Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Anmält mig till "blåbärshoppning" med Yngve och Ärlig.
Jag behöver träna mig på att hoppa bana, Ärlig behöver träna sig på att jobba på bortaplan, Yngve får följa med och leka.
Anmält mig till "blåbärshoppning" med Yngve och Ärlig.
Jag behöver träna mig på att hoppa bana, Ärlig behöver träna sig på att jobba på bortaplan, Yngve får följa med och leka.
Låter jättekul!Jag fick lite mod efter gårdagen, så jag har anmält till en p&j om en dryg vecka och en LC:1 i slutet på juli.
lite frustrerande när det krånglar.Jag borde hitta en pay & drive precision. Bruno har fått unghästfasoner som jag tror bottnar i att han är "hingstig". Det har eskalerat sedan i början av våren och jag har liksom inte riktigt fattat vad det är. Anledningen till det är att han ju är så förbannat snäll. Han är inte vild och yvig, inte skrikig bara okoncentrerad och bara när man inte är vid stallområdet.
Nu på träningen, mitt i midsommartider då hormonerna verkligen är på topp, har han blivit stallmodig och vill inte gå in på banan när man är på bortaplan samt drar sig mot utgången.
Det är ju bara att vara jävligt mycket envisare än vad han är och passa på honom men det är också något som jag ju måste utsätta honom för men det vill jag inte på riktig tävling. För dyrt för att uppfostra på och dit bör man ta sig när man är färdiguppfostrad.
Detta är helt nytt för i år och taklas utefter det. Han har aldrig haft en unghästperiod då han varit så förbaskat snäll hela tiden. Men förra året betäckte han och det hela är väldigt tydlig nu när jag fattat vad det är att det är därför eftersom det inte händer hemma där jag bara har en valack och inga hästar på en 3-kilometers radie.
Det växer givetvis bort men det kan vara idé att träna på detta.
Alltså, snällare häst får man leta efter, säger inget, gör inget, medgörlig, lastar sig själv och väldigt gullig och kelig. Hans hjärna vill bara att han blir "hingstig" på detta konstiga sätt.
lite frustrerande när det krånglar.
Och det är antagligen alldeles för långt att åka, men de kommer att ha en "kvällsprecision" på Hannäs i Kil 16 juli. Tömkörning och körning. Med sådant avstånd blir det ju dyrt ändå, men startavgiften ligger på 100kr för körningen. Jag tror att man får köra banan två omgångar om man vill (men är inte säker). Arrangör är Wermlands Körsällskap.
Sist fanns Karin Söderqvist på plats så man kunde anmäla sig för träning för henne, också.
Ah, lite långt.
Tränare har jag ju och vet hur jag ska hantera problemet men det hjälper ju liksom inte att träna hemma där det alltid fungerar utan problem. Man måste ju ut och hantera det där det händer, så att säga.
På tävling blir det ju moment 22 men på P & D är det som du säger inga problem med lite problem.
Förstår att du har tränare, nämnde bara Karin som ju är rätt erfaren, om hon hade kunnat vara en extra morot...