Den gula ankungen?

Sv: Den gula ankungen?

Jag har inte sett till den sen sist.. :( men jag håller utkik!
De kanske har gömt sej i vassen när jag varit där? Det är många (ouppfostrade) hundar i det här området som kanske har skrämt iväg dem?

Buuuu för hundarna isf! Hoppas den visar sig snart :D
Den där badankan kommer bli något alldeles speciellt, det känner jag på mig!

NYHETER !!!! :bump: :bump:

När jag var ute med hunden idag såg jag dem, insåg att jag inte ens hade mobilen med mej, så jag kutade hem som en dåre och fick fatt i den "riktiga" kameran! :D

Så stora de har blivit! Det låg två högar med ungar. Badankan var större än ungarna i sin grupp, men den andra gruppen såg ut att vara i samma storlek som badankan.

ankan006.jpg

ankan003.jpg

ankan002.jpg

ankan005.jpg

Som ni (förhoppningsvis) ser på bilderna så har den lite mörkare fjädrar på bakpartiet. Brukar ankor ha det?

Enjoy the Badanka! :banana:

Mina föräldrar brukar få ankungar från en uppfödare (gräsänder alltså), som sätts i en sjö hemma hos dom och det brukar nästan alltid finnas en eller två vita med bland dom. Jag vet inte exakt vad det beror på, men är ganska övertygad om att det är en gräsand i alla fall, för när de växer till blir de mer o mer likt vanliga fast ljusare i färgen eller nästan vita fast med enstaka grå/bruna fjädrar.

Det kanske faktiskt är en mutation? Dock inte särskilt fördelaktig och därmed syns den inte så ofta?

Ja, jag tror faktiskt på mutationsteorin. Det finns ju vita varianter av de flesta djurslag, väl?

Jag uppdaterar igen så snart jag ser den! Familjen verkar inte vara sådär jätteintresserad av att visa sej..

Det är nog som andra skriver en vit gräsand. Jag har aldrig sett några ankor med olika färger.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Jag vill ha en hund. Jag känner det som att jag varje dag går miste om något i och med att jag inte har hund... Så jag hoppas att jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 185
Senast: Takire
·
  • Låst
Tjatter DET GÅR FORTFARANDE ATT ANMÄLA SIG FÖR DE SOM ÄR SUGNA! The story: Harald och hans vänner bor på en gård i landet Långt Långt...
46 47 48
Svar
958
· Visningar
43 864
Senast: LindgrenV
·
Hästvård Fundering/ventilerings inlägg. Min häst var ute hos en fodervärd f.o.m. februari detta år tills augusti då jag hämtade hem honom. Han...
Svar
2
· Visningar
1 014
Senast: Hambo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama