Jag har också läst den (eller lyssnat) och den är ju enkelt förklarad. Det jag har svårast för med såna böcker (läst några liknande) är ju typ att de menar att man ska fortsätta träffa en person man börjat dejta fast hjärnan skriker att man ska avsluta det.
Jag förstår ju att det är för att bryta sina mönster men jag tycker det känns lite som att man kör över sig själv. Fast samtidigt kanske det inte är ett mina mönster, svårt.
Förstår! Tänkte på den aspekten när jag skrev mitt inlägg men hade inte riktigt en bra formulering i huvudet. Speciellt som att min specialgrej verkligen är att köra över mig själv
För mig var det främst insikten att jag dels när jag inte får ständig bekräftelse (dvs när vi inte ses) så kommer min osäkerhet. Och dels att den är alltid inledningen till att jag börjar leta anledningar till varför jag inte ska lyssna på en bra magkänsla. Och sedan biter sig den där osäkerheten ofta fast i mig fort och då börjar jag känna mig obekväm även när vi ses, även om jag egentligen inte ens får den bekräftad. Och så verkar den onda cirkeln bara upprepas hela tiden. Det gjorde mig irriterad att inse. Jag vill ta reda på vad som händer om jag inte låter osäkerheten börja härja direkt!
Tidigare har jag inte varit medveten om det hos mig själv utan bara blivit osäker och rädd och men helt skyllt det på att han gjorde fel som gjorde si eller så och att han bara var fel kille typ. Det har verkligen funnits NOLL utrymme för att ens lära känna mig för jag har varit så på min vakt. Och det har jag säkert behövt vara ett bra tag. Men nu kände jag att fan alltså, jag vill inte vara såhär rädd mer så jag har testat lite olika grejer för att komma ur det typ.
Men jag håller verkligen med dig, det ska ju inte bli ett sätt att köra över sig själv!