G

Goat lover

Är intresserad av att köpa Degus men undrar om det är något speciellt jag behöver veta om dem.
Planerar att köpa en hane och två honor då jag läste att de trivs bäst då.
De ska få bo i ett akvarie (med nättak över en del) på 160 liter. Tänkte ha vanlig sand i botten blir det bra??
någon här som Föder upp Degus och har till salu...

Sv: Degus

Grattis till ett mycket trevligt djurval!!:bow:

Vi skaffade våra första i våras, och de är verkligen helt fantastiska.

Se till att bygga "skvättsäkert", dvs med någon form av kant runt nedre delen av buren, annars har du snart huset fullt av bajsar och foderskräp.

De vill ha MYCKETatt klättra i, så en väl tilltagen bur som fylls med grenar, hyllplan osv från golv till tak är det bästa.

Min sambo har byggt en klätterställning åt våra av någon slags golvskivor som är helt gnagsäkert (laminat?:confused:), för trädetaljerna går åt ganska fort när de sätter fart. :D

Sv: Degus

Hanar och honor = ungar.. Det vet du va?

Jo, det hör väl till naturens lag. Annars hade jag nog inte haft två egna barn. Skämt åsido. jo jag vet att det blir ungar när man sätter ihop en hane och honor. Jag är uppfödare av fyra djurarter idag så det har jag koll på. Men jag läste att de mår bäst då...

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
223
Senast: MJLee
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 048
Senast: Squie
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 316
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar