Dejtingrådgivning

Ingen aning... Trycker in fem tillfällen på gym i veckan också, samt egen häst då.

Låter som att du verkligen också har fullt upp! :)
Herregud...:eek:
Sen undrar jag varför du tvivlar på hela grejen om det är ett pm som stått oläst pga att han inte varit inloggad ?
Det är ju rätt en rätt logisk förklaring till att en inte svarar, att en inte har sett meddelandet.
Du tänker för mycket.
Kanske, bara kanske, finns eventuellt en liten risk att han möjligtvis skulle kunna känna att du är lite för intensiv, rent över lag?
Då kan man, om man själv inte är likadan, behöva lite tid för att hitta balansen igen.
Någon som är intensiv kan vara rätt duktig på att dra energi ur folk, speciellt om det är en ny relation.
Utan att vara medveten om det.
Andas, backa och pausa.

Gud! Jag blir helt matt bara av att läsa det här. Ta't lugnt! Det är en h sen du skrev. Jag hade ev börjat fundera om han inte svarade inom några dagar.
Jag är sån själv nämligen. Det betyder inte att jag inte är intresserad. Man har bara fullt upp med annat ibland.
Hade en kille jag dejtat ett par gånger och haft bra konversationer med online inte svarat på ett par dagar hade jag till 100% varit övertygad om att han inte är intresserad. Är man intresserad hör man av sig. Punkt.

Jag vill dessutom inte vara tillsammans med en kille som tror att det är okej att svara på någonting flera dagar efter att jag frågat, så det blir ju rätt skönt att sålla bort en sådan kille från början.

Hade en kille jag dejtat ett par gånger och haft bra konversationer med online inte svarat på ett par dagar hade jag till 100% varit övertygad om att han inte är intresserad. Är man intresserad hör man av sig. Punkt.

Jag vill dessutom inte vara tillsammans med en kille som tror att det är okej att svara på någonting flera dagar efter att jag frågat, så det blir ju rätt skönt att sålla bort en sådan kille från början.

Men eller hur, det är så sjukt dålig stil att inte ens svara:down:

Jag har textat en del med killar som jag tyckt om men inte på relationssättet som de ville till och jag har helt enkelt bara sagt det från början så att han vet. En har jag kvar som jag är rätt god vän med.

Hej!
Jag har träffat en kille genom gemensamma vänner som jag verkligen fattat tycke för. I början skrev han till mig och var väldigt "på". Vi träffades tre dagar senare och vi kysstes tre gånger under första dejten, träffades dagtid. Klickade verkligen. Brukar undvika sånt första dejten, men det kändes så rätt... Riktig "gentlemanstuk" och har dock vid flera tillfällen sagt att han "ser upp" till mina prestationer, och ska "klä upp" sig för min skull.
Fick snabbt ett sms om att ses igen. Tät messengerkontakt de tio dagarna, pratade i telefon och snabbt ett erbjudande om att sova över helgen efter. Det avbokades fyra timmar innan, då han skyllde på sjukdom efter intensiv resväska (sju flyg och ett tåg på fyra dagar...) Tror på ursäkten, men därefter blev det en attiydsändring, mycket kallare och svarar inte helt på meddelanden. Låg lågt några dagar, innan jag frågade om vi kunde ses. Fick svar snabbt med ett mycket positivt meddelande. Han är en "typisk sån" som man kan föreställa sig spela svår. Klassiska är ju att fånga andra personens intresse, och sen svalna av.. Typisk "Stockholmare" om man får säga så...

Blev iallafall dejt nummer två idag, dagtid och denna gång ännu bättre än dejt nummer ett. Kyss när vi sågs, och följdes av tre ytterligare tillfällen under några timmar. Dialogen flyter på bra och rör ständigt vid varandra, ömsesidigt, flirtig och varm stämning. Blev nästan lite för mycket när vi separerades vid tågen, hans intiativ.
Nu skrev jag till honom någon timme efter dejtens slut, men har inte fått svar. Ser att meddelandet är oläst och att han inte varit inne på Facebook på några timmar.
Gillar verkligen honom och vill så gärna att det ska gå vidare. Håller mycket för mig själv, i risk att vara för på.

Kära bukefalister, vad tror ni utifrån detta, och hur går man vidare? Känns som ett typsikt spel, och han sagt att han verkligen fattat tycke för mig, men just nu iskall på nätet...

Story of my life :cautious: Jag fattar aldrig någonting av agerandet hos de jag dejtar. Och dom fattar aldrig någonting av hur jag agerar. Vi är en bunt förvirrade vuxna människor i någon form av varmt-kallt-spel.

Jag svarar oftast direkt. Men ibland händer något. Jag har också ett behov av att få vara ifred. Om någon messar direkt efter vi setts och obsessar över att jag inte svarat på 1 h så hade jag nog kännt mig lite trängd.
Att de messar direkt efter är helt ok. Men om de blir hysteriska över att jag inte svarat på en h hade jag nog funderat om det verkligen var en person för mig.
Ibland är jag inte kontaktbar, på jobb tex. Och jag har varit med partners som då hispat upp sig och börjat överanalysera. Det orkar jag inte igen.

Story of my life :cautious: Jag fattar aldrig någonting av agerandet hos de jag dejtar. Och dom fattar aldrig någonting av hur jag agerar. Vi är en bunt förvirrade vuxna människor i någon form av varmt-kallt-spel.
Sällar mig till skaran. Fattar oftast inte alls att någon är intresserad av mig och andra som jag tror är intresserade av mig försvinner plötsligt eller blir väldigt svala och sega med svaren och kvar står jag och fattar ingenting

Jag svarar oftast direkt. Men ibland händer något. Jag har också ett behov av att få vara ifred. Om någon messar direkt efter vi setts och obsessar över att jag inte svarat på 1 h så hade jag nog kännt mig lite trängd.
Att de messar direkt efter är helt ok. Men om de blir hysteriska över att jag inte svarat på en h hade jag nog funderat om det verkligen var en person för mig.
Ibland är jag inte kontaktbar, på jobb tex. Och jag har varit med partners som då hispat upp sig och börjat överanalysera. Det orkar jag inte igen.
Nä, där håller jag med dig, men det är grader i helvetet också. En timme är väl inget konstigt att inte svara på, man är kanske ute och rider, fikar med en kompis, jobbar etc. Men svarar man inte på flera dagar anser jag att man inte är intresserad. Jag förväntar mig svar innan personen går och lägger sig samma dag som jag skickade något. Är jag inte tillräckligt prioriterad i början kommer jag heller inte vara det flera år in i förhållandet. Jag har också behov av att vara själv, men det innebär inte att jag inte kan skicka ett meddelande och svara.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 229
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 509
Senast: ako
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 936
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 705
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII