Spånar lite - hoppast ingen tar illa upp..
Jag tycker inte alls det behöver vara fel att ligga på första dejten, men tyvärr så känns det som att många killar inte vill inleda något "seriöst/långvarigt" förhållande med "såna tjejer" som ligger med någon de precis träffat. (Mycket möjligt att det är samma åt andra hållet, det har jag inte reflekterat över)
Jättetråkigt och fördomsfullt, men till en viss del så kan jag förstå det med - av någon anledning så är ju oftast de där som är lite "hard to get" mera interessanta.... Och om man letar en livspartner, evt kanske någon att skaffa familj med, så vill man nog helst inte ha en partner som ger intryck av att vara för promiskuös, med tanke på att kunna lita på att den personen kommer vilja stanna kvar i ett monogamt förhållande... (Alltså om man inte känner en person så dömer man ut ifrån förstaintrykket så klart...)
Jag tror även dessa tankar är såna som dyker upp när man blir lite äldre, i tonåren och (tidiga?) 20-åren så var det ju bara positivt att hitta en partner som ville ligga mycket och ofta..