Sv: Del V Hur går det för era 06r?
Lycka till imorgon allihopa, och ha så kul!
Önskar att min kille var inhoppad så man också kunde ha lite skoj, men det får bli ett projekt till våren.
KL.
Häromdagen så lyckades jag få igenom några skänkelvikningar, delvis! Inte perfekta rakt igenom, men han förstod vad jag ville och gick mer parallellt och kortade upp för att arbeta mer med rumpan och trampa på ordentligt - istället för att rinna iväg. Ren lycka från min sida då han verkligen förstod och orkade några steg!
Gjorde även enklare "öppnor" bara genom att flytta in framdelen en aning, låta honom gå lite ställd och bara gå några steg längs med långsidan. Duktig!
I övrigt har han blivit mycket bättre i traven nu, även om galoppen verkar han ha problem med nu. Vet inte om det är växtvärk eller något...
För det blir sparkar i varje språng, och det är inte bekvämt att sitta på då.
Såg även idag när jag löslongerade att han är lite fumlig i galoppen och även byter till korsgalopp ibland.
Lägger även med en bild från passet igår, där fokuset låg på att han ska svänga när jag ber om det, då det var två-tre andra hästar på ridbanan. Han har blivit duktig på att lyssna nu, haha.
Tycker att han är väldigt snygg när han orkar gå i lite högre form frivilligt, men har honom hellre lite lägre alltid. Sen att jag ser ut som jag vet inte vad på denna bild är en annan femma.