Sv: Del III Hur går de för era 0.6or
Ok ja då vet jag
Ok ja då vet jag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jättefin häst!
*kl*
Nu var det längesedan jag skrev här!
Sam växer och växer och ja, nu har jag i och för sig inte mätt honom på länge - men innan sommaren var han i alla fall 171 cm. Han är en sen 06:a så än så länge rider jag mest ut i skogen på honom, skrittar och travar och svänger mellan träden. Sam tycker att livet som ridhäst är jättekul, jag hoppas att det fortsätter att gå så här bra!
Hoppar in och tackar för mig i den här tråden. Min 06:a har idag åkt till fodervärd med sikte på senare köp.
Jättefin kille!!! Vilket fint huvud han har, du har aldrig tänkt på att testa en annan nosgrimma? Så huvudet kommer fram?
Söt häst!
Vad är det för stam/ras?
Tack! Jo, han ska inte ha en sådan nosgrimma i framtiden, bara fram tills tänderna skiftats klart. Jag anser att det är en remontnosgrimma eller en pullarnosgrimma som stör minst då de byter tänder, och jag har ärligt talat inte hittat någon tillräckligt stor remontnosgrimma! Så det får bli den här ett tag framöver.
Nisse den nya vilar bara just nu, ska vila i alla fall tills november, vi går dock på promenader men inget annat. Han är 168 hög. Han äter 6kg hö + 2 kg lucern, 3 kg havre, 1 kg avels musli, 0,2kg betfor, 0,3kg kwiik beet. Chevlinal, kalk, linfrö olja, och loppfrö. Sen eftersom han har en lätt skada så ätaer han just nu djävulsklo, bioglucosamin samt synoviCort.
Sickan är 174 hög och jag har nu börjat att sätta igång honom, dock blir de aldrig mer än 3 pass i veckan arbete sen alltid någon promenad i veckan blir det. Han äter 7kg hö + 3 kg lucern, 2,5 kg avels musli, 2 kg havre, 0,3kg betfor, 0,4 kg kwiik beet. Chevinal, kalk, linfrö olja, nypon, biotin och lippfrö.
Sen har båda fri tillgång på halm i hagen.