Gah. Jag är normalt sett en väldigt öppen person, bla för att all min personliga utveckling grundats på att andra är öppna så jag känner att jag vill ge det tillbaka i mitt liv.
Min relation med min kollega är dock inte officiell på jobbet alls ännu. Mina närmsta kollegor vet sedan 2 månader tillbaka vem jag träffar samt statusen men jag har inte berättat för någon mer ännu. Vi är inte hemliga som så men ses nästan aldrig på jobbet pga hur/var vi jobbar samt Corona.
I veckan hade vi en aktivitet intill jobbet precis efter hans arbetstid så vi sågs i entrén och drog sedan vidare medan jag snicksnackade med en kollega. Oklart vad hen tänkte. I lunchrummet benämner jag honom med namn när jag pratar med de som vet vem han är. Oklart om någon ser sambandet i namnen. Samma idag när vi hade AW. Ingen har ännu frågat men tydligen säger man (de som ej vet vem) att jag är så mycket snällare nu när jag träffat en ny pojkvän
vilket def inte är sant men jag låter dem gärna tro det (eftersom sanningen är mer tragisk).
Om sanningen ska fram så träffade jag min nya psykolog häromdagen och på frågan om varför jag var där öppnade jag med "jag vill gärna behålla mitt jobb. Jag har gjort mig osams med alla mina chefer, min VD och några av mina kollegor."
Psykologen kändes dock väldigt vettig och förstående och jag fick ett litet hopp om att även mina problem med nära relationer kan vara något att få hjälp med. Återstår att se vad vårt uppföljande samtal ger för remiss. Tyvärr var jag snabbt klassad som för komplicerad för att gå kvar hos hen så hoppas jag hittar någon jag instinktivt känner mig lika bekväm med och förstådd av.
Hur har ni hanterat liknande situationer? Alltså där man dejtat en person i någon typ av bekantskapskrets och till en början velat göra det lite i fred och velat hålla det lite diskret tills det blivit mer seriöst. Jag har noll intresse av att berätta för alla vem det är ens nu när vi är tillsammans men är ju fortfarande samma pratiga jävel som vill prata om honom så det har än så länge mest bara blivit att jag benämner honom med namn/som pojkvän/min kille/killen jag träffar beroende på sammanhang och tänker att får jag frågor så svarar jag lite mer ärligt än när jag ville träffa honom i fred typ.