Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det så? Att man ”automatiskt” betalar för lite om man har flera anställningar?Jag ställer in mig på en ganska fin restskatt då jag har haft inkomst från flera anställningar och det brukar aldrig sluta bra
Ja, om man inte talar om för de andra utbetalarna (som inte är huvudutbetalare) att de ska dra mer skatt då det är sidoinkomster.Är det så? Att man ”automatiskt” betalar för lite om man har flera anställningar?
Ajdå. Då är jag också körd.Ja, om man inte talar om för de andra utbetalarna (som inte är huvudutbetalare) att de ska dra mer skatt då det är sidoinkomster.
Sidoinkomster rekommenderas 30 % skatt för att slippa kvarskatt, men det räcker inte alltid. Då kan man begära jämkning istället. Eller bara be arbetsgivaren dra lite mer.
Nä, för mig är det bättre att betala mer skatt varje månad och få det i en klumpsumma sen, det blir som ett sorts sparande jag inte lyckas med själv .Jag brukar ligga på en 100lapp att betala/få eller under så det blir 0kr
Ser nu att du hann ändra ditt meddelande, svarade alltså på att det skulle vara bättre att betala rätt från börjanNä, för mig är det bättre att betala mer skatt varje månad och få det i en klumpsumma sen, det blir som ett sorts sparande jag inte lyckas med själv .
Jag har alltid undrat.. Kan man delbetala eller liknande när det blir sådana svindlade summor?Imorse när jag vaknade hade jag fått mitt, ska få tillbaka 1790 kr.
Maken ska betala 23 000 kr. Jippi.
Nä, för mig är det bättre att betala mer skatt varje månad och få det i en klumpsumma sen, det blir som ett sorts sparande jag inte lyckas med själv .