Ja men han kanske ser det precis likadant? Är ni båda världens mesar då?
Mycket möjligt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja men han kanske ser det precis likadant? Är ni båda världens mesar då?
Det handlar nog om att på tinder så kan man bli borttagen/ignorerad eller att andra personen tar bort kontot. Dessutom blir det då naturligt sätt att gå vidare/kolla av om intresset finns ömsesidigt. Eftersom killarna i mycket större utsträckning tvingas till något sorts numbers game så vill man delvis försöka gå vidare med personerna som faktiskt är intresserade tillbaka och föra det hela framåt men det är nog även rent krasst sett mycket svårare att hålla koll på och kommunicera med många samtidigt på tinder.@Hyacinth @Tassetass @TantAgda Tack för era svar, intressant att höra och kul att det funkar fint trots olika bakgrunder!
@Kiwifrukt Har du varit med om att någon sett det som negativt?Eller mest en rädsla för att det kan hända?
@Milosari Jag tänker lite som du (fast lite tvärtom). Jag är inte så himla erfaren själv när det gäller sex, så jag känner att jag nog vill ha någon som har lite erfarenhet. Men jag vet inte, kanske kan det vara tvärtom då också, att man lär upp varandra? ^^
---
Nu har jag en fundering till, varför verkar alla killar tycka det är så jobbigt att prata på Tinder/hp? Jag menar att de direkt vill prata på messenger/snapchat eller byta telnummer istället? Jag sitter ju vid min dator så för mig är det ju inte jobbigt, men är det verkligen så mycket jobbigare att prata på de ställena på mobilen?? Jag blir rädd!?! Jag vill kanske inte ge varken min messenger eller mitt telnr till någon jag pratat med i tio minuter?!? Usch.
---
Nu har jag en fundering till, varför verkar alla killar tycka det är så jobbigt att prata på Tinder/hp? Jag menar att de direkt vill prata på messenger/snapchat eller byta telnummer istället? Jag sitter ju vid min dator så för mig är det ju inte jobbigt, men är det verkligen så mycket jobbigare att prata på de ställena på mobilen?? Jag blir rädd!?! Jag vill kanske inte ge varken min messenger eller mitt telnr till någon jag pratat med i tio minuter?!? Usch.
Mycket möjligt!Jag är lite extra försiktig med honom pga att vi kommer från relativt olika kulturer, och han är så extremt höflig och verkar pryd, så jag vill inte framstå som slampig.....
![]()
Jag vill också prata på kik. Har en halvanonym profil där. Så fort de klarat första screeningen så hamnar de där. Lämnar inte ut mobilnr hur som helst (bara Vinkillen och Köpenhamn som har) eller messenger (samma plus Jätten).@Hyacinth @Tassetass @TantAgda Tack för era svar, intressant att höra och kul att det funkar fint trots olika bakgrunder!
@Kiwifrukt Har du varit med om att någon sett det som negativt?Eller mest en rädsla för att det kan hända?
@Milosari Jag tänker lite som du (fast lite tvärtom). Jag är inte så himla erfaren själv när det gäller sex, så jag känner att jag nog vill ha någon som har lite erfarenhet. Men jag vet inte, kanske kan det vara tvärtom då också, att man lär upp varandra? ^^
---
@Hyacinth @Tassetass @TantAgda Tack för era svar, intressant att höra och kul att det funkar fint trots olika bakgrunder!
---
Precis så som jag också tänkerJag struntar fullkomligt i om en eventuell kärlekspartner varit gift i 20 år eller aldrig varit i förhållande. Det handlar så mycket om tillfälligheter.
När det gäller sex så har jag verkligen försökt att vara open minded och haft relationer med mycket oerfarna och även oskulder. Och den erfarenheten säger mig att jag vill ha en partner som varit med rätt många innan mig. Jag tycker mig helt enkelt se en viss korrelation mellan antal partners och förmåga att vara bra i sängen. Den är inte 100 %ig, men ändå.
Jag är helt på samma linje som du, det är faktiskt inte alls svårare att skriva på Tinder än på messenger/snap. Så jag brukar aldrig ge ut några andra kontaktuppgifter än Tinder innan första dejten. (Med mindre vi skrivit ett bra tag och det känns "trygt" - eller som i går då jag fick personens efternamn och googlade lite och kom fram till att han nog är schysst)
Själv har jag en väldigt anonym Tinderprofil, så jag tror att vissa killar vill ha mer info för att ta reda på mera info ang. mig. Men annars kan det nog vara så att de vill undvika att bli blockade. Oavsett, jag brukar köra mina villkor rätt strikt, take it or leave it liksom.
För mig beror det lite på tajming men generellt om någon vill byta efter 10 minuter så misstänker jag att de är idioter. Att bete sig illa på i alla fall HP kan resultera i att man blir avstängd men på kik riskerar man väl som mest att bli blockerad.Nu har jag en fundering till, varför verkar alla killar tycka det är så jobbigt att prata på Tinder/hp? Jag menar att de direkt vill prata på messenger/snapchat eller byta telnummer istället? Jag sitter ju vid min dator så för mig är det ju inte jobbigt, men är det verkligen så mycket jobbigare att prata på de ställena på mobilen?? Jag blir rädd!?! Jag vill kanske inte ge varken min messenger eller mitt telnr till någon jag pratat med i tio minuter?!? Usch.
Börja med att dejta och ta det därifrån, då?![]()
Jag är cynisk och har alltid tänkt at killar vill skriva via annan plattform för att kunna trakassera folk med dicpicks![]()
Jag föredrar kik framför tinder. Det är främst för att jag inte vill klicka upp tinder i tid och otid. Folk runtomkring mig kan ju lätt se att det är en dejtingsida. Känns bättre med kik som är en vanlig chattapp.