Den pinsamma prisfrågan....

trygga_rut

Trådstartare
Jag ska köpa en hund till, jag har en collie tik på 8 år hemma.
Ja och min familj ( man + två barn) har sedan länge bestämt oss för en Whippet.
Vi har under ett år varit runt på utställningar och "forskat på nätet"
om rasen tittat på olika typer osv.
Nu är det så att jag vill inte framstå som en oseriös köpare när jag ringer till en uppfödare och fråga om priset, men man vill ju veta!!
Jag tycker att priserna på olika raser varierar så himla mycket.
Om man tittar på olika hundar så varierar ju priset mellan 6000:- och 25.000:-
Kan någon vänlig själ hjälpa mej?
 
Sv: Den pinsamma prisfrågan....

Klart du ska fråga om priset, men kanske inte det första du gör om du ringer ;)

Alla mina valpköpare frågar om priset och det gör jag med, när jag köper hudn :D
 
Sv: Den pinsamma prisfrågan....

Klart som tusan att man frågar om priset! Kanske inte det första man gör men... Jag har 2 whipplar själv men kan inte hjälpa dig med priset, jag köpte mina för 1500 + 2000 kr för 12 år sedan... Kan tänka mig att det är en dramatisk skillnad i pris! 8-10 000 kanske?

Det är inte pinsamt att fråga om pris, man köper inte något utan att veta prislappen :crazy: Osett, japp men inte oprissatt!
 
Sv: Den pinsamma prisfrågan....

Klart att jag kommer att fråga! Jag menar bara att det kan vara bra att veta på ett ungefär!!
Det blir ju jobbigt om jag tror att priset ligger runt 8000-10.000
och uppfödaren vill ha det dubbla..
 
Sv: Den pinsamma prisfrågan....

men då måste de verkligen motivera sig! jag hade aldrig köpt en valp som kostade mycket mer än normalpris om jag inte fått en godtagbar förklaring.
 
Sv: Den pinsamma prisfrågan....

Men vad ÄR normalpris för en whippet??
Det är ju det som är min fråga!
 
Sv: Den pinsamma prisfrågan....

Hej! :)

De flesta uppfödare av Whippet tar 8.000:-. Om du går in på Whippetklubbens hemsida, www.whippetklubben.nu så kan du se på kullar/valpar att en del skriver ut valppriset.
Du behöver absolut inte skämmas över att fråga om pris, det är ju en ganska stor summa man ska ut med...:(
 
Sv: Den pinsamma prisfrågan....

Hej! :)

De flesta uppfödare av Whippet tar 8.000:-. Om du går in på Whippetklubbens hemsida, www.whippetklubben.nu så kan du se på kullar/valpar att en del skriver ut valppriset.
Du behöver absolut inte skämmas över att fråga om pris, det är ju en ganska stor summa man ska ut med...:(
*knapplån*
Hej tuffla... är det bekant med silver och snazz..?
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 934
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 273
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 525
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp