigt lätt skulle kunna sluta med att jag köper något helkonstigt :p.

Kl

Beställde lite grejer från The bodyshop inatt till svärmor och mig själv. Har en kod för 15% på hela köpet och dom har gratis frakt om man handlar för minst 250 kr.
Koden går ut idag och sista dagen för leverans innan jul.
Får man skriva ut koden här? Annars får ni skicka PM.
Där kan man ju hitta saker till dom flesta :)

Nagellack är nog bättre att köpa till ett barn än smink :)

KL

Sminkmässigt tyckte jag att nagellack och läppglans (gärna neutralt färgade men glittriga) var det roligaste som fanns när jag var 12! Annars kan du ju satsa på någon fin bodylotion, typ ett body butter från Body Shop eller sådär? Eller en av deras härliga duschkrämer? Eller båda delar, i mindre format? De har haft väldigt fina presentförpackningar nu inför jul tycker jag :)

kl

Behöver hjälp med födelsedagspresent åt pappa! Han fyller 50 ett par dagar efter jul, och är så jäkla svår att köpa present åt! Han har skoter, båt, jagar och gillar motorer och teknikprylar i allmänhet. Men teknikprylar är ju så vansinnigt dyra att köpa oftast :cautious: Vi bor rätt långt ifrån varandra så någon form av gemensam aktivitet är väldigt svår att genomföra.

kl

Bröööl! Uscha, jag behöver hjälp. Ska köpa present till dem på min praktikplats där jag trivts superbra <3. Det är tre personer och det är i köket på en förskola. Jag vill köpa något som kan vara i köket, antingen en nytto-sak som blir använd eller nån fin sak att ha i fönstret eller så. Men, jag vill inte att det ska vara något jul-relaterat, för de går också på jullov och sen när man kommer tillbaka har man ju inte jul-sakerna framme.

Jag tänkte nåt man kan ha i fönstret på våren för att pigga upp sig typ? Typ någon prydnadsblomma eller så? Någon som vet någon fin? Eller nåt annat som hör våren till eller så? Riktiga blommor och gardiner går bort. Ljusgrejer använder de nog inte.

Tänkte lite också på t ex en fin tillbringare att ha när de äter mellis o lunch kanske.. kan man ju fylla med godis också när man ger den? Vad tror ni om det?

Plan B är en chokladask, kan ju ha de tillsammans med en grej med, men bara en chokladask känns trist...

TIPS, TACK!:bump:

//r

*kl*

Vad ska jag ge till min tolvåriga medryttare? Har inte riktigt koll på vad hon gillar utöver hästar. Jo böcker, men det känns lite knepigt att ge bort. Jag har också en känsla av att hon börjar bli tonåring och gilla smink osv, men det köper jag inte till mig själv och har alltså noll koll på vad jag skulle köpa i så fall. Pris ca 50-100 kr tänkte jag :).

MP3-spelare, prenumeration, biobiljett, påfyllnad till kontantkort eller ett par hästtidningar och en hög med godis?

Knapp!

Jag behöver tips! Främst till pappa, men också mor och bror. Bror tänkte jag skulle få något ur en fair-trade shop, typ någon mojäng eller te/godis även fast det är lite tråkigt... Mor någon kräm eller så, men pappa... Vad ger man sin pappa?! :p tänkte lägga runt 100 kr var, får man en cd för de pengarna? Film? Har verkligen noll koll... Vad kostar ett finare rödvin?

Hilfe!! :D

När det gäller rödvin kan det ju kosta hur mycket som helst! Personalen på systemet är väldigt kunniga så det är bara gå in och säga "Jag vill ha ett bra rödvin för runt 100-lappen" så hjälper dom dig! :)

kl.
Då var även sambons julklapp klar!
Det fick bli;
-Massa godis från Lagerhaus
-Hans favoritlösgodis
-En badanka (står på önskelistan)
-Ölkorvar (han älskar ölkorv men hittar sällan några bra så köpte lite olika sorter nu)
-Mobilvantar (hans är helt sinnessjukt trasiga..)
-Varma vantar som ska hålla värmen extra bra (han har ständigt problem med kalla händer pga sjukdom)
-Hink med lock (för att han envisas med att dela på grodorna vid matning, samt för att lägga alla andra saker i)

Hoppas att det blir bra! :D

Nu återstår en julklapp för ca 100 kr som ska ingå i sambons familjs julklappslotteri..
Behöver idéer! Det jag funderar på hittills är chokladprovning, men det passar nog dessvärre inte alla så är mest som en nödlösning..
Dessutom är det bara för en person då.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka