Den gula ankungen?

D

Duplica

I en damm inne i Malmö bor en familj gräsänder. Den ena bebisen är gul! Hur vanligt är detta, och hur kommer det sig?
Antagligen lär väl ankan bli vit när den växer upp? Jag hoppas verkligen inte att de tänker flytta någon stans, de är ju bara söta! Extra plus att dammen finns precis utanför mitt hyreshus! :love:

familjen.jpg

Sv: Den gula ankungen?

Gud så kärt! Undrar vart den kommer ifrån i så fall?

Kanske en liten en som blivit övergiven av originalfamiljen. Kommer osökt att tänka på H C Andersens Den fula ankungen.

Ja, men pluttisen! :love: De andra verkar iaf inte störas av en den är gul.

Då får jag hålla ögonen öppna! Vi hoppas med andra ord på en hane.

Nej då du går inte emot mig ;) Jag tror den är muterad, såg en vit and en gång, riktigt snygg :D

Ja det ser jag ju när du säger det, världssensation att en gräsand adopterat en förvildad badanka!

Nu har badankan vuxit! :love: Och blivit ite ljusare. Den har något längre näbb än de andra ungarna.
Här kommer en bild tagen idag. Kanske inte särskilt tillfredsställande, men dock. Måste verkligen försöka få med mej den riktiga kameran!

DSC00533-1.jpg

awwh<3 sööt! *lägger till i prenumationer*

Haha jo jag vet :) tycker de är himla fiiina :love:

..en svan hade ju inte varit helt fel heller... krök på halsen och allt ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 617
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Jag vill ha en hund. Jag känner det som att jag varje dag går miste om något i och med att jag inte har hund... Så jag hoppas att jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 185
Senast: Takire
·
  • Låst
Tjatter DET GÅR FORTFARANDE ATT ANMÄLA SIG FÖR DE SOM ÄR SUGNA! The story: Harald och hans vänner bor på en gård i landet Långt Långt...
46 47 48
Svar
958
· Visningar
43 864
Senast: LindgrenV
·
Hästvård Fundering/ventilerings inlägg. Min häst var ute hos en fodervärd f.o.m. februari detta år tills augusti då jag hämtade hem honom. Han...
Svar
2
· Visningar
1 014
Senast: Hambo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama