Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har samma erfarenhet. Jag åkte ju dit till slut och krävde att få ut min hund.Samma sak när en av våra låg på Strömsholm med neurologiska symptom - väntade en hel dag på besked om de hade gjort magnetröntgen och vad den i så fall visade, men inte hörde de av sig. När jag började inse att de inte skulle ringa och sen själv ringde upp så hade behandlande veterinär förstås gått hem... Ganska jobbigt eftersom vi inte hade en aning om ifall hunden skulle överleva eller om de skulle hitta något riktigt allvarligt, då borde man väl kunna få besked om vad som händer.
Anledningen till hotellnatten var jaktprov, ibland undrar jag vad en håller på med... Vi samlades klockan 07.00 och provet var slut lite efter 18 och då hade jag 3,5 timme hem i bilen efter det. Första delen av provet så trampade vi efter hare, och vad vi trampade. Drygt 2 mil och hur många timmar som helst innan alla hundar fått harar. Atan fick sin första efter typ 4 timmar och skötte den och nästa jättefint Vatten, skogsarbete och skott gjorde hon också bra, trots en lång dag. Visst hade jag önskat att hon hållt i längre efter hararna och att hon hade sökt ut mer i skogen men hon gjorde vad vi kunde förvänta av henne. Dagen räckte till ett 3:e pris och 98 poäng. Stolt över Atan som höll ihop fint hela dagen, hennes humör var på topp och vid fotograferingen efter prisutdelningen så hade hon svårt att sitta still för svansen kunde inte vara stillDet här med hotell är inte dumt alls tycker Atan
Visa bifogad fil 37203
De är helt underbara! Stort grattis till att vara godkända ni också! Det låter som vårt jaktprov även om vi bara hade en timme hem, men vi var nog inte helt klara före 19. Nog undrar man ibland.Anledningen till hotellnatten var jaktprov, ibland undrar jag vad en håller på med... Vi samlades klockan 07.00 och provet var slut lite efter 18 och då hade jag 3,5 timme hem i bilen efter det. Första delen av provet så trampade vi efter hare, och vad vi trampade. Drygt 2 mil och hur många timmar som helst innan alla hundar fått harar. Atan fick sin första efter typ 4 timmar och skötte den och nästa jättefint Vatten, skogsarbete och skott gjorde hon också bra, trots en lång dag. Visst hade jag önskat att hon hållt i längre efter hararna och att hon hade sökt ut mer i skogen men hon gjorde vad vi kunde förvänta av henne. Dagen räckte till ett 3:e pris och 98 poäng. Stolt över Atan som höll ihop fint hela dagen, hennes humör var på topp och vid fotograferingen efter prisutdelningen så hade hon svårt att sitta still för svansen kunde inte vara still
Tack @AraSlei för världens goaste Ata
Våra valpar är fantastiska @Snurrfian Visa bifogad fil 37279
Tack Ja och ännu mer över funktionärerna som lägger en hel dag i ösregn för min hund och mig. Fantastiskt att det finns människor som lägger det arbetet på andra - de är verkligen guld värdaDe är helt underbara! Stort grattis till att vara godkända ni också! Det låter som vårt jaktprov även om vi bara hade en timme hem, men vi var nog inte helt klara före 19. Nog undrar man ibland.
Stackarn! Hoppas verkligen att han får bli bra snart.Igår morse hade Tripp feber igen så nu fick han byta antibiotika igen, han fick nu även medicin för att få ned febern så igår kväll var tempen äntligen nere på 38,4 ° C. Höger lunga lät bättre men vänster lät inte bra. Men nu hoppas jag att det går över, veterinären sa Tripp nu fått den starkaste antibiotikan så hjälper inte denna finns det ingen annan. Jag ska även avmaska honom ifall det kan bero på parasiter.
Han är mkt piggare idag nu när han inte har feber men han har fortfarande hög andningsfrekvens och så fort han rör på sig låter andning ansträngd, det hindrar honom dock inte från att vilja springa så fort han kommer ut! Men jag tänker att det ändå är ett positivt tecken att han vill leka
Jag undrade igår kväll varför Fred och Roy låg och stirrade på Tripp från varsitt håll, sen fick jag se att han använde allas favoritleksak som huvudkudde, lite så där lagom retsamt Han är med och styr och ställer fastän han inte orkar leka
Fick belöna Humla idag för att hon stod ut med mitt djurplågeri (=2,5h borstning) så vi åkte upp till klubben för lite agilityträning på kvällen
Fick superbra tips på hur vi ska gå vidare med slalomen på sista kurstillfällen i veckan, så kunde få till lite bättre träning på det idag Kunde tom köra 8 pinnar ett par gånger
Sen växlade vi med tre hopphinder och en tunnel som låg i en cirkel, så vi kunde köra minibana och börja och sluta på olika ställen i båda varv. Kändes superkul! Märkte att hon blev trött efter ett tag, så packade ihop och skulle åka hem, men höll hon inte med om
Sen blev det mer djurplågeri när vi kom hem, med bad. Men jisses ett sånt ryck hon fick efter det. For runt i soffan och sängen och slängde sig på mig och runt och vidare
Ja nu börjar det vara riktigt synd om honom! Det är så jobbigt att se dem må dåligt och inte kunna göra så mkt åt det mer än vänta och hoppas att medicinen ska hjälpaStackarn! Hoppas verkligen att han får bli bra snart.
Fina Fridolf, men måste erkänna att det första som fångade min blick var SUPERfina fårskinnetSom vanligt den sista söndagen i september har Fridolf och jag vallningsuppvisning på en lokal höstmarknad. Han kan rutinerna vid det här laget!Visa bifogad fil 37328
Haha, jo, den idén slog stort. Gör såna av de vita som annars inte är så lättsålda.Fina Fridolf, men måste erkänna att det första som fångade min blick var SUPERfina fårskinnet
Oj vad fint! Är det från dina egna får alltså? Hur gör du, lämnar in till något garveri eller vad det kan heta?Haha, jo, den idén slog stort. Gör såna av de vita som annars inte är så lättsålda.