Del V Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Tänk dig själv att ligga på soffan o käka praliner(läs gå i hagen) i en vecka inte 17 är du så medgörlig till en 5-km joggingrunda då!:D

Hon ledar säkert upp sig på ett par dagar. Kul med träning, försök filma då så du kan se framstegen. Unghästar brukar ju vara som bäst efter en vila.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

knapplån

Min kille har ju vilat o mått gott, reds igår och idag fick han testa att hoppa lite igen på en blöt utebana...regnat en del. Gick bra iallafall. Nu är han anmäld till liten hoppträningstävling iallafall...

film från idag håller jag på att spara så det kommer kanske en sen.....
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Åh va kul att se! Han är så fin!

KL
Det går i sådan väldig fart med era nu!:laugh:
Min står där han står..sköter sin vila bra måste jag säga. I veckan får jag succ börja öka hagens stl o sitta upp..Känns både underbart o inte. Han kommer bralla satan om han kan...Men skall oxå försöka komma ut o iaf tömköra med honom i skogen nu. Skall be en kompis leda oxå. För när han kör race så går det inte att parera. Att bocka/ hoppa / stegra frestar ju mer än om han tex travar kontrollerat, vilket jag inte får, men om han studsar vill jag ju hellre FRAMÅT än upp! :angel:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Men du....dom unga hästarna brukar faktiskt inte bli sämre av en lång vila. Tvärtom det du lärde pållen innan skadan uppstod kommer att sitta bättre nu än förut o han kanske förvånar dig o inte alls är besvärlig när du väl kommit upp!:)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

ojojoj...sitta upp...men det går säkert bra!
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

_stilette_Åh, dina filmer och din häst:d..Kul med tävlingsträning, hoppas det går bra!
carre Håller tummarna, skönt att det går åt rätt håll.
aramisMysiga dina terrängfilmer. Hästarna brukar gilla det där:).

Novali tack för dina råd&kommentarer:).

Idag blir det "dom" på pållan, min tränare ska nämligen rida:crazy:.
Det ska faktiskt bli kul och intressant och jag ska försöka filma/ta kort.
Tycker hon har kännts gga ospännstig men vi får väl se..
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Titta vad fin och duktig hon är.Verkar cool! Ska du försöka kvala henne till Breeders?

Våran "Mini" debuterade på riktig tävling i helgen...hela 90cm

http://www.youtube.com/watch?v=09rkGEKiPik

Jättenöjda med honom. Han har en sån härlig inställning till allt, så vi är så glada för han :love:
Nu ska han ut på terrängbanan. Funkar allting så försöker vi med Breeders i september.

_Stilett_: Fin häst. Ja ,bara ut på hoppbanan :bump:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Åh, vad roligt att vara ute på "riktig" tävling, min har bara gått en cr. Duktig häst!
Här är min nissa idag, lyckas tyvärr inte med filmen så dåliga bilder får räcka..
Hon fick gott betyg iallafall och det var så roligt att se. Hon har ju gga lätt för sig och är stadig. Så, det är bara att jobba vidare.
31142538.jpg
31142533.jpg
[/IMG]
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Snurriga jag och dessa knappar..Skulle svarat till "kverulanten" samt "kl"..men,men, det blev _stilette_ som har jag redan kommenterat tidigare...
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

:rofl:

Snygg din häst är...vem är den efter :laugh:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Åh, tack! Jo, hon är fin, iallafall med nå´t på ryggen;).
Kan se mindre rolig ut i hagen ibland..men jag älskar denna "lilla" häst!
Hon är efter Figaro R-Bayron-Ganesco å ca 168cm i mkh men gga kort och kompakt.
Ska se om det kommer en filmsnutt ikväll med för nu har jag lyckats logga in och påbörjat den lååånga uppladdningen.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

kl
Vad fina hästar alla har och vad långt ni kommit :o känner att ja och min prins är lite efter :p
Min är endast riden i ca 2 månader då han är väldigt sent utvecklad och växer ( äntligen :p )men otroligt lättlärd. Som idag 2:a gången ja galoppera hemma själv två fattningar i bägge varven och han tar de klockrent blir man stolt eller blir man!? :D

http://images5.bilddagboken.se/81/_u4/_u8/_u7/_u3/_u1/u487314/99685_1276030527.jpg
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Verkligen jättefin. Lååånga ben o stadig!:love:

Novali: Ja, jag skall tänka så. Idag var vi ute en sväng på vägarna o tömkörde m handhjälp. Gick bra, explosiv, men drogen höll han i skinnet.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Ser mycket trevlig ut:)
Ser mjukt och stadigt ut, din häst ser ut att trivas med dig på ryggen.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Fin pålle!
Blir glad av att se honom, härlig bjudning.
Grattis till en lyckad debut.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Oj, ursäkta alla inlägg. Får försöka samla ihop dom lite nästa gång:o

Måste bara kommentera din fina häst Stilett: Tycker att han är helt underbar som han hoppar! Visst överhoppar han rejält men han är ju som en katt...
Såå fin!:love:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Aj, det är inte jag som rider utan min tränare;).
Känns bra att hon rider lite också, idag var första gången, men det är lite skönt så jag kan få hjälp för nu tycker jag det är mycket å hålla ordning på;).
Hästen i sig är ganska stadig och välbalanserad vilket är tur för mig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
40
· Visningar
835
Senast: Lilla
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
632
· Visningar
36 570
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
877
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
642
· Visningar
18 452

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp