Debutera 110cm ihelgen

M

MakeMyDay

Ihelgen så ska jag hoppa min första 110cm klass någonsin, har hoppat flera 100cm med placeringar o vinster så känner väl att det är dax nu..
Min fråga är om det är stor skillnad att hoppa 100cm eller 110cm..?
Man har ju hört att steget mellan 110cm & 120cm ska kännas stort.
Känner man stor skillnad eller det är bara att tuta på som om det vore en 1meters man red?
Hoppar betydligt högre hinder hemma på träning (oftast runt 135cm)men det är stor skillnad på träning o tävling kan jag tycka och dessutom att hoppa flera hinder i följd osv..
Lite nervös faktiskt.. men det ska man kanske vara ;)

:bump:

Sv: Debutera 110cm ihelgen

Nervös ska man vara. :idea:

När jag red min första 1,10 på fuxtanten för ett tag sen hade jag förberett mig på att det skulle vara betydligt svårare. Men å andra sidan var det nog det lättaste 1,10-banan jag skådat. Kör på som vanligt, jag antar att ni är tränade inför uppgiften! :)

Vad roligt!
Jag tyckte inte att det var så stor skillnad mellan 100 och 110, det enda var väl att hindrerna kändes högre när man gick banan :p men när man väl satt på kändes det inte!
Lycka till :)

Tack för svaren. Ska bli skönt när det är över så man vet att det gått bra :D skämt åsido
Hopptränade igår och hoppade då banor osv. på mer än den höjden så det ska väl inte vara några problem.. men som sagt så är ju aldrig träning som tävling. Sedan är det dessutom på gräs så får hoppas det inte kommer mer regn nu så man blir feg av den anledningen :rofl:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 606
Senast: Blyger
·
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 771
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 658
Senast: Mabuse
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII