Den Stora Julklappstipsar-tråden 2013!

Sv: Den Stora Julklappstipsar-tråden 2013!

kl

Åh, jag behöver också hjälp!

Först ut: Lillebror, 22 år. Bil-intresserad, har en Buick och en Amazon. Något till bilarna?? Men vad, jag kan inget om sånt:crazy:.
Även intresserad av krigshistoria, gamla flygplan, gasmasker o sånt... Matintresserad också, gick hotell- och restaurang och jobbar så smått med det, men lagar inte mycket mat hemma, har hört att han sa en gång att de e ju svårt när man inte har så bra utrustning som i skolan... så någon riktigt bra, användbar kökspryl kanske?... men vad? Kniv?
Kameraintresserad också. Inte så intresserad av film tv o sånt, men gillar The Walking Dead (som vi tittar på tsm).

Har sagt att vi kan åka på en resa vi två, vet han vill till London, men så ska det bli av med... kommer jag på någon bra pryl kan det va bra i väntan på resan eller istället för. Resan kan man ju ta ändå, behöver ju inte va en present heller...

Tips tack!?!

//r

Till bilintresserad lillebror - är det ett renoveringsobjekt till amazon? Isåfall kan jag tipsa om VP-autoparts. De har typ allt till gamla volvos - och även presentkort om man vill det har jag för mig. :)

Tack för ditt svar! Den är inget renoveringsobjekt, men något vill han kanske byta/fixa på den, men det vet jag inte.. men tack för sidan!

//r

Alltså jag fattar inte.

Det är ingenting att förstå. Det är de som är det underbara i det! :D

kl

Ska köpa en (jävligt billig) julklapp till en tolvårig pojke som inte riktigt gillar mig...
Skitjobbigt! 12 är en svår ålder, han är ju ett stort barn nu. såvitt jag vet gillar han traktorer och backflips.

Behöver idéer! :crazy:

Visst är den? Jag skrattar mycket mer än jag borde varje gång jag ser videon :rofl:

John deer har traktor dataspel?

strawberrysylt: Knivar i riktigt bra material eller så försöker du få ur honom vad han saknar i köket:p

kl
Köpte ett par röda arbetsbyxor åt sambon, han hittta dem och var så taktisk och sa att han absolut inte vill ha sådana:p
Tröjidén gav jag bort till hans mamma (men köper en för säkerhetsskull)
Överväger en jaktvalp men han säger nej, då går inte en briardvalp bra heller? (han avskyr långhåriga hundar:p)

Största intresset är jakt, största önskan är att få ett jobb med veckopendling så han slipper mig och barnet.
Tips någon?

(kanske allt inte var helt seriöst)

strawberrysylt: Knivar i riktigt bra material eller så försöker du få ur honom vad han saknar i köket:p

Tack för tipset!:) Ja, det blir kanske något för köket. De är så kul med att jag äntligen börjat en kock-utbildning med, så vi har matintresset gemensamt :)

//r

Nu har du ju fått ett jättebra tips, men angående nördiga t-shirts: googla "The big bang theory t-shirts" så finns det flera butiker som säljer både tröjor från serien (dom ofta är väldigt nördiga, roliga och smarta) och tröjor med citat från serien. En tanke bara om du ville ha något fysiskt att ge tillsammans med upplevelsen :)

Efter lite rekognoserande (heter det så eller har jag hittat på det ordet själv?:p) fick jag reda på av mamma att lillebror redan har bra knivar som han köpt genom skolan. Men han använder dem inte... Hmm, frågan är ju om han kommer använda någon annan köksgrej då...

//r

Också jag tackar on tipset om observatorie!
Hittade ett nära mig, i oxie, som har visningar för allmÄnheten varje måndag. Har gett mamma i uppdraga tt luska lite mer, men verkar vara en perfekt present till bror min, och kanske även far

Kl

I mammas familj köper vi bara till en person, vilket lottas, så i år ska jag köpa till min storebror á 29 år för runt 300kr. Efter en del klurande kom jag på den ultimata presenten - ett modellflygplan. Han höll på att bygga flygplan hela tiden när han va typ 15, och har länge sagt att han vill göra det igen. Så är det någon som har koll på ändå hyfaat bra plan i den prisklassen? :)

Och just det ja! Har två småsyskon på pappas sida som är 5 och 4, vad kan jag köpa till dem? Gärna något som får mig att framstå som den balla storasyster :D Enda kraven är hyfsat billigt eftersom min ekonomi är begränsad, samt något könsneutralt.

lillebror på 5 bast är helt klart en naturvetare och tekniker. Älskar allt som har med djur att göra, ska veta hur allt fungerar och kan sen återberätta hur blodomloppet fubgerar efter att pappa förklarat en enda gång. Kan sitta i timmar och pilla ihop komplexa och små legofigurer (ej med hjälp av instruktioner, det klarar han inte).

Lillasyster på snart 4 år är världens busfrö. Tar varje chans hon får att klä ut sig, gillar bilar, ritar en väldig massa.

tänkte först köpa en sköldpaddsryggsäck till någon av dem, men eftersom båda har vars en mini kånken känns det inte så aktuellt tyvärr.

så hit me with your best shot! ;)

Engelssons! De har rejäla kläder (kanske inte alltid bästa kvaliteen) som är oerhört prisvärda :)

Halvt KL

Vad köper man till pappa på 52 år som önskar sig "paket som kluckar" :cautious::D Han får alltid whiskey och har redan fått det av sin personal i år dessutom.. Kläder går fetbort då han äger en klädaffär. De säljer deos och dofter där så det går också bort... Spa eller upplevelse går bort då han inte har tid. Omöjlig gubbe!

Knapplån...

Vet att min mamma önskar sig scarves - i en röd och/eller rosa färg, samt att den är gjord 100% i bomull, annars blir hennes hår statiskt.

Det ska alltså vara en scarve, och ingen tjock halsduk. Har letat, men hittar bara sådana som är i polyester etc... Någon som har råkat trilla över något liknande och kan tipsa mig om var jag ska leta? :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka