Del III Hur går de för era 0.6or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Välkommen till tråden!:)
Det låter som att din häst har härligt psyke. Men mkt beror ju oxå på den som hanterar / sitter på. Därför borde du vara ganska cool du med!?;)

Kieffer, Trainers, Jacson ( iaf Celine ), Pessoa ( inte mkt klossar på vissa modeller) är sadlar m rak bom som jag kan komma på...

/ C

Åhh, tack för välkomnandet :)

Mjo, försöker ju va så cool det går iaf men han har alltid varit sån, gått fram överallt där de andra äldre hästarna tyckt det vart läskigt :)

Tack för tipsen om sadlarna, ska kolla lite närmre på dom! En i stallet sa att Albion oxå är rakare, de skulle dessutom va sjukt sköna att rida i, vad vet du om det?

Albion är oxå rak i bommen. Väldigt skön och bra stöd för benen. MEN den kostar oxå ;). Ligger högt i andrahands värde.
/ C

Halkar också in på foderdiskussionen;). Är lite orolig att havre ska tagga henne för mycket, ger iof två kg kraft grund ( som också innehåller havre ) och ½kg grov, betfor e-vitamin, jäst samt 12kg hösilage som är tidigt skördat.
Skulle vilja hulla henne mer, men vet inte om jag ska vänta med att driva på foderstaten eller låta det ha sin gång ett tag till då hon har gått ute ganska länge.
Hon är pigg och glad, var ute igår med två barn på ponnis och hon e´så go, får gå i täten för annars blir hon lite kinkig men gör det med bravur.

Idag har hon trampat av en framsko och är lite halt/ömfotad. Upptäckte det för en stund sen, har väl brallat i leran..Hoppas bara hon inte gjort sig illa så nu skall jag ut och skura tassen:(...

Disa tappade en del (för mycket) sista veckan på betet. Henne ger jag rapsolja. Tillför gott om energi, men man brukar slippa den där "taggigheten" som havre kan ge.

förstår du nu hur illa du är på att uppdatera om din tös så att till och med jag glömmer bort er :(

hur har de gått ökat upp maten nått?

Du har pfiff sadlarna också som är raka i bommen, plats för mkt manke. Otroligt sköna sadlar och bra läder för att vara sadlar i 7 - 10 tusen kroners klassen. Sadel letandet är skit :(

Har så mkt jobb för tillfället så hinner inte sitta här så mkt, ska lägga in nu lite ivisade bilder på mina killar. Vi får skärpa oss med bilder, visas på tok för liten bilder här.

Sickan
29579703.jpg

Får inte röra krattan och fått sig en utskällning så då står man och surar i stället
29578537.jpg

29578538.jpg

Sickan och stora syster Bönan en morgon
29578539.jpg

Nisse vill busa
29578523.jpg

båda fick fart
29578527.jpg

käkar
29578546.jpg

29524726.jpg

tråkiga vardags bilder men ändå nått..

Sen så blev ju min stjärna Sickan tömkörd i tisdags av Jordgubben.

Vilken klippa jag har alltså, blev riktigt trevlig i de ena varvet hans starka sida :) Tyvärr blev allt sp mkr mörkare snabbare denna vecka så filmena blev så mörka.

Dock denna gång var han mer bekväm i sig själv och valde att inte lyssna alla gången på Jordgubben. Lite miljö träning blev de på köper då stoet i stallet var ute i paddocken samtidigt. Sickan vet ju som sagt inte riktigt än att han inte är en valack alla gånger.

29579701.jpg

29579702.jpg

29579706.jpg

Film & Film

Blev lite för bekväm där ett tag och drog ed några bock språng i slutet, och så klart var de för mörkt så hade slutat filma. :(

Ska nu boka in en ny dag med Jordgubben i nästa vecka :)

Följer genast bilduppmaningen! Jag la in en filmsnutt alldeles nyligen, men kan ju lägga in några bilder också från samma pass. Upprepar: Jag var sjuk och sambon fick rycka in och longera för första gången.

29582062.jpg

29582064.jpg

29582063.jpg

Hoppar på fodertråden....

Min är en av dom som får lite kraftfoder....
just nu 7kg bra hö kommer ökas men dom äter inte så mkt ute än finns så mkt gräs ihagen. Endast 1kg havre, mineraler, betfor, morötter. Hon är då i bra hull med lite exta att ta av, alltid lättfödd!!!

Står just nu pga stallbyte och kommer öka fodret när jag börjar arbeta henne nästa vecka!

Liten uppdatering från oss:
Igår var jag världens stoltaste hästägare. Hoppade uppsuttet för första gången!:)

Var ute i skogen och red med en äldre, trygg häst framför. När vi var på hemväg träffade vi ett par tjejer i stallet som hade satt upp ett par naturhinder ( rivbara ) på en liten skogsslinga.
Tänkte " nu är det dags " och vi hoppade över alla i ett härligt flyt. Han tog galopp av sig själv och hoppade glatt över!
Så härlig känsla!:love:

Du har helt rätt om att vi visar för lite bilder / film!
Jag skall skärpa mig på den biten.
Fina bilder och film på dina hästar.
Storasyster Bönan såg verkligen viktig ut!;) Min häst har oxå en " storasyster " ( Busan ), som är med ute i skogen och alltid " med på ett hörn ";)

Ja, verkligen kul. En liten milstolpe!:)
Han är val. E: Akribori - Jaguar. 168 cm.

Lite tömkörningsbilder från sensommaren fast liite svårt eftersom jag liksom både plåtar och tömkör, har brist på villig fotograf..;)
Tog också våra första provskutt i tisdags vilket hon tyckte var jättekul.
Nu e´jag mest sugen på att få ut min oumbärliga livegna "suck" hovslagare.

29607744.jpg
29605436.jpg

Ett snabbt inlägg, måste rusa till affären. Men jag har ridit skritt och trav på Nisse idag. Lite hastigt och lustigt, men ha jag red han i alla fall och över lycklig är jag också. :)

29608716.jpg

återkommer senare i kväll, och ridpasset med Sickan gick som en dröm :)

knapplån

Min är väldigt lättfödd och fortfarande lite för rund efter sommarens vila. Hon går fortfarande på bete på dagarna, får en tuss hö på kvällen samt att hon sätter i sig en hel del halm under natten. Sen får hon 1 kg havre, mest för att hon river stallet om hon inte får. Riktig glupsk liten häst, vilket jag inte är van vid.

Måste ta kort och filma lite, men det blir aldrig av! Ska försöka någon dag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
2 851
Senast: pepp
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
16 17 18
Svar
340
· Visningar
32 774
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 156
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama