Den Stora Julklappstipsar-tråden 2013!

Sv: Den Stora Julklappstipsar-tråden 2013!

Men iaf, saker som iaf jag och alla andra kvinnor (kanske vissa män) uppskattar är saker som man kanske inte unnar sig så ofta. T ex ögonfransförlängning, pedikyr eller liknande.

Jag är kvinna, och jag skulle inte uppskatta en ögonfransförlängning eller en pedikyr. Eller jo, jag skulle eventuellt få ett gott skratt över hur sjutton personen tänkte om det var någon som kände mig.

När jag var student uppskattade jag att få en kasse med lite lyxigare och dyrare grejer, som jag inte tyckte jag hade varken råd eller lust att lägga pengar på själv. Typ lite goda ostar eller finare tvål eller doftljus för att pigga upp det annars ganska enahanda studentlivet.

Men så är ju jag en sån som gillar hemmamys och vardagslyx... :D

Håller med där! Jag skulle personligen inte bli särskilt glad över nudlar och andra torrvaror, eftersom det är saker jag köper själv till vardags. Möjligen om jag hade riktigt usel ekonomi och knappt hade råd att äta, men annars skulle det mest kännas onödigt att det blev fel märken osv på saker jag lika gärna kan köpa själv. En ask dyr choklad skulle däremot uppskattas mycket, eftersom det är något som min studentekonomi (och snålhet) inte riktigt tillåter att jag unnar mig.

kl

Har någon tips på vad man kan ge en 21-årig kille vars största intresse är träning? Han är även datorintresserad (spelar dota) och intresserad av mode. Kan tillägga att detta är en kille jag kommer ha träffat i tre månader i jul, och vet inte ens om vi ska ge varandra julklappar, men ska vi det så vill jag vara förberedd och I have no idea what I'm doing :p

kl.
Har haft väldig idétorka till vad mor och syster skall få...
Men nu hoppade jag på lite deal´s!

1385112026436.jpg

1384772174431.jpg

Den nedre skulle ha ett äkthetsbevis tillomed och den övre skulle vara gjord av svarta semibarock-sötvattenpärlor av AA-kvalitet.
Nåja, de verkar se fina ut åtminstone och jag hoppas att kvinnodelen i familjen uppskattar detta :)
Bror min får ett monopol med "kort" och Simpsons-tema.

Nu återstår bara sambon...
Han fyller i Januari och jag tror att jag ska bjuda honom på en resa då åtminstone..
Men till jul...? Idé någon? :p

Senast ändrad:

Njae, jag vet inte.. Vet inte riktigt hur pass det är med ekonomin tills dess så det är inte helt 100 att det blir av nämligen, även om tanken givetvis är sådan :)

Jag köpte precis 2 biljetter till först eurovision semifinalen till min kära mor i julklapp - hoppas hon blir nöjd, för där gick hela julklappsbudgeten! :D

Kethets: På jula finns billiga kläder! ÖoB säljer väl även dem kläder som är vettiga att arbeta på en gård i? Annars som du själv säger; second hand.

Vuxna syskon (och deras partner) tycker jag är den svåra kategorin! Mina bröder kan köpa det de vill ha, så nånting av högt pengavärde är ju ingen idé (inte för min ekonomi heller ;)).

Men jag har tänkt ut doftljus (Yankee candle så det inte blir vilket som helst) + några handgjorda härliga tvålar och/eller lite hudvårdsgrejer till min brors fru. De har nyligen fått barn nummer två och hon gillar vardagslyx, men det är ju lätt att glömma av när man har småbarn!
Bror ska nog få en liten flaska whisky. Eller en stor, om mamma vill gå ihop där. Jag vet att whiskyn han fick i julklapp förra året nyligen tog slut!

Min andra bror vet jag inte riktigt ännu... Kanske en intressant bok som handlar om evolution eller liknande, gärna med humoristisk touch samtidigt som den är sanningsenlig (tips någon?!). Han föreläser om detta och vet väl redan det mesta så en annorlunda synvinkel kanske vore något. Stort intresse kring teknik/naturvetenskap/AI/DNA/personlig utveckling m.m. Tar gärna förslag på annat än bok om någon har nåt!

Min första tanke gällande din bror var någon av Richard Dawkins böcker, men är han välbeläst inom området så har han säkert läst det mest av dawkins redan.
Då är istället mittntips att gå in på amazon.co.uk, sök på ngn av dawkins böcker och se vad för andra författare och böcker de rekommenderar - kanske finns det något nyutkommet?
Kan också vara värt att kolla in publikationer som new scientist, national geographic m.m.- ders hemsidor har kanske julklappsrekommendationer för sina prenumeranter?

ÅH vad jag behöver den här tråden!! Har ingen aning om vad jag ska köpa till min sambo - han fyllde år för inte så länge sedan och då fick han presenter han älskade. Och nu vet jag inte alls vad jag ska köpa den här gången :arghh:

Han är i alla fall en nörd av sällan skådat slag och är särskilt intresserad av rymden (dock inte inne på sci-fi eller så). När han fyllde år fick han därför flera böcker som han totalälskar vilket är jättekul såklart men i och med detta är liksom böcker helt uteslutet. Och där tar det stopp för mig :confused:

Han är inte inne på fotboll eller nån annan sport, ser inte riktigt poängen med att ha faktiska filmer eller skivor (han laddar ner allt han vill ha) och är väl inte sådär våldsamt intresserad av kläder. Definitivt inte pryltypen. Han tycker jättemycket om att ge massage så jag har köpt fina och bra oljor till honom.

Förut funderade jag på årskort på Cosmonova men nu ska vi flytta härifrån så då går det bort. Sedan kom jag på att jag kan göra en fin fotobok men det verkade SNORjobbigt så det strök jag. SÅ VAD SKA JAG GE HONOM?

Kanske nån nördig och rolig t-shirt? Vart hittar man såna i såna fall?

(ingenting till hemmet eller så, vi är lite vagabondiga för tillfället och kommer inte riktigt att boa in oss nånstans än på ett tag)

Din mamma kan va en uppstoppad ekorre i rymddräkt.

Men, tänka sig tänka sig, nu har jag faktiskt kommit på vad jag ska köpa! Woop woop till mig!

smiffys-28031.jpg

Hoppas ansiktsuttrycket följer med också.

Du kan ju tänka dig var den struten hamnar. Om du förstår vad jag menar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka