Jag håller (tyvärr) med @HeddaVovven . Så mycket problem och smärta på en så ung hund, och med en utgång som inte är säker att det kommer bli bra... hur hemskt det än är att säga, så hade jag också funderat på att ta bort hunden så som läget beskrivs.
Sen beror det ju också på hur stor chans vet tror det är att hon ska få ett fullgott hundliv (alltså inte vara bunden till ex koppelgående och restriktioner hela livet, det anser inte jag vara ett fullgott hundliv) som resultat av dessa behandlingar?
Är vet vid gott mod och tror att det är stor chans att det ska bli bra, då ska man ju lyssna på dem mer än människor på ett forum som inte är insatta i ärendet och inte heller (de flesta av oss) är vet. Men av vad du @border_kelpie skrivit här på forumet, så hade jagpersonligen inte låtit det gå så mycket längre.
Jag har tänkt i de banorna ett tag nu men får ingen direkt kommunikation med veterinären /ortopeden och vårt nästa besök är 13 maj..
Att jag ens fick informationen igår var för att jag var förbannad igår på rehab besöket. De hämtade därför en annan veterinär/ortoped som förklarade vilka 2 val vi har framför oss.
För jag tycker allt bara står still och inget händer.
Så vet inget om hennes chanser mer än vad veterinären sa när vi hittade skadan.
Det var att det tar vääldigt lång tid för denna skadan att läka. Om den läker då det är så många små ben som gått sönder i hennes tass.
Sen sa hon bara att vi skulle prova laser 5 veckor och sen återbesök.
Ingen mer info alls!
Dock bröt hon tystnadsplikten när viljas uppfödare ringde och hade tydligen sagt till uppfödaren att viljas prognos är god?!!?!...
Inget hon alls nämnt till mig!
Kan ju säga att jag var fly förbannad och de fick kliniken veta.
Men känns som jag provat alla kliniker här i södra Skåne.. med Fixa och nu Vilja.
Men ja nej jag har klagat massor över att vi inte har en plan och att ingen vill säga hur viljas framtid kommer se ut.