Del V Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Väldigt trevlig ridning o väldigt trevlig Cob!:bow::love:

Tycker du har gjort ett kanonjobb så här långt. Hästen går i trevlig unghästform med förtroende för bettet. Snyggt jobbat Lilla Snigeln!:D
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Hjälp, nu har jag löst deltagarbeviset för "bockisen" haha. :p

Din pålla verkar ju också vara ett ämne :laugh: Ska hon också kvala??
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Vilken läcker sort. Ser jättebra ut :laugh:

Verkligen roligt att se allas fina hästar/ponnier här inne. Man blir riktigt glad och får inspiration.:bump:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Håller med Kverulanten. RIKTIGT ROLIGT att se alla framsteg! Tänker man tillbaka till i höstas så har de ju utvecklats helt fantastiskt.

KL

Vi har lämnat några händelserika veckor efter oss. :) Hinner dessvärre inte vara här inne och uppdatera så ofta som jag önskar men en liten repris om vad vi gjort.

Startade ju en Lätt C:1 i lördags, gick jättebra trots låga procent. Fick runt 56%, minns inte riktigt. Vårt mål var att ta oss runt och få henne fokuserad på jobbet som skulle utföras och inte allt annat.
Inför denna lilla programridning så tränade vi en del. Och i torsdags så kröp det fram horn på Rosie. I programmet är det ju galopp på stor volt (20m) i mitten. Detta har gått hur bra som helst tills i torsdags. Hon fullkommligt flippade. Bockade, sparkade, och det slutade aldrig. Men med ett leende på läpparna för att jag fortfarande satt kvar så fick jag det till att fungera och avslutade träningen. :D Så just därför är jag verkligen glad över resultatet i programmet. ;)

Tror utbrottet detta beror på en kombination mellan förarfel och en hel del mer muskler i lilla damen än tidigare. Hon har länge försökt att få till bockningar men aldrig riktigt lyckats och nu när det släppte så...ja hände det väl något..

Igår var det sista hoppträningen. GICK JÄTTEBRA. Även här har det släppt och hon jobbar bra på i formen och har verkligen hittat en härlig takt. Måndag & Tisdag nästa vecka är det hoppkurs sedan väntar lååååång vila. Hon kommer nog vila mellan 4-6v beror lite på hur stor min abstinens blir... :)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Gud vad roligt att det går så bra!:)
Som du säger så utvecklas ju alla hela tiden väldigt mycket, det är ju det så roligt med unghästarna.

Var ute på en rejäl tur med min häromdagen tilsammans med äldsta dottern, tolv år.
Blev omgalopperad i 120 vilket oxå resulterade i lite bock;) (ajjabajja).
Nåväl, dottern var överlycklig då vi senare bytte häst på hemvägen.
Det ser ut som hon rider riktigt bra när hon kommer upp på mammas "halvfabrikathäst":D..
Idag väntar träning, har väl inte haft det upplägg jag tänkt men jag hävdar att skogsridning också är stärkande och skolande:crazy:..
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Glömde berätta att vi även medverkade på maskeradhoppning och med risk för att göra bort sig totalt så lägger jag upp bilder, för vi gjorde debut på 70cm.. :D

m_img5196.jpg


m_img5095.jpg


Jag skulle föreställa en priat men liknar väl mest en bordellflicka.... :( Haha
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Bordellflicka, haha. Ni är jättefina och duktiga...Som alla som är med i tråden!:)

KL
Liten uppdatering. JAG HAR SUTTIT UPP!:laugh:, och det gick bra! Fick göra det ensam för ingen som var i stallet just då vågade leda mig. Men han skötte sig bra!:love:
En tråkig grej som hände idag var när jag skulle göra hagen liiite större igen. Han fick ett frispel utan dess like. Gick tom omkull. Tog en bra stund innan jag fick tag i honom. Inne i stallet höll han på att sparka sönder boxen, fick ge lugnande o sen släppa ut i den minskade hagen. Då förstod han att han inte kunde balla ur mer. Stackars häst!
Så jag får konstatera att han inte kommer att kunna gå i vanlig storlek förrän han e frisk. Denna är väl ca 10 x 15 m. Inte roligt, men där håller han sig lugn o kan ju iaf rulla nu. Men kissar gör han inte ute.:grin:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Kom att tänka på Skatan! Hon måste väl fölat nu? Har jag missat det? Kommer inte ihåg vad ägaren kallade sig här! Men hoppas det gått bra o att vi får se bilder! :laugh:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

haha, du är inte ensam om häst med frispel ;-)

jag va på tävlign idag. Hästen var superfin på framridningen, trots att många red fram samtidigt och vissa hästar brallade mkt, så skötte han sig kanon när vi red och likaså i collectingring.

sedan kom vin på banan och då fick han också frispel. Domaren satt med bord i en transport och dömde och det tyckte han var superläskigt så han ville inte gå fram alls från mitten av ridbanan. Just det där att gå rätt emot föremålet. Urfjantig...!:devil: Men vi stod där och fjantade oss tills han gick förbi och gjorde hela programmet. Den fick ta den tid det tog och runt kom vi ju men inte på den tiden som vi skulle tagis oss runt på igentligen :D

Trots bök så fick han fina slutkommentarer :laugh: och att jag skulle kämpa vidare för ngn gång släpper det ju! :-)

när vi kom ut från banan så in på framridningen och ta 2 varv och det var inga problem alls, lika fin som innan! och dessutom tyckte han att partytältet som prasslade i blåsten inte var ett dugg farligt, inte heller flaggor eller ngting sådant som dom andra hästarna reagerade på..där ser man ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

ja å om jag nu räknat rätt så var det din 7:e tävling på din 4-åring i år så nu har du nog säkert snart befäst hans oönskade beteende inne på banan.

Dags att byta taktik eller?
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Glömde berätta att vi även medverkade på maskeradhoppning och med risk för att göra bort sig totalt så lägger jag upp bilder, för vi gjorde debut på 70cm.. :D

m_img5196.jpg


Jag skulle föreställa en priat men liknar väl mest en bordellflicka.... :( Haha

Fullständigt UNDERBARA bilder!:rofl::rofl::rofl: Å grattis till debuten, gick det bra?
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

fast jag är ganska nöjd ändå...vi har vart på det stället 2 ggr innan och då har domaren suttit i en bil. Jag tänkte att vi åker till samma plats så det inte blir helt nytt för honom och det har varit lugnt där och man har fått god tid på sig...men helt plötsligt satt dom i en transport istället för en bil. Hade dom inte gjort det, utan suttit i en bil som dom 2 andra gångerna så tror jag att det kunde gått riktigt bra idag. Han kändes verkligen helfin fram tills han uppäckte transporten.

så just nu sitter jag o funderar på hur jag ska få in en transport med bord i hemma i paddocken ;)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Vad duktiga ni är!! Och snygga...:D

Carre: Modigt av dig att sitta upp utan hjälp. Det var inte bra att han brallade loss i hagen men hellre där än med dig på, var försiktig.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Tycker du är tapper som kämpar på:).
Önskar jag själv hade lite :devil:..
Min skrutta är ju relativt otittig och lättövertalad, det vär värre med piloten..

*kl* Träningen idag gick o.k men tycker hon känns lite "knackig".
Svårt att förklara hur och tränaren sätter rätt stor press på oss tycker jag..säkert inte mer än vad hon bedömer vi klarar men, men.

Ska prova att tömköra och se om ridkänslan då också blir bättre.
Snart dags för vila annars men ville nog ta ett tränarpass i nästa vecka för sedan blir det uppehåll..
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

ja, nångång släpper det ju! jag hade en travare före denna häst...han va inte alls kul första starterna. i hoppningen rusade han rätt igenom hindrerna som plockepinn eller så nitade han så ryttaren flög in i hindret...men sedan bara vände det och han tog placering, efter placering efter placering och kändes genomärlig och trevlig. Så jag ser lite likhet mellan dom, så det kommer nog ordna sig så småningom :-)

är det ngn som kört in sin häst? har funderat på att köra in min...mina andra hästar är inkörda och jag har alltid tyckt om att köra så jag är lite småsugen faktiskt :-)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Ja, förvisso! Men jag såg bara hö bakknä medans han höll på!
Fan om det gick upp igen! Eller ngt annat, han e ju liksom stel säkert hela han, efter denna vila!:crazy:
Ett balltramp såg jag idag, inte djupt, men blödde ymmigt, men hoppas inte det är ngn svullnad på andra ställen i morgon!:crazy:
SUCK!
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Det gick säkert bra ska du se. Nästa gång du ska utöka hagen, för någon gång måste du ju det, så släpp honom efter du ridit så han mentalt är lite tröttare än om han kommer direkt från stallet. Ta gärna en extra promenad i skogen efter ridturen innan du släpper. Då har du större chans att lyckas även om allt kan gå åt fanders ändå!:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
40
· Visningar
830
Senast: Lilla
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
626
· Visningar
36 451
Senast: Bexzor
·
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
877
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
642
· Visningar
18 450

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp