Det var min första tanke också.Passar ju bra ändå, är ju "jagar" på grov skånsk dialekt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var min första tanke också.Passar ju bra ändå, är ju "jagar" på grov skånsk dialekt
Precis! Hade varit extra kul om ägaren vore skåning, men tyvärr är hen västgötePassar ju bra ändå, är ju "jagar" på grov skånsk dialekt
Vi har också använt Nexgard tidigare somrar, men blev lite bekymrad när jag läste på FASS att fästingar dör inom 48 timmar. Känns som alldeles för lång tid för fästingen att hinna släppa sitt gift.Precis tagit två fästingar på Tage och en på Elton, årets första för mina. Så idag får blir det även årets första Nexgard-tablett
Vi har också använt Nexgard tidigare somrar, men blev lite bekymrad när jag läste på FASS att fästingar dör inom 48 timmar. Känns som alldeles för lång tid för fästingen att hinna släppa sitt gift.
Visa bifogad fil 27249
Jag använde Nexgard på mina för första gången förra året, och upplevde precis som @Malibu_Stacy att fästingarna dog som väldigt små så det oroar mig inte Förra året gjorde jag tom lite "test" iom att det var första året jag använde mig av tablett till mina, så om jag såg en liten fästing som satt sig lät jag den sitta en stund för att se hur lång tid det tog innan de var döda och det gick snabbt. På mina som har skägg sätter sig 9 av 10 fästingar sig på huvudet, ffa i skägget och i "ögonbrynen" så jag känner alltid igenom deras huvud noga varje dag under fästingsäsongen (som är lång här nere i Skåne ). Men bra att känna till ändå, de där 48 timmarna!Vi har också använt Nexgard tidigare somrar, men blev lite bekymrad när jag läste på FASS att fästingar dör inom 48 timmar. Känns som alldeles för lång tid för fästingen att hinna släppa sitt gift.
Visa bifogad fil 27249
Hussen lider av början till en såndär mancold, och har varit tråkig och sovit de senaste dagarna. Men idag följde han med på kvällsturen till grabbarnas förtjusning! Yippeyey liksom
Krya på dig! Hoppas du får komma hem snart!Jag har legat på sjukhus sedan söndagskväll, fy fasen vad jag saknar hundarna nu! Och skogen Har facetimeat med maken så har iallafall fått se och prata med hundarna. Sara bevärdigade mig inte ens med ett litet vift på örat, Ata fattade ingenting och undrade hur husse kunde låta som matte också
Krya på dig! Jag önskade verkligen att man fick ta in hundarna på sjukhuset när jag låg där, har aldrig saknat dom så mycket tror jag!Jag har legat på sjukhus sedan söndagskväll, fy fasen vad jag saknar hundarna nu! Och skogen Har facetimeat med maken så har iallafall fått se och prata med hundarna. Sara bevärdigade mig inte ens med ett litet vift på örat, Ata fattade ingenting och undrade hur husse kunde låta som matte också
Typ så! Det är SÅ synd om honomÅh nej så fruktansvärt! Är det nästäppa han drabbats av?
Krya på dig! Ville bli helt tokig när han är hemma med husse och jag ringer och pratar med husse, han verkar tro att jag gömmer mig någonstans och letar som en galning.Jag har legat på sjukhus sedan söndagskväll, fy fasen vad jag saknar hundarna nu! Och skogen Har facetimeat med maken så har iallafall fått se och prata med hundarna. Sara bevärdigade mig inte ens med ett litet vift på örat, Ata fattade ingenting och undrade hur husse kunde låta som matte också
Krya på dig! Hoppas du får komma hem snart!
Krya på dig! Jag önskade verkligen att man fick ta in hundarna på sjukhuset när jag låg där, har aldrig saknat dom så mycket tror jag!
Tack Det blir som tur är hemgång idagKrya på dig! Ville bli helt tokig när han är hemma med husse och jag ringer och pratar med husse, han verkar tro att jag gömmer mig någonstans och letar som en galning.