Den där giraffen i NY(?)

Nu då!? Svansen lyft och en man kommer in och fotar under svansen och kollar juver. April vill mest bara få godis!

image_zpsjx2sc5f7.jpg

Hon har jättetydliga sammandragningar eller nåt nu. Går som vågor genom kroppen på henne när hon spänner sig :nailbiting:

Egentligen stör det mig lite att ett sånt här djur är instängt på en sån här liten yta och dessutom är dräktig - hade hon varit ute i det vilda hade hon nog rört på sig över stora sträckor och fått kalven (heter giraffbebis kalv?) för längesen. Det finns heller vad jag kan se, aldrig någon sysselsättning för henne där inne, annat än väntan, och en kompis som inte fattar vad de väntar på i grannkupén. Men ack, jag vill också se när det sker ju...

Egentligen stör det mig lite att ett sånt här djur är instängt på en sån här liten yta och dessutom är dräktig - hade hon varit ute i det vilda hade hon nog rört på sig över stora sträckor och fått kalven (heter giraffbebis kalv?) för längesen. Det finns heller vad jag kan se, aldrig någon sysselsättning för henne där inne, annat än väntan, och en kompis som inte fattar vad de väntar på i grannkupén. Men ack, jag vill också se när det sker ju...

Fast nej. Den går nog dräktighetens tid alldeles oavsett.

På sätt och vis kan jag hålla med men
1. Hon har fått möjlighet att gå ut då väret tillåtit men avstår och står endast i dörren och solar.
2. De får endel stimlulans via olika ätanordningar liknande de vi stimulerar våra hästar med. Självklart anpasade för giraff som knappast är så bra på att rulla bollar på golvet.
3. Antagligen är inte kalven klar än. Enligt vad de själva skriver har de räknat dräktigheten från första gången de såg parning inte från den sista som man ju vanligen gör.

Lånar knapp.

Nu har livestreamen legat nere i över två timmar.. Vad ska jag nu slöblänga på som ändå är superviktigt? :mad::arghh:

Hoppar in här utan att ha läst ngt tidigare i tråden. Har dock följt april nästan sen början. Känns som att man lärt känna henne och rutinerna rätt bra vid det här laget :D

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 155
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 377
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 324
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 863
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar