Del V Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Åh polly vad fin hon är! Hon är så himla lik den Figaron som går i hagen här bredvid. Är min grannes uppfödning o min andra granne har köpt honom till dressyr. Han är också 4 år.

Ser iaf kanon ut! Men du rider henne minst lika bra själv.:bump:

Kverulanten: Jeeesus, jag hatar verkligen Gärds hoppbana...den är ju så lång jämt o alla dessa titthinder....:eek: Så jag är djuuupt impad av er duktiga 4-åring som hoppar runt så fint, så långt komna är definitivt inte vi!
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Jag är tyvärr `rädd för` att han kommer välja att bli hopphäst :o Jag ä ju gammal hoppryttare själv och jag ser ju att han har tekniken och viljan. Tråkigt bara att man själv är helt ointresserad av det nu för tiden. Tanken är ju att han ska satsas på i dressyren ;) han och jag verkar inte riktigt ense om det i dagsläget då han försöker med alla knep för att slippa när vi vart ute o tävlat :angel: iof försökte han ladda över dressyrstaketen sist och hoppa över dom...är det ett tecken? :devil: vi ska boka upp oss för ny tränare på hösterminen och tala om för honom i vilken gren han ska stanna inom :D

Idag var vi ute själva på en ritt i skogen bland alla knott och mygg. Förra året var han ju heeeeelt hysterisk om det landade en mygga på honom...nu accepterade han det rätt så bra! :love:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

ser jättefint ut, verkligen mysig häst!
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

ser positiv och glad ut! duktiga!
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

ja tack vi är också impade. Den var inte lätt :grin: Alla banor var svåra, även dagen innan. Knappt några felfria.....hmmm
Vi har ju istället inte kommit ut på terrängbanan ännu. Ska försöka bege oss dit i veckan och se vad han tycker om det. Sandra red fram till framhoppningstockarna (du vet ) och han tyckte dom verkade skitläskiga hahahaha....
Kod:
Däremot så har vi precis köpt en 5-åring, som också var med. När Sandra släppte tyglarna på framhoppningen så skrittade han iväg nästan över stockarna och ut på terrängbanan :) ifrån alla andra ....

Din såg ju så glad och säker ut när hon dansade runt terrängbanan. Hoppas vår lille också ska tycka det är roligt.
Vi får väl ta med "morsan" som draghäst..
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

..tittade precis på eran film från hoppningen i den underbara skogen och vad får jag se....jo...en ny FÄLTTÄVLANSSTJÄRNA...:bump::bump:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Så var vår debut avklarad! Red Startfälttävlan idag o Lilla Bruna var sååå duktig i stormen! Nedblåsta dressyrstaket, nedblåsta hinder o full storm i terrängen var inget som bekymrade henne inte.

Dressyren gick över förväntan, hon kunde t om böja lite på nacken här o var...:D Hoppningen gick under förväntan då hon tjurade ihop lite på första hindret men sen flöt det på. Är ju tyvärr så lågt, 60 cm, att hon inte backar av ngt alls o river då ibland pga det.

Men herregud vilken terränghäst hon är!:bump::bump: Stod som ett ljus i startfållan o sen bara hon galopperade iväg som vilken rutinerad FT-häst som helst! Vatten, dike o pallissad som hon aldrig hoppat gick utmärkt så innan jag ens hann tänka så var vi i mål nolla!

Liten film finns här:

http://www.youtube.com/watch?v=YyTk9ddk_sc

JAHA!! Det var HÄR du hade gömt filmen...

Hon ser helt fantastisk ut i stormen :eek:

Mitt bud på 15 tusen står kvar, men jag kan ev. efter att ha sett denna filmen höja budet till 20 :devil:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Kl
Idag har vi vart ute o gått / tömkört igen. Det gick bra. I morgon väntar liiiite större hage. Iaf så han kan rulla sig. Alltid något!:laugh:
KM.jpg

Daddy.jpg
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

JAHA!! Det var HÄR du hade gömt filmen...

Hon ser helt fantastisk ut i stormen :eek:

Mitt bud på 15 tusen står kvar, men jag kan ev. efter att ha sett denna filmen höja budet till 20 :devil:



Så så flickor, ta inte i för mycket nu....:angel: Jag förstår att ni båda glömt en 1 framför era bud och några nollor efter men tyvärr hon är uppe i en 2:a med några nollor efter framför era bud efter lördagens stormtävling!:D
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Men han ser ju jättefin ut med tanke på omständigheterna? Härligt att det gick så bra idag, nu måste du göra dagliga uppdateringar!:bump:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Ååå vad skönt att det går åt rätt håll för er. Ser fin, lugn och sansad ut på fotona, men ibland kan skenet bedra...;) Tycker ändå att han har varit otroligt duktig med tanke på allt han varit med om/ tvingats gå igenom.

Kl
Red markarbetsträning idag. Kändes inte helt hundra idag. I och för sig har vi ökat kraven något men tyckte han var lite okoncentrerad och spänd. Kanske inte så konstigt med tanke på allt som hände runt omkring, fem ungar som for runt, hästar som passerade på alla håll och kanter och en ensam häst som sprang i hagen och gnäggade.
Stundtals kändes det bra, speciellt i traven, men vänster galopp var lite "bökig". Men, men det är bara att fortsätta jobba.
Min pålle ska få 3 veckors vila nu med början nästa vecka, det är kanske det han behöver:).
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Han ser ju superfin ut! Ser inte ut som om han tappat så mycket pga vila. :laugh:Håller med om att han ser lugn ut. Men han går på lugnande än så länge med ,eller hur? Håller tummarna för er!!! Måste vara skönt att äntligen vara på väg igång igen.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Det är säkert så att han behöver lite vila också. Men å andra sidan är det ju inte konstigt att han är okoncentrerad med en massa saker som händer runt omkring. Det är ju ändå bara 4år.

Min fröken har haft vila nu i fyra dagar och JAG håller på att krypa ur skinnet. Jag vill RIDA, har ju "bara" henne att rida på hemma. Funderar starkt på att hälsa på syrran och kidnappa hennes vilddjur :o

Blir ju inte bättre av att man hänger här och ser alla era härliga ridbilder och filmer...
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Kl
Tack alla.
Ja, han har fortf vetranguil i blodet på bilderna;). Han är en extremt rörlig kille, så han går faktiskt upp när han får stå. När han är frisk o går i hage, gör han åt enorma mängder energi. Rör sig konstant, går från häst till häst o leker hela dagarna. Hinner knappt äta.
/ C
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

*kl*

Lägger ett inlägg så jag kan följa tråden då jag själv skaffat mig en 06a =)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Ok, välkommen tillbaka om du vill eller om du skaffar en ny 06:a. Hoppas du iaf får tag på en trevlig ponny som håller sig frisk!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
40
· Visningar
834
Senast: Lilla
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
632
· Visningar
36 517
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
877
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
642
· Visningar
18 450

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp