Men vet ju inte hur lÄng promenaden blir? men jag har gÄtt bort mig dÀr och dÄ Àr ju Google maps guld!Google maps
Min bÀsta vÀn!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men vet ju inte hur lÄng promenaden blir? men jag har gÄtt bort mig dÀr och dÄ Àr ju Google maps guld!Google maps
Min bÀsta vÀn!
Runkeeper för att mÀta hur lÄng promenad. Google maps för att hitta rÀtt.Men vet ju inte hur lÄng promenaden blir? men jag har gÄtt bort mig dÀr och dÄ Àr ju Google maps guld!
Men vet ju inte hur lÄng promenaden blir? men jag har gÄtt bort mig dÀr och dÄ Àr ju Google maps guld!
Jag anvÀnder lokalsinne, den visar precis vart jag Àr i skogen, Visar Ät vilket hÄl jag gÄr med mer. perfekt nÀr man Àr ute och rider eller undersöker nya vÀgar i skogen.Men vet ju inte hur lÄng promenaden blir? men jag har gÄtt bort mig dÀr och dÄ Àr ju Google maps guld!
Kul! Vad har ni för sele för att dra pulkan? Har ju sjÀlv en nome sele till Ascot för drag nÀr vi springer, Äker turskidor och cyklar, men dra pulka/vagn vore ocksÄ kul. Men dÄ behöver vi ju en annan sele.Idag testade vi att dra pulka igen, kÀnns som det Àr riktigt bra trÀning för henne! Pratade med en som har samma ras och som kör mycket drag med sina sÄ fick lite tips och rÄd vilket kÀnns vÀlbehövligt nÀr jag kan sÄ lite om det. Har ju en sele och en expanderlina sedan innan och vi kör med det och en extralina till pulkan och sÄ har jag halsband och koppel pÄ ocksÄ. Fick hjÀlpa henne igÄng lite nÀr det blev tungt ibland men nÀr hon vÀl fÄtt fart pÄ pulkan sÄ gick det riktigt bra Hon sprang som tusan vissa gÄnger sÄ jag hade svÄrt att hÀnga med, och barnet var mycket nöjd bak i pulkan Ska vi köra pÄ mer sÄ behöver vi en sele gjord för att dra pulka men nu ska de bli plusgrader och regn sÄ det lÀr inte behövas Àn
Jag kommer ihÄg att jag skrev till uppfödaren nÀr jag visade intresse för kommande valpkull att det vore kul om det gick att dra barnen i pulka efter hunden - och nu gör vi det
Ăr rĂ„det i Australien att inte röra sig utanför tomten förrĂ€n sista sprutan? I Sverige har jag aldrig hört att man inte bör lĂ€mna tomten innan sista sprutan utan rĂ„det Ă€r endast att inte trĂ€ffa frĂ€mmande hundar förrĂ€n valpen Ă€r fullvaccinerad.Jisses! Jag tror Wilson skulle smĂ€lla av om han sĂ„g snö!
Det Àr ju sommar hÀr nu och vÄr vinter Àr ungefÀr som svensk sommar.
Men han avskyr regn med (regnperiod hÀr nu ) och om det regnar mer Àn lite duggregn sÄ vÀgrar han gÄ ut och vÀljer att snabbt som tusan göra sina behov inne eller pÄ verandan.
Senast det regnade drog jag ut honom i selen i alla fall och tvingade honom pÄ "promenad" runt huset. En vecka till och han fÄr sin tredje och sista vaccination och en vecka efter det kan han röra sig fritt utanför tomten!
Ăven om skogen Ă€r stor sĂ„ kommer man ut till ett samhĂ€lle sĂ„ smĂ„ningom, vilket var det vi gjorde och gick lĂ€ngs vĂ€gen tillbaka till bilen. SĂ„ sista halvtimmen fick vi trĂ€nat pĂ„ vĂ„r "jaktfot".Mardröm!
Har en skog hemma med fina leder men de Àr huller om buller av stigar och vÀgar. Jag vill ju bara följa en dÀr det stÄr hur lÄngt jag kommer gÄ.
SÄ jag vÄgar inte gÄ dÀr
Jag brukar ha en filt/handduk jag lÀgger benet pÄ nÀr de fÄr ett, dÄ kan de antingen gnagga pÄ det dÀr eller gömma det i handduken. Man fÄr hjÀlpa dem dit ibland men har funkat ganska bra. SÄ slipper man hitta saker i sÀngen.Jag testade att ge Lova ett revben för första gÄngen pÄ lÀnge. Hon har ju inte velat ha köttben pga ska gömma all mat till lÄtsasbebisar. Först verkar det ha varit ok, men nu springer hon runt och gnÀller med revbenet i munnen, för jag vÀgrar öppna till sovrummet sÄ hon kan gömma det i min sÀng.
Ok, nu begravs det i soffan istÀllet.
Visa bifogad fil 110259
Hon brukar fÄ Àta sÄnt pÄ en av sina fÀllar och ofta gömma det under den. Men det dög inte idag. Nu Àr det nedgrÀvt i trÀdgÄrden istÀllet.Jag brukar ha en filt/handduk jag lÀgger benet pÄ nÀr de fÄr ett, dÄ kan de antingen gnagga pÄ det dÀr eller gömma det i handduken. Man fÄr hjÀlpa dem dit ibland men har funkat ganska bra. SÄ slipper man hitta saker i sÀngen.
Jag tÀnker att fÄ spara saker, gömma och "grÀva ner" Àr ett naturligt beteende som vissa hundar har stort behov för att fÄ utlopp för. SÄ om de vÀljer att göra det med sitt sÄ fÄr de vÀl det.
Men terrier. som gÀrna vaktar, hon gömmer det noggrant och sen ligger hon pÄ lur bredvid för att ingen annan ska ta det. (Hon har alltid gjort sÄ, Àven som ensamhund.)
Jag brukar ha hyfsat lokalsinne, men jag tycker att det hjÀlper inte sÀrskilt nÀr man inte kan gÄ "fÄgelvÀgen". Vips har man gÄtt en halvcirkel. Sen tycker jag det Àr lÀttare med hÀst, dels sitter man högre upp och ser lÀngre (Àven i en skog), dels sÄ tar man sig fram fortare Àn till fots.Jag anvÀnder lokalsinne, den visar precis vart jag Àr i skogen, Visar Ät vilket hÄl jag gÄr med mer. perfekt nÀr man Àr ute och rider eller undersöker nya vÀgar i skogen.
SÄ jÀkla nöjd! Med löv och, grÀs och jord i hela fejset!Duktig vovva
Laddade ner den!Jag anvÀnder lokalsinne, den visar precis vart jag Àr i skogen, Visar Ät vilket hÄl jag gÄr med mer. perfekt nÀr man Àr ute och rider eller undersöker nya vÀgar i skogen.
SÄ finSÄ jÀkla nöjd! Med löv och, grÀs och jord i hela fejset!
Ăr det en app..Jag anvĂ€nder lokalsinne, den visar precis vart jag Ă€r i skogen, Visar Ă„t vilket hĂ„l jag gĂ„r med mer. perfekt nĂ€r man Ă€r ute och rider eller undersöker nya vĂ€gar i skogen.