Nu har jag en fundering till, varför verkar alla killar tycka det är så jobbigt att prata på Tinder/hp? Jag menar att de direkt vill prata på messenger/snapchat eller byta telnummer istället? Jag sitter ju vid min dator så för mig är det ju inte jobbigt, men är det verkligen så mycket jobbigare att prata på de ställena på mobilen?? Jag blir rädd!?! Jag vill kanske inte ge varken min messenger eller mitt telnr till någon jag pratat med i tio minuter?!? Usch.
Jag tycker att det är jättejobbigt att skriva i Tinderappen för jag får inte aviseringarna ordentligt (ibland inte alls, ibland flera timmar efter att meddelandet kommit och jag kanske t.o.m hunnit svara) och så synkar det inte mellan telefon och iPad, så det ser ut som om det finns olästa meddelanden men så gör det inte det - ibland är det något jag redan svarat på som står som oläst... osv.
Sedan förstår jag ju verkligen varför man inte får skicka bilder på Tinder men jag tycker att det är lite tråkigt om man har pratat med någon i några veckor att inte kunna skicka t.ex en snabb ögonblicksbild om det är något relaterat till något man pratat om, tycker att det kan vara en rolig grej som sätter lite ny fart på en längre chattkonversation. Men jag vill inte heller gå över till messenger eller annat förrän efter ett bra tag med bra snack, det är jag också för cynisk för