Varit ute på en långpromenad, gick inte att släppa hundarna då det stod rådjur lite varstans på fälten. Dessutom smälldes det en hel del tydligen, alltså det hade ju inte ens hunnit skymma
. Det var i samhället ca en mil bort men det måste varit nåt rejält elände då det lät som åskkknallar ända hitbort, ingen av hundarna brydde sig nämnvärt mer än att Nessie försökte skälla ut det början tills jag tröttnade och sa till. Efter promenaden så släppte jag hundarna på baksidan och kastade lite boll till dem, vill ha dem lite avrastade då vi ska iväg på nyårsmiddag men kommer hem innan tolvslaget. Pratade med närmaste grannen om de skulle skjuta några fyrverkerier men deras hund har blivit skotträdd nu så de avstår, tydligen hade blixten slagit ner bara några meter ifrån dem i somras och nu är vovven skotträdd på gamla dar
. Där ser man att det kan hända den skottfastaste hunden om man har tillräckligt med otur, deras tant har ju aldrig nånsin tidigare brytt sig om några ljud.
Tycker synd om alla som bor i bostadsområden med sina skotträdda hundar för det har smällts hejvilt i flera veckor nu har jag hört av flera bekanta. Sen finns det tydligen idioter som roar sig med att kasta smällare på både folk och fä för att roa sig, blir så förbannad när jag hör sånt. En av våra hundar som jag hade när jag var ung blev ju ruskigt skotträdd i vuxen ålder efter att ett par ungar kastat smällare under magen på den under promenaden dagarna innan nyår
.