Del V Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Va kul att det gick så bra. Härligt oxå att kunna lämna iväg hästen på lite finslipning.
Då är det TVÅ här då som jag skall kolla in på Grevagården! Va kul!:laugh:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

*kl*
så kul att flera siktar på kvalitets -avundsjuk!
vår första ridtur gick finfint -sandai var först livrädd för den läskiga saken som satt uppepå mamma:p
men sedan följde hon fint över fältet och in på banan.
blev skritt men kort sträcka trav. fantastiskt kul att sitta upp igen:bump:
skatan tyckte det var härligt o alla kommandon satt fint:love:. likaså olaten att takta när man tar tyglarna:grin:
så nu rider vi igång sakta men säkert, tar det riktigt lugnt både med tanken på sandai och på skatans tidigare skada och nuvarande muskelfattigdom.

skall bli så kul att fortsätta följa er härinne:laugh:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Kl.

Idag har jag varit iväg i ett "riktigt" ridhus och ridit markarbete. Min häst skötte sig verkligen på alla sätt och vis. Resan dit gick bra och väl framme var han lugn och fin.
I ridningen kändes travarbetet mycket bra, riktigt bra bjudning hela tiden och bra i formen. Galoppen däremot var inte lika bra idag. Men det gäller att fokusera på det som var bra ;). Galoppen får vi träna på nästa gång istället.
Men det som gladde mig mycket var att han inte brydde sig om varken läktare, speglar eller något annat runt omkring utan lyssnade på mig:).
Jätteroligt!

Nu är vi anmälda till Grevagården:bump: (gulp..)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Vad härligt för er att vara igång igen.

Ang vårat deltagande i kvalitetsbedömningen så verkar det tyvärr som att jag får "hjälp" att välja... Tjejen har fått en spark på bakbenet och stått lindad nu över helgen med zinkbandage efter kontakt med vet. Ska ringa vet igen i morgon så får vi se vad det blir. :(

Hon kom in från hagen med en stor stenhård galla från hasen och ner till kotan. Den hårda gallan är borta nu, men hon är fortfarande svullen.

Men nu hoppas jag bara att det är någonting som är bra och borta efter lite mer vila bara.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Grattis, du verkar ha en riktigt trevlig kuse!
Spännande med kvaliten, jag ska hålla en extra tumme för er. Synd att jag bor så långt bort, annars hade jag nog kommit och smygtittat på er jag med. ;)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Åå nej så tråkigt för er.
Hoppas inte det är något allvarligt, att hon bättrar på sig snabbt.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Åh, nej! Hoppas det är snabbt övergående! det brukar det ju vara!:)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Shit, va kul att ni är anmälda! Jag är riktigt avis här!;)
Det kommer gå jätte bra, han verkar ju cool din pålle o det underlättar ju betydligt! :)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Så har pållan varit iväg på ännu en hoppträning för ännu en tränare och i ytterligare ett nytt ridhus. Nyttig miljöträning! I och med nästa veckas inplanerade hopptävling (tävlingsbana utomhus, men framridning i ridhus) kommer hon att ha hunnit testa sju olika ridhus innan kvalitets. Hon har tagit alla ridhus med ro, jag hoppas att hon gör det när det gäller också!

Hur som, andra hoppträningen och denna gång var det fokus på att hoppa olika kombinationer och serier med olika hindertyper och galoppbommar på marken. Mycket nyttigt för pållan som inte alls tränat särskilt mycket på detta. Serier gör ju också att hästarna lättare hittat flytet i hoppningen (tycker hoppointresserade ägare :angel:). Hoppandet gick i alla fall bra, hon hoppar det hon styrs mot, lyfter helt ok på benen och funkar väl tillsammans med de andra hästarna.

Kommande veckor blir det mycket fokus på hoppningen då det andra jobbet känns ganska "färdigt". Hopptävlingsdebut om drygt en vecka och sedan kvalitets första helgen i september.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Roligt med din häst! Visst är det spännande att följa dom!

*Delvis kl* Min visas också i början av september och jag gör bara marktjänst;). Får väl fläta och putsa samt visa på veterinärkollen m.m.
Har varit hos tränaren några dagar och det har fungerat o.k.lite loj och inte så kvick i frambenen men ett nytt ställe gör nig henne lite mentalt trött tror jag..
Lö+Sö så ska jag rida henne på "tantläger" och sedan blir hon kvar hemma några da`r.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Polly o Jempa: Härligt att det funkar så bra! Hoppas få se filmer från alla som är med på kvaliten sedan:bump:

KL
Min kille är inte bättre i benet. Går på Metacam ( skall ringa Vet när det gått ur kroppen o var han inte bättre, så åb igen nästa Tor ), MEN han är en gladare o lugnare häst iaf, om man skall va lite pos trots allt elände, nu när han får större hage. Han håller sig lugn där.

Har en kompis som är Vet, som har en annan kompis som jobbar på klinik i Stockholm. Jag skall filma Pappi idag när jag longerar o han skall kolla o kanske ge en ny vinkel på det hela. Bättre med fler ögon, kanske!?

/ C
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Stoppar in två bilder på pållan från ett "vanligt" ridpass i tisdags:

31488935.jpg


31488937.jpg


Det är jätteroligt att hennes uppfödare kunde ta henne som utbildningshäst nu när jag själv inte är i ridbart skick.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Ser mycket trevlig ut.
Härlig utstrålning.:love:

Skönt att hon verkar vara så lugn i olika miljöer. Allt blir lite enklare då.:)

Var ska din häst visas? (jag har kanske läst det men glömt...)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Va tråkigt Carre...

Det skadar nog inte att låta någon annan titta. Du har ju egentligen inget att förlora. Fyra ögon ser iallafall mer än två...
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Oj vad så fin hon är:love:!
Härlig rumpa också..
Min är tyvärr tunn över rygg och länd, lite "genetiskt" då både mamman och hennes bror tenderar att se lite utfallna ut..
Men visst, också foder och muskelrelaterat men,men det hinns ju inte med några underverk på tre veckor så, om ingen har mirakeltips..

Imorgon och söndag blir det lite läger, väldigt basic men blir säkert trevligt..
Alla har berömt henne för hennes fina insida och det är kul tycker jag, att även fler håller med om att det är en otroligt trevlig röding.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

31490214.jpg
31490206.jpg
Åsså två dåliga bilder från i sommras-bortse från min gnuggiga häl;).
Hoppas kunna komma med någon bild från lägret..dessa har dottern tagit och jag minns inte om jag lagt ut dem..
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

kl
roligt att se alla som är igång med träningar osv.
Själv har jag inte skrivit i tråden på evigheter.... Silvia är fortfarande mammaledig, men har longerat henne ett par gånger. Skulle vara kul att komma igång lite mer med henne, men det känns som ett projekt varje gång man ska ta in henne och fölet, och sen får fölis stå i stallet under tiden man gör något med Silvia. Vill inte ha med henne ut på vägarna:crazy:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Jag har inte följt tråden osv, men kunde räkna ut att det har med 06:orna att göra. Haha. (;
Har själv min kille, 06:a då. Så tänkte slänga in lite info om honom och så om det skulle vara av intresse? (:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
40
· Visningar
818
Senast: Lilla
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
623
· Visningar
36 239
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
877
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
642
· Visningar
18 437

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp