Snurrfian
Moderator
Men jag förstår inte? Du väljer en ras som är olik pudeln i inlärning och tycker sen att valpen är korkad som inte fungerar som en pudel? Du ser inte det orimliga i det uttalandet?Valpens matmotivering gick inte som förväntat, FULLSTÄNDIGT matfixerad villket inte fungerade för just det här momentet. Med pudeln tog det exakt tre försök, med Xolo'n kommer jag att behöva hitta på något annat än den vanliga proceduren. Xolon slänger sig på handen som håller maten istället för att tänka efter vad nästa steg kan vara. Eftersom att jag valde en xolo på andra premisser än lätt inlärning av kommandon så blir nästa hund en till pudel.
Min går också i första hand på om det går att använda munnen, alltså har vi fått träna på att man aldrig får något om man biter i handen. Ja min hand har varit rätt misshandlad, men nu var det länge sedan det var något hårdare.
Det kräver mer tålamod med en hund som inte gör som man har tänkt från början, men det hänger på en som förare att hitta det bästa sättet för hunden.