Ett par bilder från i söndags.
Fina bilder!
Matte gör en klassisk titta-på-hästen-hur-den-går-inte-åt-det-håll-vi-ska..........
Varför ska detta vara så svårt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ett par bilder från i söndags.
Fina bilder!
Matte gör en klassisk titta-på-hästen-hur-den-går-inte-åt-det-håll-vi-ska..........
Fina bilder!
Matte måste ju kolla så hästen är kvar under henne.
Och Jenta är alldeles för fet, men det syns inte på just den bilden. Så hon får inte gå på bete mer.
Jag veeeeet. Jag tittar alltid att de är kvar framför vagnen! Det skulle nämligen inte märkas om de försvann.
S har drillat mig hårt de senaste åren och det har blivit bättre men nog är det som en jäkla magnet?
Nä, det syns verkligen inte på bilden!
S tyckte att Bruno gått ner senaste veckan när han jobbat hårt men faktum är att han gått upp lite. Svårt med de som kamouflerar bra.
Jaha, då har jag anmält mig till en helgkurs i körning, då.
Det blir nog väldigt roligt!
Hannäs, Kil, första helgen i Juli.Oh, vad spännande. Var, när.....PM:a om du inte vill skriva här.
Ska själv på körträning i helgen. Tredagars.
Hannäs, Kil, första helgen i Juli.
C-tränare i sportkörning.
En fördel med den anläggningen är att man kan hyra vagn så det blir bara sig själv, hästen och sele man behöver ta med sig...
Det värsta med sportkörning verkar ju vara (förutom att det förstås verkar svårt...) logistiken runt omkring.
Ah, vi hade någon ny i vår grupp och hade hoppats det var du........ Vi tränar i Sala varje månad. Kanske lite långt?
Här kan man också hyra vagn. Skitbra.
Jag tar dock min egen som körs dit dagen innan av mannen.
Ja, det är en del logistik men man vänjer sig.
Så var dagens pass över. Det blev ett riktigt skrittpass med tempo utöver det vanliga. Dags att träna på även i skritten.
Vi var ute i 6,8 km i 1 timme och 11 minuter. Trots intervaller med egenbestämt tempo av hästarna mellan de riktiga skrittpassen fick vi ihop 5,73 km/h i genomsnitt för den långsammaste hästen (Herr Grå), som är både mindre och har sämre skritt.
Skritt med c-ponny så är det imponerande.
Alltså.......maxhastigheten var 9,47 km/h.......i skritt!!
Antagligen väldigt bra träning, och antagligen något jag också borde göra.