DejtingtrÄden nr 29

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
@Emem, du ska inte(!) kÀnna dig dÄlig/konstig eller liknande pga bristande erfarenhet. Kan tveklöst konstatera att bland de mÀn jag trÀffat sÄ har det inte varit nÄgon som helst fördel om de varit vÀldigt erfarna, för dÄ har de istÀllet tÀnkt "jag kan det hÀr!", blivit ouppmÀrksamma och pga det katastrofdÄliga... SÄ lÀnge kommunikationen fungerar och det finns intresse för den andra och en gnutta ödmjukhet sÄ tror jag att det kan bli riktigt bra, oavsett hur erfaren/oerfaren man Àr sedan innan.

Och nÀr det gÀller att trÀffa nÄgon, sÄ börja som du gjort nu med att försöka utöka bekantskapskretsen och lÀgga lite extra energi pÄ de du mÄr bra av att umgÄs med :) Den jag trÀffar nu tex, han trÀffade jag genom gemensamt intresse och dÄ var det just sÄ att vi trÀffades dÀr nÄgra gÄnger, pratade mer och mer, upptÀckte att vi bodde nÀra varandra, kom pÄ att vi kunde umgÄs lite annars ocksÄ och sedan har det bara blivit mer och mer.

Jag har aldrig upplevt att jag flörtat eller försökt dejta honom eller sÄ, inte heller har jag mÀrkt av nÄgra försök frÄn hans sida att charma mig. Det fick bara bli som det blev allt eftersom vi lÀrt kÀnna varandra mer och mer. Hade inte heller nÄgon som helst lust att vara mer Àn vÀn med honom i början, dels för att han Àr yngre Àn mig, dels för att jag gÄng pÄ gÄng konstaterat att det Àr pisstrÄkigt att ligga med mÀn och att ha nÄgon nÀra relation utan det verkar inte riktigt fungera heller. Som tur var gav jag honom en chans ÀndÄ (och han Àr allt annat Àn pisstrÄkig att vara med :p ).

SÄ tja. Försök slappna av, lÀgg fokus pÄ att umgÄs med personer du kan kommunicera med och försök hitta situationer dÀr du kÀnner dig bekvÀm med att vara social. DÄ kommer det, om du vill, sÀkert gÄ jÀttebra att hitta en partner.

Absolut, Ă€r man medveten om att man fungerar pĂ„ det sĂ€ttet sĂ„ kan man vĂ€l anvĂ€nda det som urvalskriterie. Det Ă€r den hĂ€r idĂ©n om att man Ă€r helt ovetande om nĂ„gon annans intentioner tills man har haft ”snacket” som jag vĂ€nder mig emot. Det Ă€r inte sĂ„ svĂ„rt att förstĂ„ men man kan behöva lĂ€sa pĂ„ och reflektera kring emotionell tillgĂ€nglighet.

FörstĂ„r nog vad du menar ocksĂ„ hĂ„ller med om det ocksĂ„ 😁

@Emem VĂ€lkommen!! Jag kĂ€nde lite Ă„t ditt hĂ„ll för drygt ett Ă„r sedan. Att jag mest höll mig undan för jag blev osĂ€ker runt folk och att det Ă€nnu mer hĂ€mmade mig att ens fundera pĂ„ att börja dejta igen. Jag fokuserade dĂ„ pĂ„ att hitta sammanhang dĂ€r jag vande mig vid att umgĂ„s med folk helt utanför dejting först. Bara för att kunna kĂ€nna mig lite avslappnad igen att trĂ€ffa nya mĂ€nniskor typ. Och att öva pĂ„ att inte bara falla in i gamla hjulspĂ„r liksom. Ge dig tid, inget gĂ„r Ă€ndĂ„ att stressas fram ❀

Hade en supertrevlig kvĂ€ll i gĂ„r, Ă€ven fast vi bĂ„da var mer ”som vanligt”. Vi bĂ„da hade ju missat att Ă€ta sĂ„ vi Ă„kte ivĂ€g och klĂ€mde i oss mat pĂ„ donken skitsent nĂ€r alla fönster blev klara, tar vĂ€ll kanske 35-40 min att Ă„ka dit, sĂ„ det var trevligt att bara sitta i bilen och snacka skit.

Han frĂ„gade hur det gick med kĂ€rleken och jag var frĂ€ck och svarade att han bangade ju sĂ„ det blir ju inget av med det! 😅 Han svarade att han inte alls bangar! 😂 Men som sagt, det Ă€r ju det dĂ€r ”men”....Vi kĂ€kade, skrattade, pratade allvar,blev proppmĂ€tta, höll lite hand, pussades, sen Ă„kte vi hem och öppnade vinflaskan. Tog vĂ€ll nĂ„n klunk sen somnade vi hand i hand pĂ„ soffan för dĂ„ var det typ mitt i natten! 🙈

I morse skulle jag ivÀg och hÀmta hem grabben och 02 skulle packa för han Äker ivÀg och jobbar tvÄ veckor i morgon igen, och ja, jag vet inte... Han backar mycket för att jag jobbar som jag gör, och han som han gör, det Àr liksom det som Àr det största hindret enligt honom eftersom vi inte kommer kunna ses sÄ ofta. För mig Àr det som sagt inget problem eftersom jag trivs med att ses ett par dagar i veckan och det Àr klart det blir lite frustrerande frÄn bÄdas hÄll.

Pratade Ă€ven om hur det blir till vintern och dĂ„ skulle han behöva ett annat ”vanligt” jobb, sĂ„ det skulle ju helt klart underlĂ€tta.

Vi har skrivit lite under dagen att vi bÄda tycker om varandra vÀldigt mycket, och det var han som tog initiativet till bÄde allvarliga snacket, hÄlla hand, och pussar, men ja... Det Àr skitsvÄrt! Jag skrev iallafall i dag att jag tycker om honom vÀldigt mycket, mer Àn bara vÀnskap, sÄ han förstÄr att jag verkligen skulle kunna tÀnka mig att testa och se vad det kan bli. Han Àr ju osÀker pÄ om jag verkligen menar allvar eftersom han vet hur jag fungerar ocksÄ.

Jag vet inte riktigt alls vad som hÀnder i framtiden faktist. Försöker att inte lÀgga nÄgon energi pÄ det utan bara ta det som det kommer, hur som helst sÄ har vi ju varandra kvar oavsett.
Vi hade iallafall en jĂ€ttetrevlig och skitrolig kvĂ€ll, sĂ„ jag Ă€r jĂ€tteglad över det! đŸ„°

Och fler tankar...🙄

Samtidigt sĂ„ kĂ€nner jag att jag har lite svĂ„rt att prata kĂ€nslor och hur jag verkligen kĂ€nner pĂ„ riktigt. Blir lite att jag döljer det med ett litet ”halvskĂ€mt”, och trots att jag tror att jag endĂ„ lyckas fĂ„ fram det jag menar till iallafall 85% sĂ„ kĂ€nner jag att jag kanske borde trĂ€na pĂ„ att bli bĂ€ttre pĂ„ det. Som tex nĂ€r han frĂ„gade hur det gĂ„r med kĂ€rleken och jag svarar att han bangade ju sĂ„ dĂ„ blir det inget, istĂ€llet sĂ„ borde jag kanske ha sagt att jag letar inte alls och kĂ€nner inte för att trĂ€ffa nĂ„gon ny, utan jag kĂ€nner helt enkelt att jag Ă€r intresserad av honom eller inte alls, eftersom jag har sĂ„ jĂ€kla svĂ„rt att verkligen tycka om att umgĂ„s med andra, utan att det Ă€r bara han jag verkligen trivs med till 1000%, men det kĂ€nns ocksĂ„ sĂ„ ”pĂ„tvingat”.

Det Ă€r svĂ„rt att veta hur mycket som Ă€r okej att öppna sig och inte. Jag vill ju inte uppehĂ„lla han sĂ„ han gĂ„r miste om det han verkligen vill ha heller om ni förstĂ„r. Vi kan ju inte gĂ„ runt hela livet och hoppas att den andra â€Ă€ndrar sig”, sĂ„ dĂ„ kĂ€nns det liksom inte som nĂ„gon idĂ© att gĂ„ all in och öppna sitt hjĂ€rta. Fast pĂ„ ett sĂ€tt sĂ„ hade det varit jĂ€kligt skönt att fĂ„ göra det, för dĂ„ har jag gjort mitt, och jag kan varken ha gjort mer eller mindre.

Han kanske verkligen inte tror att jag mer Àn gÀrna vill trÀffa han mer Àn nÄgon annan tidigare, just för att jag trivs sÄ jÀkla bra med han, men jag vet ju inte om det skulle vara tillrÀckligt endÄ? Sen har jag lÀttare att utrycka mig i skrift Àn i tal, sÄ kanske jag bara ska lÀgga upp min sida av saken och mina tankar sÄ dom kommer ut rÀtt.

Och fler tankar...🙄

Samtidigt sĂ„ kĂ€nner jag att jag har lite svĂ„rt att prata kĂ€nslor och hur jag verkligen kĂ€nner pĂ„ riktigt. Blir lite att jag döljer det med ett litet ”halvskĂ€mt”, och trots att jag tror att jag endĂ„ lyckas fĂ„ fram det jag menar till iallafall 85% sĂ„ kĂ€nner jag att jag kanske borde trĂ€na pĂ„ att bli bĂ€ttre pĂ„ det. Som tex nĂ€r han frĂ„gade hur det gĂ„r med kĂ€rleken och jag svarar att han bangade ju sĂ„ dĂ„ blir det inget, istĂ€llet sĂ„ borde jag kanske ha sagt att jag letar inte alls och kĂ€nner inte för att trĂ€ffa nĂ„gon ny, utan jag kĂ€nner helt enkelt att jag Ă€r intresserad av honom eller inte alls, eftersom jag har sĂ„ jĂ€kla svĂ„rt att verkligen tycka om att umgĂ„s med andra, utan att det Ă€r bara han jag verkligen trivs med till 1000%, men det kĂ€nns ocksĂ„ sĂ„ ”pĂ„tvingat”.

Det Ă€r svĂ„rt att veta hur mycket som Ă€r okej att öppna sig och inte. Jag vill ju inte uppehĂ„lla han sĂ„ han gĂ„r miste om det han verkligen vill ha heller om ni förstĂ„r. Vi kan ju inte gĂ„ runt hela livet och hoppas att den andra â€Ă€ndrar sig”, sĂ„ dĂ„ kĂ€nns det liksom inte som nĂ„gon idĂ© att gĂ„ all in och öppna sitt hjĂ€rta. Fast pĂ„ ett sĂ€tt sĂ„ hade det varit jĂ€kligt skönt att fĂ„ göra det, för dĂ„ har jag gjort mitt, och jag kan varken ha gjort mer eller mindre.

Han kanske verkligen inte tror att jag mer Àn gÀrna vill trÀffa han mer Àn nÄgon annan tidigare, just för att jag trivs sÄ jÀkla bra med han, men jag vet ju inte om det skulle vara tillrÀckligt endÄ? Sen har jag lÀttare att utrycka mig i skrift Àn i tal, sÄ kanske jag bara ska lÀgga upp min sida av saken och mina tankar sÄ dom kommer ut rÀtt.
Det Àr ju inte för sent att sÀga vad du tÀnker bara för att du inte sa det igÄr. :)

TÀnkte faktist försöka samla ner tankarna pÄ papper, sen sammanfatta, korta ner, och sen om det blir bra/rÀtt, ta det rakt av dÀrifrÄn.
Det lÄter som en bra idé. NÀr jag samlade mod till att verkligen prata med Kapet om var jag stod och vad jag kÀnde för oss, och mina trygghetsrelaterade issues sÄ behövde jag tÀnka igenom vad jag egentligen ville ha sagt, sÄ jag skrev ner allt pÄ papper, skrev om, skrev om, och skrev om. Inte för att ha ett manus utan för att jag ville bli enig med mig sjÀlv om vad jag egentligen ville sÀga, eftersom det kÀndes viktigt att han skulle förstÄ mig. Det var bra för mig. Behövde inte direkt lappen nÀr det vÀl gÀllde.

Det lÄter som en bra idé. NÀr jag samlade mod till att verkligen prata med Kapet om var jag stod och vad jag kÀnde för oss, och mina trygghetsrelaterade issues sÄ behövde jag tÀnka igenom vad jag egentligen ville ha sagt, sÄ jag skrev ner allt pÄ papper, skrev om, skrev om, och skrev om. Inte för att ha ett manus utan för att jag ville bli enig med mig sjÀlv om vad jag egentligen ville sÀga, eftersom det kÀndes viktigt att han skulle förstÄ mig. Det var bra för mig. Behövde inte direkt lappen nÀr det vÀl gÀllde.

Jag gör ocksĂ„ sĂ„. Har massor med noteringar i telefonen om situationer/personer/mig sjĂ€lv som jag vill formulera vid tillfĂ€lle. Kanske 5 % av allt kĂ€nner jag till slut behov av att ta direkt med den det berör. Mycket oftare ger det mig istĂ€llet ett mer hum om i vilken riktning jag vill komma och gör nytta pĂ„ det viset. Jag har ju ganska kort stubin sĂ„ mina anteckningar Ă€r alltid vĂ€ldigt starkt skrivna och det Ă€r ju sĂ€llan lĂ€mpligt att ta direkt sĂ„ 😅 Och Ă€r inte heller mitt syfte.

Blev ingen mer dejt :( Vi har smsat stadigt sen första dejten, men i helgen tunnades det ut. Idag kom ett mess dÀr han backade ur vÄr planerade dejt pÄ torsdag. Trist dÄ det kÀndes riktigt bra pÄ första trÀffen, men försöker att jobba pÄ att analysera mina tankar och kÀnslor sÄ de kommer i perspektiv :) Har fÄtt ett par stresshanterings-samtal iom sjukskrivning frÄn jobbet, och anvÀnde lite samma verktyg nu vilket var stor hjÀlp. Skönt att kÀnna att det Àr ok ÀndÄ. Det Àr ju inte honom i sig jag sörjer, utan att Àn en gÄng blivit dissad och se drömmen om ett lyckligt förhÄllande rinna mellan fingrarna.

Det Ă€r just sĂ„ jag kĂ€nner, att det kĂ€nns viktigt att han ska förstĂ„ mig. Att det gör mig absolut INGENTING om vi ”bara” har vĂ„ran vĂ€nskap, för den Ă€r fantastisk. ❀ Men det funkar inte om vi bara ska ha en vĂ€nskap, samtidigt som vi pussas, hĂ„ller hand, och ligger och hĂ„ller om varandra. Ska vi ha en vĂ€nskap Ă€r det en kram nĂ€r vi ses/Ă„ker, men annars sĂ„ Ă€r det inget. Ska vi ge det ett försök sĂ„ absolut att vi fortsĂ€tter som vi gör nu.

Men nĂ„got mellanlĂ€ge Ă€r jag inte intresserad av, dĂ„ kommer det bara vara rörigt i skallen konstant, bubbla upp kĂ€nslor tillslut och nĂ„gon riskerar att blir sĂ„rad. Och det Ă€r jĂ€vligt dumt att kasta bort 18 Ă„r bara sĂ„dĂ€r för att vi velar hit och dit och sĂ€ger en sak och gör en annan. đŸ€·đŸ»â€â™€ïžđŸ˜… Om han nu tvekar pga tid/jobb/avstĂ„nd sĂ„ visar jag mer Ă€n gĂ€rna att jag verkligen har och vill ge han tiden, men dĂ„ enbart som vĂ€nner tills vi fattat ytterligare beslut.

Senast Àndrad:
Skriver med en kille jag tycker verkar intressant och det har varit pÄ tapeten att avtala att trÀffas snart som han frÄgat om, skrev att jag Àntligen kan pÄ fredag.

DÄ fick jag bara till svar hÀrligt med helg! och nÄgra emojis ungefÀr. Lite mÀrkligt svar kan jag tycka.. Han jobbar nÀra dÀr jag bor. SÄ om han inte med glÀdje vill prioritera fem minuter fÄr jag vÀl inse att han Àndrat sig eller inte var sÄ seriöst intresserad i alla fall dÄ.. :confused:

Skriver med en kille jag tycker verkar intressant och det har varit pÄ tapeten att avtala att trÀffas snart som han frÄgat om, skrev att jag Àntligen kan pÄ fredag.

DÄ fick jag bara till svar hÀrligt med helg! och nÄgra emojis ungefÀr. Lite mÀrkligt svar kan jag tycka.. Han jobbar nÀra dÀr jag bor. SÄ om han inte med glÀdje vill prioritera fem minuter fÄr jag vÀl inse att han Àndrat sig eller inte var sÄ seriöst intresserad i alla fall dÄ.. :confused:
Kan han inte ha missuppfattat dig bara? Att han kollade snabbt och tÀnkte att du lÀngtade efter fredagen.

Kan han inte ha missuppfattat dig bara? Att han kollade snabbt och tÀnkte att du lÀngtade efter fredagen.

Hmm fÄr det inte att gÄ ihop helt.. men skrev nÄgot liknande det du sa till svar till honom sÄ fÄr vi se vad han svarar :D. Till saken hör att han verkar alltför vÀltrÀnad och attraktiv till att inte ha plenty av options, sÄ om han inte tagit kontakt med mig för han sett nÄgot speciellt hos mig och tÀnkt prioritera mig tÀnker inte jag vara hans nr 15 reserv..

Han svarade redan, skrev att han nog lÀste lite fort blinksmiley, vet inte hur jag ska tolka det igen :laugh:. Och om jag dÄ alltsÄ Àr fri fredag kvÀll.

AlltsÄ nej vÀnta jag kan inte, han Àr för snygg jag vÄgar inte :nailbiting::laugh::eek::o, jag kommer kÀnna mig som en liten heffaklump vid sidan av honom.. AlltsÄ aah jag brukar ta det ganska chill nÀr jag ska möta nÄgon men fattar inte varför han Àr intresserad, och Àr rÀdd han blir besviken. Hoppas jag har en sÄdan dÀr lite charmigt pillimarisk dag med massa energi sÄ jag inte bara Àr trÄkig..

Har ni alla andra nÄgra tips för att göra ett gulligt/roligt/charmigt intryck pÄ första date?

Nu Àr det officiellt att det inte blir nÄgot med han som Àr 20 Är Àldre Àn jag. För att göra en lÄng historia kort sÄ var jag Àn en gÄng för lÄngsam med att erkÀnna mina kÀnslor, sÄ nÀr jag gjorde det hade han redan varit pÄ en fikadejt med en tjej som han fÄtt kÀnslor för.
Ska eventuellt pÄ en dejt pÄ söndag, fÄr se vad som hÀnder dÀr.

Han svarade redan, skrev att han nog lÀste lite fort blinksmiley, vet inte hur jag ska tolka det igen :laugh:. Och om jag dÄ alltsÄ Àr fri fredag kvÀll.

AlltsÄ nej vÀnta jag kan inte, han Àr för snygg jag vÄgar inte :nailbiting::laugh::eek::o, jag kommer kÀnna mig som en liten heffaklump vid sidan av honom.. AlltsÄ aah jag brukar ta det ganska chill nÀr jag ska möta nÄgon men fattar inte varför han Àr intresserad, och Àr rÀdd han blir besviken. Hoppas jag har en sÄdan dÀr lite charmigt pillimarisk dag med massa energi sÄ jag inte bara Àr trÄkig..

Har ni alla andra nÄgra tips för att göra ett gulligt/roligt/charmigt intryck pÄ första date?
Var dig sjÀlv. Enkelt men svÄrt...

var intresserad av honom som person, och var dig sjÀlv!

Nu har jag haft "the talk" med E (pÄ messenger, skulle bara börja grÄta om vi tog det face to face samt att jag Àr bÀttre pÄ skrift Àn prat). Det gick vÀl ganska bra, hon sa att hon Àr kÀr i mig och frÄgade om jag ville bli hennes flickvÀn. Jag Àr sÄÄÄ glad! :heart:heart:heart

Nu har jag haft "the talk" med E (pÄ messenger, skulle bara börja grÄta om vi tog det face to face samt att jag Àr bÀttre pÄ skrift Àn prat). Det gick vÀl ganska bra, hon sa att hon Àr kÀr i mig och frÄgade om jag ville bli hennes flickvÀn. Jag Àr sÄÄÄ glad! :heart:heart:heart

Men vad fint och ocksĂ„ att det fick ta tiden det tog liksom ❀

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Relationer Har tÀnkt lÀÀÀnge nu att jag mÄste skriva av mig hÀr pÄ buke Äter igen för att fÄ lite rÄd frÄn kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 711
Senast: LovingLife
·
HÀstmÀnniskan Hej, Jag vet att det finns mÄnga trÄdar om detta men av de som jag hittat Àr det mÄnga inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 028
HundhÀlsa Jag behöver skriva av mig och kanske fÄ lite rÄd om min hund. Jag har kanske mÄlat fan pÄ vÀggen som sitter och grÄter men det blir lÀtt...
Svar
13
· Visningar
2 498
Relationer Back again.. Det Àr lite oklart vad jag vill med trÄden, vet att det bara Àr jag som kan bestÀmma för mig sjÀlv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
67 964
Senast: cirkus
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Tillbaka