Del III Hur går de för era 0.6or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Här är det rätt lugnt, lill tjejen var tjock i innerbak idag så nu får hon vila en vecka. Efter det gått ner så skall vi till tränare, ska bli spännande var 6v sedan sist :laugh:

Lägger med två bilder från senaste ritten i paddocken.

l_img8517.jpg

l_img8533.jpg

:love::love:

Gudars vilken snygging till häst du har!

Ponny?! Ras?
Måste blandat ihop endel härinne nu;)
Men han är jätte fin på kortet!
/ C

Ponny?! Ras?
Måste blandat ihop endel härinne nu;)
Men han är jätte fin på kortet!
/ C

Har ingen aning om vem du menar men om det är mig så är Rosie ett welsh cob, växte över 150cm i sommras, har inte mätt henne sedan maj men någon extra centimeter finns säkert :)

Okej.... :)

Hur går det för dig och din pålle? Var ett tag sedan du uppdaterade va? eller har jag missat ?

:)
Ja, det var nog ett tag sedan. Allt går enligt planerna. Varvar uteritt, tömkörning ( i skogen ) och ridning i ridhus. Han har verkligen mognat efter betet, mentalt. Inte så busig och " grabbig " som han var innan.
Mycket nu för oss handlar om att stärka upp hans kropp. Han är stor och gänglig. Har tagit sig bra i hull nu. Vart tunn efter betet.
Jag skall verkligen försöka ta lite kort. Men är oftast själv i stallet:grin:
/ C

kl

Får uppdatera lite från oss, för här går det åt skogen totalt....
Sitter men en sjuk häst, veterinären har ej vart ute än så antingen är det fång eller förgiftning av någon växt. Hoppas så in i tusan att det är en liten förgiftning så blir hon bra snart igen. Är det fång så vill jag inte ens berätta vad som kommer hända.....:cry:

Åh fy 17. Det är så jobbigt när de inte mår bra. Håller tummarna att det inte är något allvarligt:(.
/ C

Tog lite bilder o en filmsnutt från dagens " jobb ". Men blir inte bra när jag tar kort själv:o. Och bortse från flåsandet på filmen. Konditionen hos mig är inte den bästa, mycket backar upp och ned;)

sept1.jpg

sept.jpg

kl

Får uppdatera lite från oss, för här går det åt skogen totalt....
Sitter men en sjuk häst, veterinären har ej vart ute än så antingen är det fång eller förgiftning av någon växt. Hoppas så in i tusan att det är en liten förgiftning så blir hon bra snart igen. Är det fång så vill jag inte ens berätta vad som kommer hända.....:cry:

Åhh nej....:(

Många kramar till Er båda

Haha..
Ridningen går bra tycker jag. Har blivit bättre med framåtbjudningen även inomhus. Även då jag önskar lite mer.
Ute tuffar han på, brukar ha draghjälp i galopp. Men som jag skrivit innan; han är stor och gänglig. Jag vill ta det lugnt och stärka upp honom från grunden. Skall se om det är någon i stallet på sön, då jag skall rida nästa gång, som kan filma.
:) / C

Din häst ser jätte trevlig ut på fotona. Bjuder hon på bra framåt?

Haha..
Ridningen går bra tycker jag. Har blivit bättre med framåtbjudningen även inomhus. Även då jag önskar lite mer.
Ute tuffar han på, brukar ha draghjälp i galopp. Men som jag skrivit innan; han är stor och gänglig. Jag vill ta det lugnt och stärka upp honom från grunden. Skall se om det är någon i stallet på sön, då jag skall rida nästa gång, som kan filma.
:) / C

Din häst ser jätte trevlig ut på fotona. Bjuder hon på bra framåt?

Va bra! en FILM! :D Alltid lika kul att se.

Vi hade det riktigt jobbigt direkt efter "semestervilan" med bjudningen och fortfarande lite trögt i ridhus/paddock men ofta beror det på tungt underlag och då orkar hon inte riktigt jobba.
Ute så är den fantastiskt bra! Hon älskar att komma ut, när jag kommer hem från jobbet så kommer hon springades till grinden för att bli hämtad. :love:
Även om hon inte får komma ut i skogen och bli riden så är hon tacksam för all kärlek hon kan få.
Hon var ren i benen idag men jag tänker låta henne vila en vecka som tänkt ändå. Tränaren säger att hon är väldigt långt fram för att vara tre år och då skall man ta det varsamt, så hon inte tröttnar.,

*KL*

Jag är nyfiken på hur mycket era 06or går och hur deras foderstat ser ut.
Hur stora är de och i vilket hull?

Min dam har två fasta vilodagar just nu-måndagar och fredagar.
Varvar tömkörning, ridning och promenader på hennes aktivitetsdagar.
Ser jag att hon verkar trött så lägger jag in en extra vilodag.

Hon är 172 och tunn just nu och behöver bygga muskler.
Hon står på 13 kilo hö, 3,5 kg Hippo Alfa samt betfor,olja och linfrökuber.

Hur ser det ut för er?

*KL*

Jag är nyfiken på hur mycket era 06or går och hur deras foderstat ser ut.
Hur stora är de och i vilket hull?

Min dam har två fasta vilodagar just nu-måndagar och fredagar.
Varvar tömkörning, ridning och promenader på hennes aktivitetsdagar.
Ser jag att hon verkar trött så lägger jag in en extra vilodag.

Hon är 172 och tunn just nu och behöver bygga muskler.
Hon står på 13 kilo hö, 3,5 kg Hippo Alfa samt betfor,olja och linfrökuber.

Hur ser det ut för er?

Min går max 3dgr/v lägger in en veckas vila emellanåt. Dessa dagar rider jag endast, skall efter denna veckas vila lägga in tömkörning med skritt i uppförsbackar.

Hon är ca. 150cm, mätte i maj, väger omkring 450kg (grov modell) Hon går ute på gräs ännu, när hon kommer in får hon ca. 5kg hö, har halm i boxen. Lite krafft sport, müsli samt b-vitaminer för att sätta vinterpälsen. Annars är det inga konstigheter, slinker ner en och annan morot och äpple..:D
Antar att hon är ganska lätt född...
Finns bilder på henne på denna sida.

Min är 169 cm. Tunn som en planka efter betet. Inga muskler. Har tagit sig bra ändå nu ändå, tycker jag.
Han äter 12 kg hö ( kommer att bli 7 kg hö + 6 kg hösilage sedan ), 3 kg ( + 1 kg när han aktiverats ) havre, lite betfor, linfrökaka, mineraler.

Som det ser ut nu på schemat rider jag ut en dag, banan en dag och tömkör i skogen en. Alltså aktiveras han 3 dgr / v. Just nu får jag inte ut så mkt av longering / tömköra på banan. Har bättre framåtbjudning när jag rider på banan. Han vill gärna gå i för hög form när jag longerar. Tycker jag kan påverka bättre när jag sitter på. :grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
2 851
Senast: pepp
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
15 16 17
Svar
338
· Visningar
32 706
Senast: Emuliiaa
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 156
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 622
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV