Men det är väl skillnad på att ha ett hyfsat likt tänk/hyfsade önskningar om hur livet ska vara, till att vara fullständigt insnöad på ett väldigt smalt intresse som du tyckte var ett krav? Jag skulle inte vilja leva med någon som är svårt pälsdjursallergisk, inte vill leva på landet, älskar att resa, vill hänga på krogen tillsammans varje helg eller vill bo utomlands, för att nämna några saker som inte skulle vara kompatibla med mitt liv och mina intressen.
Men bara för det behöver jag inte enbart leva med ett enstörigt hästfreak som jag, utan så länge det är en person som kan tänka sig att bo på landet, är hyfsat hemmakär/inte vill ut och resa så fort det är ledigt från jobbet och som har förståelse för att mitt intresse tar tid spelar det egentligen ingen roll om hans största intresse är fotboll, bilar eller trädgården. Eller vad som helst annars. Förstår du hur jag menar? Att om du snärjer in dig i att det måste vara en person som är intresserad av exakt samma sak som du, ja, då blir det nästan omöjligt. Men ni kommer långt på hyfsat lika värderingar i grunden.