Hej!
Jag har träffat en kille genom gemensamma vänner som jag verkligen fattat tycke för. I början skrev han till mig och var väldigt "på". Vi träffades tre dagar senare och vi kysstes tre gånger under första dejten, träffades dagtid. Klickade verkligen. Brukar undvika sånt första dejten, men det kändes så rätt... Riktig "gentlemanstuk" och har dock vid flera tillfällen sagt att han "ser upp" till mina prestationer, och ska "klä upp" sig för min skull.
Fick snabbt ett sms om att ses igen. Tät messengerkontakt de tio dagarna, pratade i telefon och snabbt ett erbjudande om att sova över helgen efter. Det avbokades fyra timmar innan, då han skyllde på sjukdom efter intensiv resväska (sju flyg och ett tåg på fyra dagar...) Tror på ursäkten, men därefter blev det en attiydsändring, mycket kallare och svarar inte helt på meddelanden. Låg lågt några dagar, innan jag frågade om vi kunde ses. Fick svar snabbt med ett mycket positivt meddelande. Han är en "typisk sån" som man kan föreställa sig spela svår. Klassiska är ju att fånga andra personens intresse, och sen svalna av.. Typisk "Stockholmare" om man får säga så...
Blev iallafall dejt nummer två idag, dagtid och denna gång ännu bättre än dejt nummer ett. Kyss när vi sågs, och följdes av tre ytterligare tillfällen under några timmar. Dialogen flyter på bra och rör ständigt vid varandra, ömsesidigt, flirtig och varm stämning. Blev nästan lite för mycket när vi separerades vid tågen, hans intiativ.
Nu skrev jag till honom någon timme efter dejtens slut, men har inte fått svar. Ser att meddelandet är oläst och att han inte varit inne på Facebook på några timmar.
Gillar verkligen honom och vill så gärna att det ska gå vidare. Håller mycket för mig själv, i risk att vara för på.
Kära bukefalister, vad tror ni utifrån detta, och hur går man vidare? Känns som ett typsikt spel, och han sagt att han verkligen fattat tycke för mig, men just nu iskall på nätet...