Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I går såg jag på fejan att en liten Dvärgschnauzertik smitit från sin ägare uppe vid våran sjö. Hunden hade redan varit borta i 1,5 dygn när inlägget kom. Lite konstigt tyckte jag att man inte gått ut tidigare med nyheten men men... Matte var förtvivlad och skrev att hunden inte var bekant i området.
Så jag, sonen och skägget gav oss ut i snö, hagel och regn och letade i några timmar utan resultat
Som en sista chansning la vi på hemvägen en godis ca var tionde meter i förhoppning att hon skulle ha hört oss, leta sig till stigen och följa den ner till bebyggelse. Ett 2 km långt näringsspår
I morse fanns ett facebookinlägg från en annan sida att en Dvärgschnauzertik hittats på en gård. Bild på hunden fanns och matte taggades. Men enligt matte var det inte hennes hund för hennes var mörkare. Så hunden skulle köras till polisen av upphittaren.
Fasligt många Dvärgschnauzrar på vift här helt plötsligt
Så därför gav jag mig åter igen ut och letade på förmiddagen. Vid 11-tiden kollade jag av på fejan hur det gick för övriga som var ute och letade. Då var efterlysningen borta.
Under dagen har det framkommit att det inte alls var ägaren som gjort efterlysningen. Inte heller ägaren som tappat bort hunden. Det var ett hundpensionat!!
Och detta försökte man mörka med att låta en privatperson spela ägare. Den riktiga ägaren var utomlands. Denne hade inte en susning om att hens hund varit efterlyst i två dygn på Facebook. Det fick hen veta när polisen ringde efter de slagit på chippet för ja, den upphittade Dvärgen på gården VAR rätt hund. Hundpensionatet kände bara inte igen den
Efter att hunden kommit till rätta försökte de bara tysta ner det. Utan att gå ut med att hunden hittats. Redan igår kväll....
Så därför har en rad människor letat i onödan även idag. Givetvis utan tack.
Helt obegripligt oseriöst och ansvarslöst
Men gud, helt jäkla orimligt?! Fy tusan så jäkla oseriöst agerat. Finner ju knappt ord för det.
Men fyfan vilket genomruttet beteende!I går såg jag på fejan att en liten Dvärgschnauzertik smitit från sin ägare uppe vid våran sjö. Hunden hade redan varit borta i 1,5 dygn när inlägget kom. Lite konstigt tyckte jag att man inte gått ut tidigare med nyheten men men... Matte var förtvivlad och skrev att hunden inte var bekant i området.
Så jag, sonen och skägget gav oss ut i snö, hagel och regn och letade i några timmar utan resultat
Som en sista chansning la vi på hemvägen en godis ca var tionde meter i förhoppning att hon skulle ha hört oss, leta sig till stigen och följa den ner till bebyggelse. Ett 2 km långt näringsspår
I morse fanns ett facebookinlägg från en annan sida att en Dvärgschnauzertik hittats på en gård. Bild på hunden fanns och matte taggades. Men enligt matte var det inte hennes hund för hennes var mörkare. Så hunden skulle köras till polisen av upphittaren.
Fasligt många Dvärgschnauzrar på vift här helt plötsligt
Så därför gav jag mig åter igen ut och letade på förmiddagen. Vid 11-tiden kollade jag av på fejan hur det gick för övriga som var ute och letade. Då var efterlysningen borta.
Under dagen har det framkommit att det inte alls var ägaren som gjort efterlysningen. Inte heller ägaren som tappat bort hunden. Det var ett hundpensionat!!
Och detta försökte man mörka med att låta en privatperson spela ägare. Den riktiga ägaren var utomlands. Denne hade inte en susning om att hens hund varit efterlyst i två dygn på Facebook. Det fick hen veta när polisen ringde efter de slagit på chippet för ja, den upphittade Dvärgen på gården VAR rätt hund. Hundpensionatet kände bara inte igen den
Efter att hunden kommit till rätta försökte de bara tysta ner det. Utan att gå ut med att hunden hittats. Redan igår kväll....
Så därför har en rad människor letat i onödan även idag. Givetvis utan tack.
Helt obegripligt oseriöst och ansvarslöst
3 min, det var ju lång tid, Ville sätter i sig dem under 30 sek Han fick en kalkonhals idag, den tog runt 5 min att tugga i sig.Torkad nötmatstrupe luktar hemskt men är tydligen gott. Verkar gå fortare att äta än jag räknat med .
Blev mycket gott denna dag men fyller man bara år 10-15 gånger i livet ska man väl ha lite lyx de dagarna .
Hur tuggar man i sig en sån där hård sak på tre minuter?
3 min, det var ju lång tid, Ville sätter i sig dem under 30 sek Han fick en kalkonhals idag, den tog runt 5 min att tugga i sig.
I morgon om vädret tillåter ska mina söta gäster få en nötnacke att gå loss på,hoppas dom inte blir dåliga i magen.
Jävlar vad arg jag hade varit! Pensionatets agerande är verkligen under all kritik, hur kan man ens komma på tanken att försöka mörka en sån sak?! Bra att du röt iJa man blir helt mållös. Lider med ägaren som är utomlands och fått veta detta och måste uthärda att hunden är i pensionatets händer till ägaren kommer hem.
Jag hade inte varit resonabel någonstanns om jag var den ägaren när hunden ska hämtas
Jag har taggat fuskägaren i Facebookgruppen där inlägget fanns och sagt vad jag tycker och tänker om pensionatets aggerande. Blev så jäkla arg!
Jävlar vad arg jag hade varit! Pensionatets agerande är verkligen under all kritik, hur kan man ens komma på tanken att försöka mörka en sån sak?! Bra att du röt i
Jag är så tacksam för det pensionat jag har, jag vet att det hände en olycka för ett par år sedan, en inackorderad hund anföll en annan under promenad, helt oprovocerat. De ringde ägarna till hunden som blev påhoppad på väg till veterinären och höll sen kontakt hela tiden. Eftersom hunden behövde behandling även efter att ägarna kom hem så hade de kvar hunden (de kom överens om det) och åkte på alla veterinärbesök och rehab.De har verkligen försökt prata bort det på fejan samt tagit bort en stor del av vår konversation där jag iftågasatte deras agerande.
Sätt aldrig vovvarna på pensionatet 1,5 km från mig och som börjar på V.