Tack alla för att ni delar med er av era erfarenheter! De flesta i min omgivning helammar och när jag läser på internet får jag mest negativa upplevelser och pekpinnar, så jag är glad att läsa att de flesta här faktiskt har positiva erfarenheter och att det
kan fungera!
Min kille är 5 veckor och amningen fungerade fint fram till för 2 veckor sen när han plötsligt vägrade bröstet. Vi fick hjälp av amningsmottagningen som rekommenderade amningsnapp och då tog han bröstet igen. Dock känns det som han aldrig blir nöjd och mätt, vi hade lätt kunnat amma 24h om dygnet och det tär oerhört på mig. Ibland när vi ammat (oftast på kvällen) kan han bli riktigt upprörd vid bröstet och skriker hjärtskärande och slår och viftar hysteriskt med armarna
vi har ett par gånger då gett honom ersättning och då lugnar han ner sig nästan direkt och somnar lugnt när han ätit klart. Samtidigt får jag avlastning och han och hans pappa har en fin stund tillsammans.
Försöker att inte se prestige i det här med att amma men alla i min omgivning är sådana amningsivrare att det är svårt att inte bli påverkad och få dåligt samvete.