Sv: Den nya Fjordhästtråden!
*kl*
Nu är det iaf bestämt att Simon inte kommer "hem" i höst och jag är så ledsen
Varför kan man inte få va miljonär för?
För ca 3 år sedan hämtade jag hem en 6-årig outbildad ponny från Taffsnäs med tanken att jag skulle ha nåt att rida dressyr på ett år. Simon hade ganska lätt för sig i skritten och traven men att fatta rätt galopp var svårt, för att inte prata om hur svårt det var att hålla galoppen sen..
Hur många gånger under första året tänkte jag inte att han kommer aldrig lära sig hålla en kort galopp, aldrig lära sig skänkelvikningar osv?
På senvåren debuterade vi iaf 80 cm hoppning CR felfritt och LC och LB på godkända resultat och sista tävlingarna t o m några placeringar, nu ville jag ju fortsätta ha hand om denna underbara guling.
Så ett år blev två år som blev tre år men tyvärr inga fyra år.
Tänk att han kunde bli en sån pärla och hålla samlad galopp, göra skänkelvikningar, och en hel del krusiduller till. Tänk att "min" lilla plutt har lyckats placera sig Msv C dressyr, att vi lyckats få ett SM-silver och ett SM-brons i dressyr på fjord-SM och gått nolla i lokal 90 cm hoppning.
Trodde inte det skulle kännas såhär tungt som det faktiskt gör. Hoppas han lär sin nästa ryttare allt han har lärt sig under dom här åren.
Uppvising på Taffsnäs 50-årsjubileum i helgen
SM i år
Med SM-kompisen Casper i hagen på Taffsnäs
Mina favvosar
Min älskade fina finaste ponnyskrutt, tack för dom här åren!