Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är så less på män som ska kleta sina kinks över mig utan att jag frågat om dem... Har inga problem med kinks, men då får personen faktiskt respektera att motparten kanske inte uppskattar dem och därmed för upp saken lite snyggt... Och sen blir mannen i fråga butthurt för att jag sågar hans kinks, vilket jag inte gjorde, jag bara konstaterade att jag inte tände på samma sak och att det verkade som hans upphetsning var viktigare än min...

Jag är så less på män som ska kleta sina kinks över mig utan att jag frågat om dem... Har inga problem med kinks, men då får personen faktiskt respektera att motparten kanske inte uppskattar dem och därmed för upp saken lite snyggt... Och sen blir mannen i fråga butthurt för att jag sågar hans kinks, vilket jag inte gjorde, jag bara konstaterade att jag inte tände på samma sak och att det verkade som hans upphetsning var viktigare än min...
Samma här. Matchat med en som var öppen med att han gillade att göra en viss grej själv, som typ blev sur över att jag inte riktigt hade exakt den grejen som turn on. Jag var ok med att det var hans grej, men hade inget sug efter att jag skulle delta så att säga.

Det hade jag också :grin: Kommer troligen fråga honom hur f*n han tänker nästa gång vi har kontakt.

Jag hade för mig att ni hade kommit överens om att ni hörs och ses när ni känner för det utan några förväntningar på något mer eller annat?

Jag menar att det kanske är precis det han har gjort. Han har haft annat för sig men nu kände han för att höra av sig.

Jag hade också velat ha mer kontakt, men om ni sagt att ni inte har några förväntningar på frekvens så kan jag tänka mig att han blir paff om du frågar hur fan han tänker. Sorry om jag missar något! :)

Senast ändrad av en moderator:
Eftersom jag har Ruben har jag dragit bort alla med hund. Utan honom skulle jag valt bort män med amstaffs och shitbulls. Jag gillar inte den typen av hundar och den typen av machomän som allt för ofta köper dem.

Själv har jag både Pekingese och Perser så jag är väl en usel djurägare enligt många men inget som hindrat min dejting.

Och jag har engelsk bulldog! 🙈

Det hade jag också :grin: Kommer troligen fråga honom hur f*n han tänker nästa gång vi har kontakt.
Ja jag tror ändå på att fråga. Jag är så förbi att gå och fundera vad den andra tänker.
Jag tyckte att danskillen var off för två veckor sen och skrev faktiskt det till slut, kändes som det varit minimal ansträngning från hans hål för att hålla igång en konversation. Han svarade att han var så van att vara singel så han ibland fastnade i sina projekt och det han håller på med. Det kan jag förstå att man kan hamna i. Men jag vill ju ändå känna att jag existerar även om vi inte hörs hela tiden.
Men det är en svår balans, jag har ju oftare hamnat i situationer så jag tycker killen är för på 😅.

Ja jag tror ändå på att fråga. Jag är så förbi att gå och fundera vad den andra tänker.
Jag tyckte att danskillen var off för två veckor sen och skrev faktiskt det till slut, kändes som det varit minimal ansträngning från hans hål för att hålla igång en konversation. Han svarade att han var så van att vara singel så han ibland fastnade i sina projekt och det han håller på med. Det kan jag förstå att man kan hamna i. Men jag vill ju ändå känna att jag existerar även om vi inte hörs hela tiden.
Men det är en svår balans, jag har ju oftare hamnat i situationer så jag tycker killen är för på 😅.
Hur gick det efter att du tog upp det?

Jag hade för mig att ni hade kommit överens om att ni hörs och ses när ni känner för det utan några förväntningar på något mer eller annat?

Jag menar att det kanske är precis det han har gjort. Han har haft annat för sig men nu kände han för att höra av sig.

Jag hade också velat ha mer kontakt, men om ni sagt att ni inte har några förväntningar på frekvens så kan jag tänka mig att han blir paff om du frågar hur fan han tänker. Sorry om jag missar något! :)
Jo, absolut. Men, om han då skriver och tex frågar hur det är och jag svarar samt frågar hur det är med honom, då vill jag ha någon typ av respons. Inte bara ett "Det är ok" och sedan inte ett pip till på någon vecka. Att ha väldigt sporadisk kontakt är jag fine med, men då ska den kontakt som ändå blir faktiskt ge något mer än att bara bekräfta att den andra är vid liv.

Jo, absolut. Men, om han då skriver och tex frågar hur det är och jag svarar samt frågar hur det är med honom, då vill jag ha någon typ av respons. Inte bara ett "Det är ok" och sedan inte ett pip till på någon vecka. Att ha väldigt sporadisk kontakt är jag fine med, men då ska den kontakt som ändå blir faktiskt ge något mer än att bara bekräfta att den andra är vid liv.
Då är jag med! Grymt att du är tydlig med och står för hur du vill ha det. Jag själv har lite för lätt att bara åka med när det gäller mer casual kontakter.

Hur gick det efter att du tog upp det?
Han blev nog lite förvånad. Jag påpekade att det känts lite off under veckan och undrade om något var fel. Jag var beredd på att få något i stil med "jag vet inte om jag vill ses mer".
Men han verkade ta det bra, han skrev att han gärna ses och att det är bra att jag frågar istället för att fundera om något är fel.
Tror väl att han är en sån som inte riktigt gillar att chatta.

Vi har setts någon gång efter det och det har inte känts konstigt. Har inte pratat om det när vi setts men inte känt att det behövts.
Nu har vi väl setts i 2 månader även om det för min nog ´snarare känns mer som 6 månader (Corona gör något med tidsuppfattningen), känns som att det ä då ungefär det brukar kunna ta slut av olika anledningar enligt min erfarenhet.

Eftersom jag är rädd för deras hundar ja 😅
Tycker nog det är en viss skillnad att vara rädd mot att tycka att man är i princip djurplågare pga en viss ras utan att veta varför man har den.

Okej, fattade inte att du var rädd. :p (föll mig inte ens in, sorry - de är ju världens snällaste djur, typ!)

Men, Tinder är ju ytligt. Man har enbart några bilder och evt en kort text att utgå ifrån, så då swipar man bort folk pga saker som hundval, tattueringar, skägg, etc - jag brukar swipa bort folk som har en flagga med i sin bild bara i fall att de är nationalister.... Mycket gissningar involverat, och ibland gissar man såklart fel.

Okej, fattade inte att du var rädd. :p (föll mig inte ens in, sorry - de är ju världens snällaste djur, typ!)

Men, Tinder är ju ytligt. Man har enbart några bilder och evt en kort text att utgå ifrån, så då swipar man bort folk pga saker som hundval, tattueringar, skägg, etc - jag brukar swipa bort folk som har en flagga med i sin bild bara i fall att de är nationalister.... Mycket gissningar involverat, och ibland gissar man såklart fel.

Jag är ingen hundmänniska egentligen 😁
De ser läskiga ut och jag litar inte på att de inte kommer äta upp min katt 😅
Tyvärr har jag väldigt dålig erfarenhet av den typen av hundar, inte träffat någon som inte velat mörda Ruben 😒

Sen är det många hundar jag är väldigt tveksam sam till men då pga hår och smuts, pedanten i mig gillar inte sånt. Samt alla hundar som skäller 😅
Jag föredrar katter 🙄

Jag är ingen hundmänniska egentligen 😁
De ser läskiga ut och jag litar inte på att de inte kommer äta upp min katt 😅
Tyvärr har jag väldigt dålig erfarenhet av den typen av hundar, inte träffat någon som inte velat mörda Ruben 😒

Sen är det många hundar jag är väldigt tveksam sam till men då pga hår och smuts, pedanten i mig gillar inte sånt. Samt alla hundar som skäller 😅
Jag föredrar katter 🙄

Fattar! :rofl: Min gamla amstaff jagade katterna och ena katten var vid ett tilfälle i hans mun, så du har en poäng.... :angel: Men med människor brukar de iaf vara gudasnälla.

Lite OT nu kanske, sorry tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
2 189
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 711
Senast: Sleepan
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 039
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V