Sv: Den nya Fjordhästtråden!
*halvt kl*
Själva tävlandet igår funkade inte alls. Trail at hand gick hyfsat, med en drös missar, men den klassen startade vi ju mest för att få kika på banan innan ridningen (utomhustävling, det kunde ju finnas monster runt staketet
). När vi skulle rida trailen var jag nervös och hade knappt någon känsel i benen (dumma nerver!) = Kastor förstod inte riktigt vad jag ville = inget hinder funkade som det skulle. Jag valde faktiskt att utgå efter drygt halva banan, då det kändes som att jag mest satt och drog i tyglarna hit och dit och blev frustrerad, det kändes inte rättvist mot hästen. Nästa år håller vi oss nog till tränsbett på tävling, tills min kropp/mina nerver samarbetar bättre med hjärnan.
Lastningen på morgonen var lite kaosartad. Kastor märkte att något var på gång (strö i transporten, skydd på benen..) och slet sig flera gånger och galopperade ut i hagen igen. Till slut hämtade jag träns + bett, och sedan gick det bra. Lastningen tog drygt 20min. På väg dit hade Eniro rört till det, så vi hamnade lite fel och resan dit tog 2h på jävliga vägar (stackars Kastor
) . Vi kom iaf fram, och Kastor stod i transporten i en knapp timme då det regnade och vi hade massa tid tills vi skulle starta. Han stod lugn och fin i transporten och väntade med skötardörren öppen (<- stor framgång! Det har han inte kunnat på bortaplan innan!). Sedan lastade jag av, lät honom beta.. Han var väldigt lugn hela dagen
Inget bockande eller skrikande (tidigare har framridning på bortaplan varit = full rodeo..). Stod och sov i collecting ring innan starterna. När vi skulle åka trampade han runt en stund och hade sig, men när han väl gick in så gick han rätt in och stod som ett ljus medan vi stängde och grejade. Resan hem gick lugnt och fint (på bra vägar), och herrn var glad att få komma hem till hagen och höet.
Jag är väldigt nöjd, trots allt - vi åkte trots allt just för miljö- och lastträningen, och det funkade ju bra. Vi är tillbaka på tävlingsbanan nästa år!