Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läste på ett annat forum att det tydligen är önskvärt att kvinnan tjänar mer pengar än mannen, är smal, ung och rolig så japp, jag är definitivt skräp utifrån det.
Smal, ung och rolig förvånar mig inte, men tjänar mer - den tyckte jag var litet överraskande. Jag hade snarare en bild av att många män föredrar att kvinnor tjänar aningen mindre, för att mannen inte skall känna sig hotad i självbilden av (primär) familjeförsörjare.

Mm, men får dom välja fritt så kryper mansbebisen fram och vill bli försörjde :yuck:

Bekvämt att ha en extra mamma, såklart. :cautious: För övrigt tror jag inte ett dugg på att de vill ha roliga kvinnor, det brukar heta att de vill ha en med humor men vad de faktiskt menar är "någon som plikttroget skrattar åt mina skämt och inte stjäl rampljuset". Jag brukar snabbt uppfattas som ett hot när de inser att jag är fan så mycket roligare än de nånsin skulle kunna bli... :devil:

Jag är i en bubbla bestående av rosa moln, rara lappar på badrumsspegeln och metaforiskt spunnet socker och tänkte förbli där så länge det skimrar ;)

Det framkom i söndags att det finns en dotter på tio år med i bilden, vilket är intressant. Jag har kategoriskt swipat bort folk med barn på Tinder (min ovetenskapliga teori är att jag inte riktigt bestämt mig för om jag skulle vilja ha egna barn ännu eller ej, och att jag kanske tänker att om någon har barn sedan tidigare kanske de inte är intresserade av fler, men jag vet inte riktigt om det är anledningen) - men när jag fick reda på detta så hajade jag först till lite, sedan tänkte jag, och tänkte lite till och insåg att det faktiskt inte är något problem. Det var en riktigt trevlig och spännande insikt att få om mig själv - ibland behöver man (jag) exponeras för en situation för att verkligen veta hur man (jag) reagerar snarare än att överanalysera något som inte ens finns i förväg.

Jag är i en bubbla bestående av rosa moln, rara lappar på badrumsspegeln och metaforiskt spunnet socker och tänkte förbli där så länge det skimrar ;)

Det framkom i söndags att det finns en dotter på tio år med i bilden, vilket är intressant. Jag har kategoriskt swipat bort folk med barn på Tinder (min ovetenskapliga teori är att jag inte riktigt bestämt mig för om jag skulle vilja ha egna barn ännu eller ej, och att jag kanske tänker att om någon har barn sedan tidigare kanske de inte är intresserade av fler, men jag vet inte riktigt om det är anledningen) - men när jag fick reda på detta så hajade jag först till lite, sedan tänkte jag, och tänkte lite till och insåg att det faktiskt inte är något problem. Det var en riktigt trevlig och spännande insikt att få om mig själv - ibland behöver man (jag) exponeras för en situation för att verkligen veta hur man (jag) reagerar snarare än att överanalysera något som inte ens finns i förväg.

Vad härligt det låter!
10 år är ju dessutom en bra ålder. Småbarnsåren är förbi och det kan vara riktigt kul att hänga och konversera med en 10-åring om det blir aktuellt i framtiden. De kan ju också klara sig själva en bra stund.
Vilken av alla dejter är det nu som producerar dom rosa molnen? :p

Vilken av alla dejter är det nu som producerar dom rosa molnen? :p

Du ställer en mycket relevant fråga :laugh::angel:

Det är en som jag har skrivit med ett litet tag men inte fått till en dejt med förrän i lördags. Han har verkat för bra för att vara sann redan från början då vi har så himla mycket obskyrt gemensamt men han är visst sann ändå :love: Vi sågs alltså i lördags (jag skrev om det senare på dagen tror jag) och så kom han hem till mig efter nattskift i söndags med frukost och hängde i några timmar och igår kom han över på kvällen, vi käkade middag och lyssnade på musik och hängde och han sov över. Fint som snus det här.

Ja. Raderad. Puts väck.
Hallelulja så skönt! :bow: Tycker en viss användare får alldeles för mycket utrymme att sprida sin skeva kvinnosyn här. Förutom att det är ett väldigt obehagligt beteende så drar det ner stämningen på hela buke.

Sorry, tillbaka till ämnet. Jag har fått till exakt noll dejter hitills. Förutom en som ville lufta sina städ-fetischer och en som meddelade att han vill ses men är upptagen och kan inte ses förrän tidigast i august (skrev bara det, inget om sig själv eller frågor om mig) har jag inte fått någon som helst kontakt med folk på tinder. Ingen som svarar när jag skriver, så har slutat skriva och låter de ta första kontakten, men det gör det inte heller. Så långt verkar mitt internetdejtande vara precis som mitt irldejtande, dvs jag drar till mig de udda typerna och skrämmer bort alla andra...

Nåja, det är iaf hemskt kul att läsa om alla som det går bra för här. Heja kärleken!:heart

Ju mer jag tänker på det, desto bättre känns tanken på att ta ett uppehåll från både dejter och sex under en period. Inga krogragg, inga kaffedejter, ingen Tinder, inga långa flirtiga konversationer på messenger. Jag har varit singel i 3,5 år nu och det första året försvann bort i depression. De övriga 2,5 har till väldigt stor del handlat om just det här. Jag upplever att de första två åren var väldigt roliga, det har varit mycket fest och mycket män. Jag och mina tjejkompisar har verkligen haft the time of our lives och idag skrattar vi så vi nästan kissar på oss när vi pratar om allt roligt som hänt. Men jag har inte lika roligt längre, faktum är att jag börjar känna mig ganska avtrubbad och uppskattar inte sex på samma sätt just nu. Jag känner mig också sval och kylig gentemot de män som uppvaktar, och jag känner nästan att jag är på väg in i apati kring det hela.

Så jag ska låta tanken landa lite ytterligare, men ibland kan en lite mer drastisk förändring av en situation behövas för att skapa klarhet i dimman. Kanske bara hänga med hunden, skriva lite på kvällarna och låta könshåret växa fritt under hösten :angel:

Haha, yes please! :love: Är "din" singel? Har du försökt kolla om han kan vara interesserad...? :angel:
Nej, han är gift :crazy: och min överordnande på jobbet, så det känns verkligen inte läge att göra någon "move" (sen är jag sämst på sånt ändå). Det är dock vissa blickar som utbyts som är svårt att ignorera... Men han har kanske bara noterat hur jag står och glor på honom med hjärtformade ögon och uppskatrar egoboosten. Jag vet inte.
Hoppas du får en trevlig midsommar med "din" Italienare iaf!

Ju mer jag tänker på det, desto bättre känns tanken på att ta ett uppehåll från både dejter och sex under en period. Inga krogragg, inga kaffedejter, ingen Tinder, inga långa flirtiga konversationer på messenger. Jag har varit singel i 3,5 år nu och det första året försvann bort i depression. De övriga 2,5 har till väldigt stor del handlat om just det här. Jag upplever att de första två åren var väldigt roliga, det har varit mycket fest och mycket män. Jag och mina tjejkompisar har verkligen haft the time of our lives och idag skrattar vi så vi nästan kissar på oss när vi pratar om allt roligt som hänt. Men jag har inte lika roligt längre, faktum är att jag börjar känna mig ganska avtrubbad och uppskattar inte sex på samma sätt just nu. Jag känner mig också sval och kylig gentemot de män som uppvaktar, och jag känner nästan att jag är på väg in i apati kring det hela.

Så jag ska låta tanken landa lite ytterligare, men ibland kan en lite mer drastisk förändring av en situation behövas för att skapa klarhet i dimman. Kanske bara hänga med hunden, skriva lite på kvällarna och låta könshåret växa fritt under hösten :angel:

Jag tycker det låter som en jättebra idè. :heart:)

Haft en jättebra dag med kollegan.
Det är lite som att kliva in i ett parallellt universum där vi är ett gulligt och lyckligt par. Allt är fint och bra, vi kan prata om allt, han är den perfekta killen och jag känner mig glad och lycklig. Han körde mig till en kompis och vi sa hejdå.
Tillbaka till verkligheten där han bara är en kollega, vilken som helst och jag är återigen hon son inte vill ha något förhållande och har ett hjärta av sten.

Jag tycker det låter som en jättebra idè. :heart:)

Visst gör det? :p

Haft en jättebra dag med kollegan.
Det är lite som att kliva in i ett parallellt universum där vi är ett gulligt och lyckligt par. Allt är fint och bra, vi kan prata om allt, han är den perfekta killen och jag känner mig glad och lycklig. Han körde mig till en kompis och vi sa hejdå.
Tillbaka till verkligheten där han bara är en kollega, vilken som helst och jag är återigen hon son inte vill ha något förhållande och har ett hjärta av sten.

Förstår precis vad du menar, jag känner likadant med MM. Nu ska vi fira midsommar ihop tillsammans med hans vänner och det blir två övernattningar. Jag vet om att det kommer dyka upp frågor om oss och vad ska man svara liksom. ”Han är perfekt, den bästa människan jag någonsin träffat. Men jag är självisk, lynnig och apatisk för tillfället så jag lyckas inte uppskatta honom så mycket som han förtjänar.” :grin:

Visst gör det? :p

Förstår precis vad du menar, jag känner likadant med MM. Nu ska vi fira midsommar ihop tillsammans med hans vänner och det blir två övernattningar. Jag vet om att det kommer dyka upp frågor om oss och vad ska man svara liksom. ”Han är perfekt, den bästa människan jag någonsin träffat. Men jag är självisk, lynnig och apatisk för tillfället så jag lyckas inte uppskatta honom så mycket som han förtjänar.” :grin:

Livet, ett jävla krångel.
Jag är dock rätt övertygad om att kollegan känner ungefär samma sak som jag. Jag är en bra tjej, bara fel för honom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Svar
1 025
· Visningar
105 795
Svar
2 001
· Visningar
99 021
Senast: pepp
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
389
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10