Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Spånar lite - hoppast ingen tar illa upp..
Jag tycker inte alls det behöver vara fel att ligga på första dejten, men tyvärr så känns det som att många killar inte vill inleda något "seriöst/långvarigt" förhållande med "såna tjejer" som ligger med någon de precis träffat. (Mycket möjligt att det är samma åt andra hållet, det har jag inte reflekterat över)
Jättetråkigt och fördomsfullt, men till en viss del så kan jag förstå det med - av någon anledning så är ju oftast de där som är lite "hard to get" mera interessanta.... Och om man letar en livspartner, evt kanske någon att skaffa familj med, så vill man nog helst inte ha en partner som ger intryck av att vara för promiskuös, med tanke på att kunna lita på att den personen kommer vilja stanna kvar i ett monogamt förhållande... (Alltså om man inte känner en person så dömer man ut ifrån förstaintrykket så klart...)
Jag tror även dessa tankar är såna som dyker upp när man blir lite äldre, i tonåren och (tidiga?) 20-åren så var det ju bara positivt att hitta en partner som ville ligga mycket och ofta..![]()
Jag känner mest att en snubbe som ligger med mig och sen ser ner på mig för att jag legat på första dejten är så totalt dum i huvudet att jag inte kan bli dissad snabbt nog. Han ligger ju också?
Det är så klassiskt. En kvinna som ligger är en hora, en man som ligger är en hingst. Män som har den synen än idag gör sig bäst nedanför ett stup.
Amen!
Precis som att man som kvinna inte får ligga med för många män.
Jag har legat massor, pga singel i längre perioder, take it or leave it.
Minns ni tinderkillen som aldrig kunde ses.
Jag har haft mina aningar och skrev till hans tjej i morse, de är fortfarande gifta...
Hon var tacksam att jag skrev![]()
Alltså fortfarande gifta som i att skilsmässan inte gått igenom, eller fortfarande gifta som i att inga planer på att separera? Hade han sin bild på tinder? (nyfiken)
Men herregud! Vilka idioter det finns! Så tråkigt för dig att du råkade ut för ett sånt jäkla pucko.Gifta som i gifta och inga planer på separation...
Jo! Skickade de screenshots jag hade kvar till henne.
Men herregud! Vilka idioter det finns! Så tråkigt för dig att du råkade ut för ett sånt jäkla pucko.
Modigt ändå att ha en ansiktsbild på tinder när man är i ett förhållande.![]()
Spånar lite - hoppast ingen tar illa upp..
Jag tycker inte alls det behöver vara fel att ligga på första dejten, men tyvärr så känns det som att många killar inte vill inleda något "seriöst/långvarigt" förhållande med "såna tjejer" som ligger med någon de precis träffat. (Mycket möjligt att det är samma åt andra hållet, det har jag inte reflekterat över)
Jättetråkigt och fördomsfullt, men till en viss del så kan jag förstå det med - av någon anledning så är ju oftast de där som är lite "hard to get" mera interessanta.... Och om man letar en livspartner, evt kanske någon att skaffa familj med, så vill man nog helst inte ha en partner som ger intryck av att vara för promiskuös, med tanke på att kunna lita på att den personen kommer vilja stanna kvar i ett monogamt förhållande... (Alltså om man inte känner en person så dömer man ut ifrån förstaintrykket så klart...)
Jag tror även dessa tankar är såna som dyker upp när man blir lite äldre, i tonåren och (tidiga?) 20-åren så var det ju bara positivt att hitta en partner som ville ligga mycket och ofta..![]()
Jamen verkligen... det är ju rätt lätt att känna igen folk osv här där det inte är så stort.
Är glad att vi inte hann träffas iallafall!
Jag tänker inte riktigt i de banorna. Jag tänker snarare bara att det blir väldigt "osorterat" när man ligger på första dejten, man riskerar att ligga med killar som inte är öppna för mer än sex oavsett vem de ligger med. Det är min upplevelse i alla fall.
Jag har inte upplevt det så men så har jag egentligen aldrig varit ute efter en relation heller.
Vissa har jag träffat enbart för sex, andra har det mer varit att vi får se vad som händer.
Har vi snackat ett tag, bägge är attraherade av varandra så blir det sex och är det bra och vi gillar varandras sällskap så har vi fortsatt att ses, vissa enbart för sex och andra, som V hardet blivit seriöst med.
Då fick man en dejt i kväll!
någon annan, eftersom GK och jag bara pratar med varandra, men inte om förhållandeGK? Eller någon annan?
Jag fick också upp en bekant som har sambo (har träffat sambon också). Blev väldigt förvånad. När jag sedan pratade med honom så kom vi in på att prata relationer osv. Då visade det sig iaf att han och hans partner har typ som en öppen relation, eller hur man nu ska förklara det. Det är iaf helt ok att han ligger med andra. (Och nej, jag har ingen anledning att inte tro honom).När jag var på Tinder så fick jag upp en bekant som har sambo. Han skyltade med sin profilbild från Facebook och man såg tydligt att det var han. Jag vet att hans sambo är svartsjuk och att de fortfarande var ihop så jag drog iväg ett meddelande och undrade hur han tänkte, för det skulle nog inte dröja många timmar innan sambon fick veta att han börjat på Tinder. Och hon skulle nog inte vara speciellt förlåtande.....
Han tog bort profilen. Hade tydligen inte tänkt alls![]()
Hur var det?Då fick man en dejt i kväll!