Sv: Del V Hur går det för era 06r?
Jag har inte skrivit i denna tråden på väldigt länge men skriver lite nu
Jag har varit i Danmark och jobbat på ett försäljnings/utbildningsstall hela sommaren och haft Felicia med mig. Har ridit för tränare i dressyr varje vecka under sommaren och utvecklats otroligt mycket.
Sen när sommaren led mot sitt slut skulle jag hem och börja skolan och ägarna bestämmde att Felicia skulle stanna kvar i dk eftersom hon skulle kåras i danskt varmblod och slippa köra henne fram och tillbaka. Så Felicia fick vara hos en beridare och efter ca 2-3 veckor var hon halt båda fram och fick vila ett tag sen nu för snart 2 veckor sen så röntgades hon och kan ju tilläggas att hon samma dag som röntgen gick igenom böjprovet utan problem.
Röntgen visade att hon har spatt båda bak och OCD. Spatten var lika långt gången som på en tio årig häst och veterinären kunde inte förstå hur hon kunde gå igenom böjprov.
Ägarna som har ett stuteri blev helt förkrossade och visste inte vad dom skulle göra för Felicia är en av dom hästar dom hoppats mest på.
Nu är det som så att hennes uppfödare vill gärna ta tillbaka henne och frun där är veterinär och dom ska försöka ge henne en rättvis chans som skogshäst. Istället får hennes nuvarandre ägare hennes helsyster istället, som jag kanske ska börja rida istället, men dom kommer aldrig våga ta föl på henne.
Det är konstigt hur framtiden kan ändras så snabbt, från en häst som aldrig varit skadad eller halt till en häst som kanske inte kommer kunna ridas "normalt" någon gång.