Perfekt, då funkar den på samma sätt för dig med!
Ligger kvar lite som sagt, men man kan iallafall fungera och göra det man behöver. Tänk dock på att migränen kan som sagt sitta i i flera dagar, så då är det bara att ta igen (efter vad förpackningen säger såklart) om du känner att den börjar stegras uppåt.
Jag har lite olika migrän, ibland får jag i flera dagar, och ibland får jag ett jätteintensivt plötsligt anfall. Just när jag tappar synen så brukar det vara flerdagars. Dom här aggressiva anfallen kan vara svårt att bryta av lika mycket på som på flerdagars med diklofenak, så dom måste jag då ta maxdosen på och fylla på med två timmars mellanrum, har jag tur så klingar det av på sista omgången, men sen är den borta helt. Den här flerdagars är mer som du säger, att den tar bort det värsta nästan på en gång, men sen ligger det lite kvar långt efter. Där räcker det att fylla på när jag känner att det börjar bli riktig värk igen, kan vara efter 5,6 timmar till ett dygn efter.
Jag har lite diklofenak överallt, hemma, på jobbet, i bilen osv. Ju fortare du får i dig, desto mindre blir anfallet. Så har du migrän då och då, se till att alltid ha med dig. Det är verkligen ett helvete det där!