Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Absolut, Ă€r man medveten om att man fungerar pĂ„ det sĂ€ttet sĂ„ kan man vĂ€l anvĂ€nda det som urvalskriterie. Det Ă€r den hĂ€r idĂ©n om att man Ă€r helt ovetande om nĂ„gon annans intentioner tills man har haft âsnacketâ som jag vĂ€nder mig emot. Det Ă€r inte sĂ„ svĂ„rt att förstĂ„ men man kan behöva lĂ€sa pĂ„ och reflektera kring emotionell tillgĂ€nglighet.
Det Àr ju inte för sent att sÀga vad du tÀnker bara för att du inte sa det igÄr.Och fler tankar...
Samtidigt sĂ„ kĂ€nner jag att jag har lite svĂ„rt att prata kĂ€nslor och hur jag verkligen kĂ€nner pĂ„ riktigt. Blir lite att jag döljer det med ett litet âhalvskĂ€mtâ, och trots att jag tror att jag endĂ„ lyckas fĂ„ fram det jag menar till iallafall 85% sĂ„ kĂ€nner jag att jag kanske borde trĂ€na pĂ„ att bli bĂ€ttre pĂ„ det. Som tex nĂ€r han frĂ„gade hur det gĂ„r med kĂ€rleken och jag svarar att han bangade ju sĂ„ dĂ„ blir det inget, istĂ€llet sĂ„ borde jag kanske ha sagt att jag letar inte alls och kĂ€nner inte för att trĂ€ffa nĂ„gon ny, utan jag kĂ€nner helt enkelt att jag Ă€r intresserad av honom eller inte alls, eftersom jag har sĂ„ jĂ€kla svĂ„rt att verkligen tycka om att umgĂ„s med andra, utan att det Ă€r bara han jag verkligen trivs med till 1000%, men det kĂ€nns ocksĂ„ sĂ„ âpĂ„tvingatâ.
Det Ă€r svĂ„rt att veta hur mycket som Ă€r okej att öppna sig och inte. Jag vill ju inte uppehĂ„lla han sĂ„ han gĂ„r miste om det han verkligen vill ha heller om ni förstĂ„r. Vi kan ju inte gĂ„ runt hela livet och hoppas att den andra âĂ€ndrar sigâ, sĂ„ dĂ„ kĂ€nns det liksom inte som nĂ„gon idĂ© att gĂ„ all in och öppna sitt hjĂ€rta. Fast pĂ„ ett sĂ€tt sĂ„ hade det varit jĂ€kligt skönt att fĂ„ göra det, för dĂ„ har jag gjort mitt, och jag kan varken ha gjort mer eller mindre.
Han kanske verkligen inte tror att jag mer Àn gÀrna vill trÀffa han mer Àn nÄgon annan tidigare, just för att jag trivs sÄ jÀkla bra med han, men jag vet ju inte om det skulle vara tillrÀckligt endÄ? Sen har jag lÀttare att utrycka mig i skrift Àn i tal, sÄ kanske jag bara ska lÀgga upp min sida av saken och mina tankar sÄ dom kommer ut rÀtt.
Det Àr ju inte för sent att sÀga vad du tÀnker bara för att du inte sa det igÄr.![]()
Det lÄter som en bra idé. NÀr jag samlade mod till att verkligen prata med Kapet om var jag stod och vad jag kÀnde för oss, och mina trygghetsrelaterade issues sÄ behövde jag tÀnka igenom vad jag egentligen ville ha sagt, sÄ jag skrev ner allt pÄ papper, skrev om, skrev om, och skrev om. Inte för att ha ett manus utan för att jag ville bli enig med mig sjÀlv om vad jag egentligen ville sÀga, eftersom det kÀndes viktigt att han skulle förstÄ mig. Det var bra för mig. Behövde inte direkt lappen nÀr det vÀl gÀllde.TÀnkte faktist försöka samla ner tankarna pÄ papper, sen sammanfatta, korta ner, och sen om det blir bra/rÀtt, ta det rakt av dÀrifrÄn.
Det lÄter som en bra idé. NÀr jag samlade mod till att verkligen prata med Kapet om var jag stod och vad jag kÀnde för oss, och mina trygghetsrelaterade issues sÄ behövde jag tÀnka igenom vad jag egentligen ville ha sagt, sÄ jag skrev ner allt pÄ papper, skrev om, skrev om, och skrev om. Inte för att ha ett manus utan för att jag ville bli enig med mig sjÀlv om vad jag egentligen ville sÀga, eftersom det kÀndes viktigt att han skulle förstÄ mig. Det var bra för mig. Behövde inte direkt lappen nÀr det vÀl gÀllde.
Det lÄter som en bra idé. NÀr jag samlade mod till att verkligen prata med Kapet om var jag stod och vad jag kÀnde för oss, och mina trygghetsrelaterade issues sÄ behövde jag tÀnka igenom vad jag egentligen ville ha sagt, sÄ jag skrev ner allt pÄ papper, skrev om, skrev om, och skrev om. Inte för att ha ett manus utan för att jag ville bli enig med mig sjÀlv om vad jag egentligen ville sÀga, eftersom det kÀndes viktigt att han skulle förstÄ mig. Det var bra för mig. Behövde inte direkt lappen nÀr det vÀl gÀllde.
Kan han inte ha missuppfattat dig bara? Att han kollade snabbt och tÀnkte att du lÀngtade efter fredagen.Skriver med en kille jag tycker verkar intressant och det har varit pÄ tapeten att avtala att trÀffas snart som han frÄgat om, skrev att jag Àntligen kan pÄ fredag.
DÄ fick jag bara till svar hÀrligt med helg! och nÄgra emojis ungefÀr. Lite mÀrkligt svar kan jag tycka.. Han jobbar nÀra dÀr jag bor. SÄ om han inte med glÀdje vill prioritera fem minuter fÄr jag vÀl inse att han Àndrat sig eller inte var sÄ seriöst intresserad i alla fall dÄ..![]()
Kan han inte ha missuppfattat dig bara? Att han kollade snabbt och tÀnkte att du lÀngtade efter fredagen.
Kan han inte ha missuppfattat dig bara? Att han kollade snabbt och tÀnkte att du lÀngtade efter fredagen.
Var dig sjÀlv. Enkelt men svÄrt...Han svarade redan, skrev att han nog lÀste lite fort blinksmiley, vet inte hur jag ska tolka det igen. Och om jag dÄ alltsÄ Àr fri fredag kvÀll.
AlltsÄ nej vÀnta jag kan inte, han Àr för snygg jag vÄgar inte, jag kommer kÀnna mig som en liten heffaklump vid sidan av honom.. AlltsÄ aah jag brukar ta det ganska chill nÀr jag ska möta nÄgon men fattar inte varför han Àr intresserad, och Àr rÀdd han blir besviken. Hoppas jag har en sÄdan dÀr lite charmigt pillimarisk dag med massa energi sÄ jag inte bara Àr trÄkig..
Har ni alla andra nÄgra tips för att göra ett gulligt/roligt/charmigt intryck pÄ första date?
var intresserad av honom som person, och var dig sjÀlv!Han svarade redan, skrev att han nog lÀste lite fort blinksmiley, vet inte hur jag ska tolka det igen. Och om jag dÄ alltsÄ Àr fri fredag kvÀll.
AlltsÄ nej vÀnta jag kan inte, han Àr för snygg jag vÄgar inte, jag kommer kÀnna mig som en liten heffaklump vid sidan av honom.. AlltsÄ aah jag brukar ta det ganska chill nÀr jag ska möta nÄgon men fattar inte varför han Àr intresserad, och Àr rÀdd han blir besviken. Hoppas jag har en sÄdan dÀr lite charmigt pillimarisk dag med massa energi sÄ jag inte bara Àr trÄkig..
Har ni alla andra nÄgra tips för att göra ett gulligt/roligt/charmigt intryck pÄ första date?
Nu har jag haft "the talk" med E (pÄ messenger, skulle bara börja grÄta om vi tog det face to face samt att jag Àr bÀttre pÄ skrift Àn prat). Det gick vÀl ganska bra, hon sa att hon Àr kÀr i mig och frÄgade om jag ville bli hennes flickvÀn. Jag Àr sÄÄÄ glad!heart
![]()