pepp
Trådstartare
Tänker att du skulle kunna prata med honom om det, men det kanske du redan gjort? Att du behöver tid?
Jo jag sa att jag var slow och att jag inte är där han är! Försöker vara så uppriktig jag kan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänker att du skulle kunna prata med honom om det, men det kanske du redan gjort? Att du behöver tid?
Om det är så att du blir ännu mer slow av att han är extra snabb så kanske du kan behöva säga det, också? Alltså förklara att det han gör sannolikt påverkar hur du känner, förutom att det för närvarande inte helt matchar.Jo jag sa att jag var slow och att jag inte är där han är! Försöker vara så uppriktig jag kan
Om det är så att du blir ännu mer slow av att han är extra snabb så kanske du kan behöva säga det, också? Alltså förklara att det han gör sannolikt påverkar hur du känner, förutom att det för närvarande inte helt matchar.
Bara som ett exempel: Jag hade en period när jag visserligen bara dejtade oseriöst men det var ändå ett praktiskt hinder att jag blev rätt ointresserad av killar så fort de visade "för" tydligt att de gillade mig.
Var ute med en på förhand jättehet kille men hela hans kroppsspråk reflekterade att han var intresserad. Jag hade verkligen velat ligga, så jag ville inte tappa attraktionen. Testade att helt enkelt säga till honom att "Jag vet inte vad det här beror på, men jag blir mindre intresserad ju mer jag uppfattar att du gillar mig. Kan du skruva ned det litegrann? Det skulle vi båda vinna på."
Han vände på en femöring - mycket mindre ögonkontakt, riktade om kroppen så att den var mer mot omgivningen än mig, skrattade inte lika mycket åt mina skämt ... Tog inte så lång stund innan det funkade och jag hånglade upp honom.
Oavsett vem han är som person så har jag svårt att tro att han vill röra dig så mycket att/på sätt som gör dig obekväm. Och oavsett vad han vill så måste det rimligtvis vara dina gränser som gäller så fort det är din kropp som är föremålet för beröringen.Han är också väldigt fysisk, och jag kan väl känna ibland att "sluta röra mig"
Men samtidigt är det väl sån han är som person, och vem är jag att vilja ändra på honom bara för att det ska passa mig..
Oavsett vem han är som person så har jag svårt att tro att han vill röra dig så mycket att/på sätt som gör dig obekväm. Och oavsett vad han vill så måste det rimligtvis vara dina gränser som gäller så fort det är din kropp som är föremålet för beröringen.
Jaa! Kommunikation är a och o. @pepp, han verkar vara ärligt intresserad och då är det så himla viktigt att du förklarar hur du funkar, så att han har en chans att tillmötesgå det För det verkar han ju verkligen vilja! ”Jag gillar när du tar i mig men föredrar det i mindre mängd, är inte en så touchy feely person” är bara schysst att säga. Orättvist mot er båda om han är och trampar över dina gränser hela tiden, utan att veta om det, samtidigt som det gör dig mindre och mindre intresserad trots att det hade gått att åtgärda…Oavsett vem han är som person så har jag svårt att tro att han vill röra dig så mycket att/på sätt som gör dig obekväm. Och oavsett vad han vill så måste det rimligtvis vara dina gränser som gäller så fort det är din kropp som är föremålet för beröringen.
Jaa! Kommunikation är a och o. @pepp, han verkar vara ärligt intresserad och då är det så himla viktigt att du förklarar hur du funkar, så att han har en chans att tillmötesgå det För det verkar han ju verkligen vilja! ”Jag gillar när du tar i mig men föredrar det i mindre mängd, är inte en så touchy feely person” är bara schysst att säga. Orättvist mot er båda om han är och trampar över dina gränser hela tiden, utan att veta om det, samtidigt som det gör dig mindre och mindre intresserad trots att det hade gått att åtgärda…
Du kanske inte vill det, och det är ju 100% okej liksom, alla vill inte ha stabila förhållanden. Kvinnor ska ju vara lyckligare och leva längre utan man och barn ändå.Jaa, tack för inputen. Ska ta upp det när vi ses!
Visste inte om jag skulle skriva om detta här, men jajja.
Träffade en kille igår, just sex. Men det var SÅ NAJS... detta får mig att fundera över om jag ens vill ha nåt stabilt förhållande överhuvudtaget. ..
Du kanske inte vill det, och det är ju 100% okej liksom, alla vill inte ha stabila förhållanden. Kvinnor ska ju vara lyckligare och leva längre utan man och barn ändå.
Kan ju också vara att han är fel person och kväver dig med att vara för på. Då är det ju mycket skönare att vara ensamen.Det kan jag ändå tänka mig
Känner bara inte riktigt igen mig själv, vad singellivet gjort med mig, jag trodde ju jag längtade efter ett förhållande, men jag har nog blivit way to självständig ändå skön känsla!
Kan ju också vara att han är fel person och kväver dig med att vara för på. Då är det ju mycket skönare att vara ensamen.
Tycker det är okej med text, men jag föredrar att folk skriver än att jag ska behöva träffa dom för sådant.Ja..
Funderar om det är okej att ta upp detta med honom i text, eller om jag ska vänta tills vi ses..
Alltså jag är ju också en ice queen, men vill pilla på min kille HELA TIDEN. Har aldrig varit på någon så här mycket och han är likadan. Jag tänker att ”egenskaperna” kan samexistera. Så kanske nästa kille du träffar (och ve och fasa, kanske t.o.m. blir kär i), är någon du vill ha mer närhet med?Det kan jag ändå tänka mig
Känner bara inte riktigt igen mig själv, vad singellivet gjort med mig, jag trodde ju jag längtade efter ett förhållande, men jag har nog blivit way to självständig ändå skön känsla!
Exakt, jag fick alltid höra från mitt ex att jag aldrig visade någon fysisk uppskattning. Med min nuvarande vill jag helst bara sitta innanför hans tröja en stor skillnad är dock att jag ofta upplevde exet som tjatig i hans fysiska behov, det gör jag inte med nuvarande. Vi bara möts på samma plan.Alltså jag är ju också en ice queen, men vill pilla på min kille HELA TIDEN. Har aldrig varit på någon så här mycket och han är likadan. Jag tänker att ”egenskaperna” kan samexistera. Så kanske nästa kille du träffar (och ve och fasa, kanske t.o.m. blir kär i), är någon du vill ha mer närhet med?
Känner igen mig så mycket! Med exet var jag den som alltid sa nej till närhet och sex. Med ingenjören skulle jag vilja vara hud mot hud med honom dygnet runt om jag fick. För mig handlade det nog om saker i förhållandet som inte funkade förutom själva närheten, där jag tappade lusten att vara nära eftersom mina behov på andra plan inte respekterades. Jag tror dock att det är viktigt att matcha takt, tempo och intensitet i närhet, där är ni kanske lite osynkade i att han har kommit längre i sina känslor @pepp? Isåfall är det ju jättebra att ni pratar om det så du får en chans att komma ikapp utan att känna dig helt överväldigad. Han låter som en fin kille annars av det lilla du berättat.Exakt, jag fick alltid höra från mitt ex att jag aldrig visade någon fysisk uppskattning. Med min nuvarande vill jag helst bara sitta innanför hans tröja en stor skillnad är dock att jag ofta upplevde exet som tjatig i hans fysiska behov, det gör jag inte med nuvarande. Vi bara möts på samma plan.
Här händer det inte mycket. Snyggingen blev tyst.
Men det känns ändå kul med vetskapen om att jag har förmågan att bli lite till mig av bara utseende, sätt att skriva och en röst. Det har liksom aldrig hänt mig förut.
Jag skriver med en annan filur som jag skulle ha träffat idag, men han har tyvärr blivit sjuk.
Han skickade en video nyss där han, trots feber, spelade (elgitarr) och sjung en snutt på en av mina favoritlåtar. Grymma pluspoäng på det!
Och bästa vännen och jag har käkat middag här med alla ungar och kollat ikapp på "På spåret" i varsin soffa. Kanske lagom att ha typ...tre män för olika funktioner...? En familjemysman, en romantisk en och en för heta nätter... . Fast å andra sidan, hur i hela världen skulle jag hinna med det ???
Nääejj. Det kanske inte var någon bra idé trots allt...
Hm. Jag gillar hur du tänker...Du har de olika när du behöver dem, resten av tiden får de roa sig själva