Och andra vill inte ha sina barn i skolor där man har sexualundervisning eller religionsundervisning. Är väl upp till var och en att bestämma.
Jag skulle inte ha mina barn i en skola som bestämmer åt mitt barn vad det ska tycka. Nej jag skulle inte vara nöjd med att ha ett barn med nazistiska åsikter, men jag vill inte ha en skola som bestämmer vilka åsikter som är okej och inte heller. För som sagt, vi börjar med nazism, vad tar vi sen?
Sen tror jag att jag skulle ha såpass kloka barn så de i den åldern kan sålla vad de vill lyssna på och vad de inte vill lyssna på. Det är ju inte lekis vi pratar om.
Du jämför väl inte sexual- och religionsundervisning med spridning av anti-demokratisk propaganda (rasistisk/nazistisk propaganda)?
Vissa värderingar går inte riktigt ihop med demokrati då demokrati grundas i idén om allas lika värde. Därför blir det problematiskt när anti-demokratiska element vill sprida sin propaganda i en demokrati. Folk får tycka vad de vill, ja. De får för mig gärna bilda föreningar och ha egna små möten men jag tycker inte att det är självklart att de ska få sprida sin propaganda på offentliga platser.
Och igen, vi har skolplikt. Även om elever är tillräckligt stora och förståndiga för att veta vad de vill lyssna på och inte så får de egentligen inte lämna samhällslektionen bara för att de inte vill lyssna på t.ex. SDs propaganda.